Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:37:18 GMT

تاثیر کرونا بر صنعت غذاهای دریایی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۶۶۳۶

تاثیر کرونا بر صنعت غذاهای دریایی

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات دانشگاه ورمونت ایالات‌متحده نشان می‌دهد، صنعت غذاهای دریایی به‌شدت تحت تاثیر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ قرارگرفته و صادرات در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته تا ۴۳ درصد کاهش‌یافته است.

به نقل از ارث، ایستون وایت، محقق اصلی این تحقیق گفت: صنعت غذاهای دریایی بیشتر از دیگر صنایع آسیب‌دیده است زیرا بسیاری از شیلات به‌شدت وابسته به خرید رستوران‌ها هستند و اعمال محدودیت‌های کرونایی بر این مورد تاثیر بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستوران‌ها به‌طورمعمول حدود ۶۵ درصد هزینه‌های مرتبط با غذاهای دریایی ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند.

محققان دریافتند که واردات ماهانه تا ۳۷ درصد و میزان صید در بدترین ماه‌ها تا ۴۰ درصد کاهش‌یافته است. این خسارت‌ها ادامه خواهد یافت و ممکن است برخی از شیلات، بدون کمک دولت نتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

بیش از یک‌میلیون کارگر در بخش غذاهای دریایی ایالات‌متحده، به‌طور منظم بیش از چهار میلیارد دلار صادرات سالانه تولید می‌کنند. در ژانویه سال ۲۰۲۰، با اولین اعمال محدودیت خانه‌نشینی در چین، تقاضا برای واردات غذاهای دریایی آمریکا به‌شدت کاهش یافت؛ از ماه مارس، دادوستد در بازار غذاهای دریایی ۳۰ درصد و جستجوی اینترنتی برای رستوران‌های ارائه‌دهنده غذاهای دریایی ایالات‌متحده بیش از نیمی کاهش داشته است.

وایت گفت: غذاهای دریایی، کسب‌وکار فصلی است. اگر در ماه مارس تا ژوئن درآمدی حاصل نشود، ممکن است فعالان این بخش بیکار شوند، به همین حمایت سیاست‌گذاران ضروری است و باعث ادامه کار تولیدکنندگان می‌شود.

جسیکا گپارت، محقق دیگر این تحقیق گفت: بازارهای خارجی نقش مهمی در بخش غذاهای دریایی ایالات‌متحده دارند، اما وابستگی به صادرات، قسمت‌هایی از این بخش را در معرض  شوک‌ جهانی قرار می‌دهد. متنوع سازی با ایجاد شبکه‌های محلی و کمپین‌های آموزش مصرف‌کننده می‌تواند به ایجاد مقاومت در برابر شوک‌های آینده کمک کند.

وایت افزود: برخی از تولیدکنندگان غذاهای دریایی راهکارهایی برای سازگاری پیداکرده‌اند و برنامه‌های حمایت شیلات (برخی از وب‌سایت‌ها روش‌های جدیدی را برای خریدهای غذاهای دریایی تازه برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند) در حال افزایش است.

هالی فروهلیچ، محقق دیگر این تحقیق اظهار کرد: بیشتر افرادی که در خانه آشپزی می‌کنند به‌احتمال‌زیاد به دنبال پخت ماهی تازه برای خود یا خانواده از منطقه خاص (برای مثال، مین امریکا) نیستند، بنابراین گونه‌های مصرف‌شده در حال تغییر است. این تغییرات با همه‌گیری پایدار خواهند ماند. به همین علت، شیلات به دنبال راه‌هایی برای فروش بیشتر غذاهای دریایی خود در داخل کشور خواهد بود.

گروه ورمونت اشاره کرد: بررسی میزان تاثیر همه‌گیری بر شیلات برای حمایت دولت مهم است، اما تجزیه‌وتحلیل این مقادیر زیاد از اطلاعات، معمولا به سال‌ها زمان نیاز دارد.

وایت عنوان کرد: داده‌ها به‌صورت روزانه یا هفتگی جمع‌آوری می‌شوند، اما اغلب به‌صورت دست‌نویس در دفترچه یادداشت ماهیگیران ثبت می‌شوند. لازم است این اطلاعات برای تایید رهبران و محققان، پردازش‌شده، به پایگاه داده تبدیل و تایید شود.

لازم به ذکر است، محققان از روش‌های جدید برای تخمین سریع تاثیرات همه‌گیری در ماهیگیری استفاده کردند و در ماه سپتامبر، داده‌های اولیه این مطالعه به کنگره ارسال شد. این بررسی بزرگ‌ترین تحقیق در نوع خود برای بررسی تاثیر ویروس کرونا در شیلات ایالات‌متحده است.

نتایج این تحقیق در مجله Fish & Fisheries منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی غذاهای دریایی کروناویروس همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت

لایحه‌ای که روز گذشته توسط مجلس سنا ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک تاک» تصویب شده بود، حالا با امضای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا Bytedance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبرو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک تاک ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ جا نمی‌رویم.»

در پاسخ به این اقدام، تیک تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید که این امر می‌تواند روند فروش یا ممنوعیت شبکه اجتماعی را به تعویق بیندازد.

در متن بیانیه این شرکت آمده است: «معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیارد‌ها دلار برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و پلتفرم خود را از نفوذ و دستکاری خارجی دور نگه داریم. این ممنوعیت هفت میلیون کسب‌وکار را ویران خواهد کرد و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند.»

«شو زی چو»، مدیرعامل تیک تاک نیز با انتشار ویدیویی، از این قانون به‌عنوان «لحظه‌ای ناامیدکننده» برای شرکت یاد کرد و گفت: «اشتباه نکنید. این یک ممنوعیت برای تیک تاک و یک ممنوعیت برای شما و صدای شماست. این قانون در واقع طعنه‌آمیز است، زیرا آزادی بیان در تیک تاک منعکس‌کننده همان ارزش‌های آمریکایی است که ایالات متحده را به نور امید آزادی تبدیل می‌کند.»

این قانون به Bytedance، شرکت مالک تیک‌تاک که در چین مستقر است، یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را به مالک جدیدی بفروشد. اگر شرکت چینی نتواند چنین کاری را انجام دهد، TikTok از حضور در استور‌های برنامه و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت اجباری تیک تاک، «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار بوده است و توانست با سرعت قابل توجهی در کنگره پیشرفت کند.

منبع: ایلنا

tags # جو بایدن ، پلتفرم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟