Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی قوانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بررسی های میدانی نشان می دهد که اجرای محدودیت و ممنوعیت کرونایی در نقاط مرکزی و پرتردد شهرهای استان بیش از این میزان است و بخشی از تخلفات نیز مربوط به مشاغل مشمول در حاشیه شهرهاست.
وی گفت : با اجرای طرح محدودیت کرونایی از اول آذر ماه سال جاری تاکنون به طور میانگین روزانه حدود ۵۰ واحد صنفی متخلف که بیش از ۹۰ درصد از این واحدها نیز در حواشی شهر فعالیت داشتند، به دلیل عدم رعایت محدودیت و ممنوعیت کرونایی پلمپ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان صنعت مازندران اظهار داشت : پرونده واحدهای صنفی که پیش از این نیز تخلف در اجرای پروتکل های بهداشتی و یا محدودیت ها داشتند، برای برخورد قانونی در اختیار تعزیرات قرار می گیرد و این واحدهای متخلف جریمه خواهند شد.
وی افزود : طبق طرح جامع محدودیت های کرونایی که از اول آذر ماه به اجرا درآمد ، سه شهرستان مازندران به دلیل داشتن وضعیت قرمز با ممنوعیت فعالیت مشاغل سطح دو تا چهار مواجه هستند و خوشبتخانه پایش های صورت گرفته نشان می دهد که میزان رعایت این واحدها به نسبت شهرهای نارنجی بیشتر است.
او ادامه داد : همچنین ۱۹ شهرستان مازندران نیز به دلیل قرارگیری در وضعیت نارنجی کرونایی دارای محدودیت فعالیت مشاغل شدند به گونه ای که شروع به کار مشاغل دو تا چهار در این واحدها از صبح تا ساعت ۱۸ عصر است و پس از آن در صورت فعالیت متخلف شناخته و واحدهای صنفی آنها که سابقه تذکر شفاهی داشته باشند، پلمپ می شود و پرونده به تعزیرات می رود.
قوانلو گفت : در شهرستان های مازندران گروه های نظارت و بازرسی با همکاری  ادارات صمت، مراکز بهداشت و درمان، تعزیرات ، اتحادیه و مجامع امور صنفی و بسیج تشکیل شد و این گروه ها نظارت دایمی بر عملکرد واحدها در شهرهای قرمز و نارنجی دارند.
وی افزود : با این وجود به دلیل تعدد واحدهای صنفی در استان مازندران که فقط تعداد دارندگان مجوز به حدود ۱۵۰ هزار واحد می رسد ، ما با کمبود  نیروهای بازرسی و نظارت مواجهیم و  برای پیشبرد اهداف نیاز به همراهی و همکاری مردم داریم.
قوانلو تعداد ناظرین رسمی تحت پوشش سازمان صمت در استان مازندران را حدود ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت : در شرایط فعلی برای هر ۶۰۰ واحد صنفی در استان یک ناظر و بازرس داریم و برای پوشش همگانی طرح نیاز قطعی به همکاری مردم ، مجامع امور صنفی و تشکل های مردم داریم و شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ تخلفات کرونایی واحدهای صنفی را گزارش کنند.
طرح جامع محدویت کرونایی از اول آذر ماه در مازندران همزمان با سراسر کشور به اجرا درآمد. بر اساس این طرح سه شهرستان ساری ، آمل و بهشهر دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند و به همین دلیل هم تنها مشاغل سطح یک که نیازمندی های اساسی مردم را تامین می کنند ، فعالیت دارند و هرگونه فعالیت سایر مشاغل به مدت دو هفته تعطیل است.

بر اساس این طرح ۱۹ شهرستان مازندران در وضعیت کرونایی نارنجی قرار دارند که در آنها مشاغل سطح با محدودیت زمانی فعالیت مواجه هستند.

طبق آمار هم اکنون ۸۲۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت مازندران ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت مازندران اخبار کنکور واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام رکز مدیریت راه‌های کشور، اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

براین اساس، تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

* تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

الف) محور کندوان:
- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.
۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.
۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)
۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.
۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.
۲- محور هراز:
الف) تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.
ب) تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۰۷ از محور هراز ممنوع است.

کد خبر 6087490

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری