Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی هنری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این طرح را در راستای مبارزه با شیوع کرونا جامع و کامل دانست که در صورت اجرای موفق طی یکی و ۲ ماه آینده شاهد کنترل و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون اجرای این طرح در ۱۰ محله شهر بیرجند شروع شده و در سایر نقاط پرخطر استان نیز اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: قرارگاه طرح محله محور شهید سلیمانی به فرماندهی استانداری خراسان جنوبی در استان تشکیل شد و دبیرخانه آن در بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی شده و فرماندهی عملیات این طرح برعهده مجموعه سپاه انصارالرضا(ع) و بسیج سازندگی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنری عنوان کرد: این طرح با تشکیل کمیته‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی در استان آغاز شده که تیم‌هایی متشکل از پزشک، پرستاران، کارشناسان بهداشت و نیروی‌های جهادی در هر محله به صورت مجزا تشکیل می‌شود تا امور مربوط به مراقبت و درمان، آموزش پیشگیری از کرونا، تسریع در بیماریابی، نظارت بر اصناف، قرنطینه خانگی و مسائل اقتصادی افراد کرونا مثبت و آسیب دیده از کرونا را تحت حمایت، نظارت و کنترل دقیق قرار دهند.

وی یکی از ویژگی‌های مهم طرح محله محور شهید سلیمانی را «قرنطینه معکوس» ذکر و اضافه کرد: افراد در معرض خطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار در این طرح تحت مراقبت و کنترل قرار می‌گیرند و با تامین خواسته‌های آنان از ورود این افراد به محیط‌های آسیب‌زا و آلوده جلوگیری می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در صورت امکان مواد غذایی بیماران قرنطینه‌ای نیز در این طرح تهیه می‌شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشند، همچنین در صورت نیاز مکان‌ها خاصی برای افراد کرونا مثبتی که شرایط را برای رعایت قرنطینه خانگی در منازل خود ندارند، نیز فراهم می‌شود.

هنری اظهار داشت: همچنین در این طرح در راستای شناسایی سریع بیماران کرونایی غربالگری به صورت خانه به خانه نیز انجام خواهد شد و آموزش جهادگران و بسیجیان در شناسایی افراد دارای علائم مشکوک کرونایی، طریقه راهنمایی، چگونگی رهگیری و همچنین ارائه خدمات حین و پس از بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این طرح فرماندهان پایگاه‌های بسیج استان به عنوان فرمانده عملیات در محلات انتخاب شده‌اند چرا که شناخت و بومی بودن فرماندهان باعث تسریع در اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان بسیج سازندگی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان بسیج سازندگی بهداشت و سلامت ویروس کرونا سازمان بسیج سازندگی بهداشت و سلامت اخبار کنکور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و در پی وقوع سیلاب در برخی از مناطق خسارات بسیاری وارد شده که برخی از جاده‌های استان مسدود بوده که با بازسازی‌ها صورت گرفته مسیرها باز شده است و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از بعد سیلاب و انسداد جاده تقریبا مشکل رفع شده و شرایط به پایداری نسبی را پیدا کرده است اما دلیل بر امن بودن راه‌ها و بازسازی شدن آن‌ها نیست.

وی افزود: مشغول عملیات بازسازی جاده‌ها بوده و برای تردد در راه‌ها نیز باید ملاحظه صورت گیرد چرا که برخی از جاده‌ها بررسی نشده و ممکن است زیر جاده‌ خالی شده باشد و تأکید برا ین است که ترددها به حداقل برسد و با احتیاط کامل و از سینه راه نیز فاصله گرفته شود.

آخوندی با بیان اینکه جاده‌های استان مسدود نیست، گفت: در محورهای روستای از جمله؛ معصوم آباد زیرکوه و بخش‌هایی از شهداد به نهبندان و مسیرراه نیز ممکن است شرایطی باشد که نیاز به احتیاط کامل دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف بسیاری از آبنماها  تخریب شده که نیاز است رعایت شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی اولیه مسیرها در دستور کار است و با امکانات و دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و لازم است رعایت شود چرا که بازسازی کامل نیازمند برآورد خسارات است.

آخوندی تصریح کرد: علاوه بر راه‌ها و محورهای شهری و روستایی که خسارات بسیاری در شهرستان زیرکوه، طبس، خوسف و خور و برخی از محورهای داخلی سرایان به دلیل سیل داشتیم اما در مناطق حساس و مسکونی نداشتیم، این روند بارندگی به صورت نقطه‌ای و رگباری و در برخی نقاط احتمال جریان آب نیز وجود دارد به ویژه در سمت نهبندان، سربیشه و خوسف بیشتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حوزه انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی روستایی و قنوات و در دام و کانال‌های انتقال آب و در برق‌رسانی دچار مشکل شدیم که باید برآورد خسارات انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های واحد مسکونی خسارات قابل توجه نبوده است و با کمک خود مردم باید تلاش شود که مناطق مقاوم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • انسداد ۲ محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند