Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان شرقی، در خصوص مصرف مکملی مانند ویتامین D برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ویتامین D یکی از ویتامین های مهم برای تقویت سیستم ایمنی است که متاسفانه در منابع غذایی ما کمتر یافت می شود، بنابراین کشورهای گوناگون از سال ها پیش تلاش کردند با غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین پاسخگوی نیاز بدن به دریافت این ویتامین باشند اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص غدد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد افراد در ایران با کمبود ویتامین D مواجه اند، اظهار کرد: پیشنهاد می شود افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه می شوند به صورت ماهانه یک قرص ۵۰ هزار واحد بین المللی یا روزانه یک قرص هزار واحدی و یا هر شش ماه یک آمپول را تزریق کنند البته این مقادیر در افرادی که با کمبود بیشتر این ویتامین روبه رو می شوند باید به مدت سه ماه هر هفته یک قرص ۵۰ هزار واحدی و پس از آن ماهانه یکبار مصرف شود.

شرقی در خصوص اثر ویتامین D در مقابله با بیماری کرونا، افزود: ویتامین D باعث کاهش و شدت بروز کرونا می شود اما اثرگذاری این بیماری در زمان ابتلاست نه پیشگیری از ابتلا به این شکل که افراد مبتلا به کرونا هفته ای یک عدد قرص ویتامین D و پس از آن به مدت سه ماه هر هفته باید مصرف کنند تا شدت این بیماری کاهش یابد.

وی ادامه داد: ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و مانند ویتامین های محلول در آب که به راحتی از راه کلیه دفع می شوند نیست بنابراین می تواند مانند چربی ها در کبد و حتی در کلیه ذخیره شود و اثرات مخربی را به دنبال داشته باشد.

این فوق تخصص غدد با اشاره به تاثیر مخرب ناشی از مصرف بی رویه این مکمل بر کبد و کلیه، گفت: در صورت مصرف بیش از اندازه این ویتامین کلیسم خون بالا می رود به این ترتیب ما شاهد کم کاری کلیه و کبد خواهیم شد بنابراین تنها افرادی که مبتلا به کمبود پاراتیروئید هستند اجازه مصرف بیش از مقادیر ذکر شده از این ویتامین را دارند که آنها هم نمونه های نادری هستند در غیر اینصورت مصرف بیش از اندازه این ویتامین را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.

کد خبر 5078676

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستم ایمنی ویتامین D تغذیه سالم ویروس کرونا ویروس کرونا آمار کرونا پروتکل های بهداشتی سیما سادات لاری تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت دیابت سازمان غذا و دارو بیمه سلامت آنتی بیوتیک آلودگی هوا خواب ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ایمنی در حمل و نقل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • اهمیت ایمنی در حمل و نقل
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K