Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به عربستان رفت بدون اینکه دولت در غیاب او جانشینی را تعیین کند. نتانیاهو حتی ارتش را از سفرش به عربستان که هنوز آن را به عنوان کشور دشمن می‌شناسد، آگاه نکرد.

این شبکه گزارش داد: دیدارهایی مثل دیدار نتانیاهو در عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در شهر نیوم در گذشته هم اتفاق افتاده اما اسرائیل برای اولین بار این دیدار را اعلام می‌کند چراکه این نشست خود یک "دستاورد" مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا انتظار داشتند بعد از این نشست عربستانی‌ها گام دیگری را به سمت عادی‌سازی روابط بردارند اما یک دیپلمات برجسته تاکید کرد که اکنون نمی‌توان انتظار چیزی بیشتر از این را داشت. نتانیاهو و یوسی کوهن، رئیس موساد در روابط با عربستانی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و دیدار میان دو طرف اشاره‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و ایرانی‌ها است.

آوی بلوت، مشاور نظامی ارتش اسرائیل در این سفر نتانیاهو را همراهی کرد بدون اینکه آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش را که در قرنطینه است، باخبر کند.

به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این سفر مئیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی بدون اطلاع بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست‌وزیر جایگزین نتانیاهو را همراهی می‌کرد.

این شبکه اعلام کرد: اینکه نتانیاهو جانشینی را در نبودش تعیین نکرد مسئله خطرناکی بود چراکه اگر حادثه‌ای رخ می‌داد ارتش نمی‌توانست در زمان مناسب پاسخ دهد. سفر نتانیاهو بدون اطلاع شرکایش در دولت صورت گرفت. اعلام دفتر نخست‌وزیر درباره به تأخیر افتادن نشست دولت درباره کرونا که قرار بود یکشنبه آغاز و تا دوشنبه ادامه یابد، صرفا یک داستان بود.

بعد از اعلام تصمیم گانتس برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره پرونده زیردریایی‌ها، اعضای کنست و وزرای لیکود تلاش کردند با نتانیاهو تماس بگیرند اما دفترش به آن‌ها خبر داد که او در دفترش نیست. موافقت دفتر نظارت نظامی اسرائیل با انتشار خبر سفر نتانیاهو به عربستان بی سابقه بود و امکان نداشت بدون موافقت اسرائیل و عربستان این اتفاق بیفتد.

این شبکه گزارش داد: سه مسئله برای عربستانی‌ها به محک گذاشته شده است. یکی فلسطینی‌ها، دوم کمک بایدن و سوم تفاهمات درباره مسئله ایران. تغییر دولت در آمریکا تا حدودی تهدید برای عربستان است و آن‌ها به دنبال تضمینی در تل‌آویو و هماهنگی با اسرائیل درباره این موضوع هستند.

در این راستا، یک خاورشناس اسرائیلی گفت: محمد بن سلمان معتقد است که برای توجیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل باید دستاوردهایی درباره مسئله فلسطین کسب کند چراکه او نگران ورود بایدن به کاخ سفید است و می‌داند که رفتنش به سمت اسرائیل روابط را با دولت جدید آمریکا تقویت می‌کند.

ایهود یعاری در مقاله‌ای برای شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: فلسطینی‌ها به محمد بن سلمان توجهی ندارند اما به افکار عمومی عربستان توجه می‌کنند و به رغم دشمنی که محمد بن سلمان با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دارد اما خواهان دستاورد چشمگیری در مسئله فلسطین برای توجیه عادی‌سازی با اسرائیل است.

وی گفت: سفر نتانیاهو به عربستان درحالی صورت می‌گیرد که عربستان معتقد است روابطش با بایدن مثل دونالد ترامپ گرم نخواهد بود. درست است که واشنگتن به عربستان پشت نخواهد کرد اما آن‌ها نگرانند که روابطشان با دولت جدید سست باشد این مسئله آن‌ها را تشویق می‌کند تا به سمت تل‌آویو گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بن سلمان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی محمد بن سلمان سفر نتانیاهو عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد

۲۰۰روز از جنگ غزه گذشت، نبرد ادامه دارد و هنوز افق روشنی برای پایان آن دیده نمی‌شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، علیرضا تقوی نیا در یادداشتی نوشت:‌ رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح مصمم شده و آن را حتمی می‌داند و ظاهراً آمریکا را نیز همراه کرده است. البته در اینجا این پرسش مهم نیز مطرح می‌شود که در حمله به مناطق دیگر نوار غزه چه چیزی عاید اسرائیل شد؟ آیا اسرا آزاد شدند؟ آیا توان نظامی حماس از بین رفت؟ آیا رهبران حماس نابود شدند؟ 

پاسخ همه پرسش‌ها خیر است. حتی دیروز شهرهای عسقلان و سدیروت هدف راکت‌های حماس قرار گرفتند تا همگان متوجه شوند ادعای نتانیاهو تا چه میزان با واقعیت مغایرت دارد. از سوی دیگر، اسرائیل درگیر نبرد با حزب‌الله در شمال است و مقاومت لبنان کیفیت حملات خود را به نحو محسوسی ارتقا داده و شهرهای عمقی‌تر را مورد اصابت قرار می‌دهد.

حال پرسش مهم اینجاست این جنگ تا کی ادامه دارد؟
با توجه به شرایط درونی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به استمرار بحران نیاز دارد و حتی پس از حمله به رفح نیز دور از ذهن به نظر می‌رسد که دست از تنش بکشد. اما در این میان، امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که معادلات را عوض ‌کند؛ تنش با حزب‌الله هر لحظه می‌تواند به یک جنگ تمام‌عیار منتهی شود و یا فشارهای آمریکا پس از پایان عملیات در رفح شاید نتانیاهو را کنترل کند.

در این میان، جبهه درونی اسرائیل بیشترین فشار را متحمل می‌شود و بخش قابل توجهی از صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ هستند. نتانیاهو ممکن است پس از جنگ در رفح دست به قمار خطرناکی بزند و به بهانه تأمین امنیت شمال و ضرورت عقب راندن حزب‌الله از مرز، جنگی گسترده را با لبنان آغاز کند.

اما هر چه هست و شاید بشود، این نکته را نمی‌توان از نظر دور داشت که اسرائیل در یک بن‌بست راهبردی است، زیرا حتی حمله به رفح نمی‌تواند خواسته‌های این رژیم را برآورده کند و نتانیاهو نیز تمایل به پایان جنگ ندارد تا به یک دستاورد برسد.

نباید از یاد برد جبهه درونی اسرائیل تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و ارتش آن نیز اوضاعش مطلوب نیست؛ حمله ایران ضربه شدیدی علیه اعتماد به نفس صهیونیست‌ها بود و برعکس، انگیزه و جسارت محور مقاومت را بالا برد. 

در پایان خاطرنشان می‌شود حمایت نکردن آمریکا، بروز اتفاقی در داخل سرزمین‌های اشغالی یا گسترده شدن جنگ با لبنان می‌تواند روند تحولات را به کلی تغییر دهد. نتانیاهو به استمرار جنگ نیاز دارد اما اسرائیل تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد. اینکه اسرائیل کجا متوقف می‌شود سؤال بزرگی است.

منبع: قدس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد