Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، «آنتونی فائوچی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در ایالات متحده روز دوشنبه هشدار داد که چنانچه خط سیر بیماری واگیردار کووید -۱۹ تغییری نکند، شمار قربانیان این بیماری ویروسی در این کشور به راحتی از مرز ۳۰۰ هزار نفر خواهد گذشت.

این در حالی است که شمار مبتلایان جدید، نرخ مرگ و میر و همچنین تعداد بیماران بستری شده در بیمارستانها طی هفته‌های گذشته بطور پیوسته رو به افزایش است و ایالات متحده آمریکا در حال مقابله با موج دیگری از این بیماری همه گیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فائوچی روز دوشنبه در جریان یک برنامه زنده گفت: «در حال حاضر شمار قربانیان در آمریکا به بیش از ۲۵۰ هزار تن رسیده است، که حدود یک چهارمِ یک میلیون نفر است. اگر ما روال کنونی را تغییر ندهیم، می‌توان به راحتی به بیش از ۳۰۰،۰۰۰ [مورد مرگ و میر] و یا حتی بیشتر از آن رسید».

وی در ادامه تأکید کرد که اگر مردم تدابیر مربوط به سلامت عمومی همچون زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند، می‌توان از رسیدن به این رقم اجتناب کرد.

فائوچی این هشدارها را در آستانه تعطیلات روز شکرگزاری اعلام می‌کند؛ ایامی که پیش بینی می‌شود میلیونها تن از مردم آمریکا به رغم توصیه‌های مکرر کارشناسان حوزه سلامت عمومی، به سفر رفته و با دوستان و بستگان خود گردهم می آیند.

اما به گفته کارشناسان، این گردهمایی‌ها می‌تواند بر سرعت شیوع این بیماری ویروسی بیافزاید.

گفتنی است که در حال حاضر نرخ ابتلای روزانه به کووید -۱۹ در آمریکا به طور متوسط ۱۷۰،۰۰۰ نفر است که نسبت به دو هفته پیش یک افزایش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنگیز جلیلوند ولی الله فلاحی محدودیت های کرونایی محمد حسن راستگو آمریکا ویروس کرونا فائوچی آمار مبتلایان چنگیز جلیلوند ولی الله فلاحی محدودیت های کرونایی محمد حسن راستگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بزرگداشت روز معلم که در مجتمع آموزشی و فرهنگی حکمت نبوی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت این روز و مقام شامخ معلمان، با تاکید بر اینکه اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد، اظهار داشت: علم از همین مدارس آغاز شده و اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد؛ معلم باید صالح و سالم باشد تا بتواند دانش آموز صالحی را تربیت کند. باید به داد مدارس و دانشگاه‌ها برسیم در غیر اینصورت معلوم نیست که دانش آموزان به چه شکل و چگونه تربیت می‌شوند. 

رئیس شورا با تاکید بر اینکه از اوجب واجبات است که در مسیر ترقی قرار بگیریم، چرا که غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها به راحتی علم خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها اجازه تحصیل دانشجویان ایرانی در هر رشته‌ای را نمی‌دهند. در گذشته ایرانیان برای تحصیل به خارج می‌رفتند و تحت تاثیر فرهنگ و شرایط آنها قرار گرفته و با تجدد گرایی به دنبال ایجاد تغییر در داخل کشور بودند. 

وی در ادامه از دلایل بازگشت شهید چمران به کشور گفته و عنوان کرد: بار‌ها از من پرسیده اند و می‌پرسند که چرا شهید چمران تمام امکاناتی که در آمریکا را رها کرده و به کشور بازگشت؛ در پاسخ به این سوال شهید چمران همواره یک دلیل داشت و آن اینکه نمیخواهم نتایج علم و تحقیق من برای تهیه بمب و انرژی استفاده شده و بر سر مردم فلسطین فرود می‌آید. دلم میخواست علم و دانش و توان خود را برای مردم کشور خود به کار گیرم. 

چمران در پایان تاکید کرد: اگر همزمان با علم تزکیه و اخلاق و سلامت نفس را به دانش آموز بیاموزیم آینده او را به خوبی تضمین کرده ایم. خداوند این توفیق را عنایت کند تا بتوانیم بهترین دانش آموزان و دانشجویان را برای کشور تربیت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فیلم/ در ون‌های پلیس چه می‌گذرد؟
  • انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید