Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ پس از اعلام خبر خروج نیروهای ترکیه از چند نقطه نظامی در سوریه، شبکه «المیادین»، امروز (سه‌شنبه)،‌ گزارش داد که نیروهای این کشور یک موضع دیگر را نیز در شمال غرب سوریه تخلیه می‌کنند.

المیادین به نقل از خبرنگار خود در سوریه نوشت که نیروهای ترکیه در منطقه «الراشدین» در جنوب حلب در حال برچیدن موضع خود هستند تا زمینه را برای خروج از آن فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیروهای ترکیه، در تاریخ دوم نوامبر نیز به طور کامل از پایگاه «مورک» واقع در شمال استان حماه (غرب) که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی  آنکارا در سوریه است، خارج شدند.

برخی منابع معارض سوریه به خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بودند که چند کامیون وارد پایگاه ترکیه در «شیرمغار» واقع در شمال غرب استان حماه شمال غرب سوریه شده‌اند و در حال  زمینه سازی برای خروج از دومین پایگاه هستند.

یک منبع امنیتی ترکیه‌ای در این خصوص گفته بود که نیروهای خارج شده از شیرمغار در موضعی جدید در روستای «قوقفین» در منطقه تحت کنترل معارضان در استان ادلب (شمال غرب) مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه سوریه الراشدین حلب خروج موضع نیروهای ترکیه شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم