Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:30:11 GMT

هشدار زرد مدیریت بحران در هرمزگان صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۴۲۱

هشدار زرد مدیریت بحران در هرمزگان صادر شد

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هشدار برای آگاهی و آمادگی داشتن مردم و مسوولان نسبت به وقوع حوادث غیر مترقبه ناشی از ناپایداری های جوی صادر شده است.

احمد غیبی ادامه داد: براساس پیش بینی‌های انجام شده این بارش‌ها به مانند سال گذشته که منجر به سیلاب شد رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته در شهرستان میناب پنج میلی‌متر باران بارید و برای امروز هم به همین میزان باران پیش‌بینی شده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یادآور شد: هشدار زرد صادر شده شامل مناطق دریایی نیز می‌شود و از دریانوردان و صیادان انتظار می‌رود با احتیاط لازم و تمهیدهای ایمنی را بکارگیرند.

احتمال رگبار پراکنده در برخی مناطق هرمزگان

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت:برای برخی نقاط شرقی و شمالی استان و نقاطی از تنگه ی هرمز در روز جاری رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود، همچنین خلیج فارس به نسبت مواج است و توصیه شده ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود.

کیانوش عارفی ادامه داد: از اوایل شب با توجه به تغییر سامانه‌ی هواشناسی و تاثیرهای زبانه‌های سامانه پُرفشار، در مناطق شرقی و مرکز هُرمزگان و همچنین در تنگه هرمز انتظار وزش باد به نسبت شدید شمال شرقی می‌رود که تا ظهر چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

احتمال اخلال در ترددهای دریایی وجود دارد

وی افزود: ساعت‌های صبح تا ظهر چهارشنبه همراره با وزش باد و خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی و مرکزی هُرمزگان، تنگه‌ی هرمز مواج پیش بینی شده و احتمال اختلال در ترددهای دریایی نیز وجود دارد.

معاون اداره کل هواشناسی هُرمزگان خاطرنشان کرد: انتظار افزایش نسبی دمای کمینه تا روزهای پایانی هفته جاری در برخی مناطق این استان وجود دارد و از روز جمعه با تاثیر یک موج بارشی به خلیج فارس، در جزایر غربی استان افزایش ابر با احتمال وقوع رگبار باران و رعد وبرق می‌رود.

عارفی عنوان کرد: با توجه به نقشه های فعلی تاثیر این سامانه بارشی به سمت عرض‌های بالاتر خواهد بود و تغییرهای احتمالی این موج بارشی اطلاع رسانی خواهد شد.

هشدار دریایی در هرمزگان صادر شده است

به گفته وی، از اوایل امشب، با توجه به تاثیر سامانه پُرفشار بر روی هُرمزگان، در مناطق دریایی به ویژه جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، ابوموسی، تُنب بزرگ و کوچَک، وزش باد به نسبت شدید شمال شرقی، گاهی در محدوده‌ی سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

عارفی بیان داشت: ارتفاع موج در تنگه هرمز در ساعت‌های صبح تا ظهر چهارشنبه بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید. که توصیه می شود با توجه به نامساعد شدن دریا شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری یا جلوگیری شده و تمهیدهای لازم در بنادر هرمزگان بکارگرفته شود.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان استانداری هرمزگان هرمزگان بارش باران خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان استانداری هرمزگان هرمزگان بارش باران خلیج فارس تنگه هرمز اداره کل هواشناسی هرمزگان استانداری هرمزگان هرمزگان بارش باران خلیج فارس تنگه هرمز اخبار کنکور معاون اداره کل پیش بینی صادر شد ی هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تشریح آخرین وضعیت آبگرفتگی در خیابان‌ها و محور‌های گفت: آماده‌باش نیرو‌های مدیریت بحران ادامه دارد و این جبهه بارشی  در شهر‌های مبارکه، شهرضا، نایین، ورزنه، کوهپایه، نطنز، بادرود، اصفهان، فلاورجان، ورزنه، هرند، میمه و زرین شهر  فعال بود.

منصور شیشه‌فروش افزود: میزان بارش‌هادر اصفهان ۲۰ میلی‌متر گزارش شد که بارش باران و رگبار تگرگ در شهر اصفهان با جاری شدن روان آب همراه بود.

او گفت: در برخی از مناطق شهری از جمله مناطق ۵، ۱۳، ۶ و ۱۰ شاهد گرفتگی معابر در خیابان‌های حجتیه، سپهسالار، آپادانا، آبشار، مشتاق و نیز آب‌گرفتگی در اتوبان‌های شهید همت، خروجی شهید لاوی، شهید دستجردی، خلیج فارس و در زیر گذر‌ها و معابر بودیم.

شیشه فروش افزود: بر همین اساس ۴۵ گروه خدمات شهری و آتش‌نشانی در محل حضور پیدا کردند و امدادرسانی و تخلیه آب صورت گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در بزرگراه خلیج فارس به سمت بهارستان به دلیل آبگرفتگی معابر یک لاین فعال و لاین دیگر دچار آبگرفتگی است، همچنین از سمت میدان تره بار، قلعه شور محور ابریشم محدودیت تردد اعمال شده و نیز در محور ابریشم به سمت اتوبان شهید دستجردی آبگرفتگی موجب شده که عوامل تیم مدیریت بحران به محل اعزام و آب‌های سطحی را تخلیه کنند.


او  اضافه کرد:  همچنین به دلیل آبگرفتگی در معدن باما در  فلاورجان و کلیشاد سه نفر محبوس شدند که نجات یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در فلاورجان، قهدریجان، زرین شهر، فولادشهر، کوهپایه، نایین، انارک، چوپانان و شاهین شهر آبگرفتگی معابر گزارش شد.


طبق پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، تداوم فعالیت سامانه بارشی تا  (جمعه) در سطح استان ادامه دارد و آسمان بیشتر مناطق استان به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

امروز بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبار‌های پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند