Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علیرضا آل داوود گفت: دشمن در تلگرام، اینستاگرام، لایکی به دنبال برنامه ریزی روی گروه سنی 10 تا 15 سال است تا هویت آنها را تغییر دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علیرضا آل داوود در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دشمن در فضای مجازی در صدد تسخیر قلب و ذهن ایرانی هاست و این مهم را با تغییر سبک زندگی و هویت  انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: دشمن در تلگرام، اینستاگرام، لایکی به دنبال برنامه ریزی روی گروه سنی 10 تا 15 سال است که بهترین گروه سنی است تا هویت آنها را تغییر دهد همانطور که می بینید بیشترین گروه سنی فعال در این شبکه های اجتماعی صهیونیستی 10 تا 15 سال هستند.

وی افزود: دشمن با تحت تاثیر قرار دادن ادراک، هیجان و احساسات نوجوانان و جوانان پیام خود را به مخاطب القا می کند  در این جاست که ضرورت سواد رسانه بیش از پیش نمایان می شود.

آل دادوود تصریح کرد: سواد رسانه مخاطب منفعل را به مخاطب فعال و تاثیرگذار تبدیل می کند، اگر مخاطب با داشتن سواد رسانه وارد این فضاها شود ابتدا هر پیامی را نمی پذیرد و از طرفی سعی می کند تولید کننده محتوای باشد که فرهنگ ایرانی-اسلامی را تبلیغ کند.

این کارشناس با بیان اینکه دشمن اکنون در صدد حکمرانی رسانه ای در کشور ماست، گفت: دشمن با شایعه پراکنی و تولید محتوای نامناسب درصدد تخریب هویت و فرهنگ در فضای ولنگار مجازی است و قطعا در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور قد اعلم کرده و شایعه پراکنی می کنند که راه اندازی اینترنت ملی یعنی محدودسازی، سرقت اطلاعات، نفوذ و ... در صورتی که اصلا این گونه نیست فقط فضای اینترنت در کشور امن می شود.

وی افزود: سواد رسانه ای در بین قشر دانش آموز از نان شب واجب تر است زیرا یک دانش آموز باید وقتی وارد فضای مجازی می شود ذهنی پرسشگر داشته باشد یعنی هر پیامی را در این فضا دید یک علامت سوال جلوی آن قرار دهد؛ تا درگیر محتوای کذب و شایعه نشود و از روی ناآگاهی شایعه پراکنی نکند.

آل داوود ادامه داد:بعضا وقتی دانش آموز سواد رسانه ای لازم را نداشته باشد ممکن است محتوای کذب را ندانسته گسترش دهد ولی اگر این دانش را داشته باشد جلوی انتشار آن را گرفته و با تولید محتوای غنی درصدد تخریب آن شایعه بر می آید.

کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: دشمن با بمباران اطلاعاتی سعی می کند ذهن مخاطب را به چالش بکشد تا مخاطب نتواند اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند این یکی از تکنیک هایی است که امروز به وفور در فضای رسانه شاهد هستیم و با این تکنیک پیام خود را به ذهن مخاطب دیکته می کنند.

وی افزود: دشمن با تهیه محتوای مهندسی شده، محتوای مهندسی شده محتوایی است که دشمن تهیه کرده ودرصدد گسترش آن است ؛ ما در انتخابات اخیر آمریکا شاهد بودیم که چه امنیتی در فضای رسانه ای شان حاکم بود ولی ما در سال 88 از جبهه فضای ناامن اینترنتی مان ضربه خوردیم .

آل داوود گفت: بنابراین دانش آموزان نگاه پرسشگر به پیام های فضای مجازی داشته باشند و هر پیامی را قبول نکنند و جلوی هر پیامی را که دیدند یک علامت سوال بگذارند.

وی ادامه داد: غرب از سال 1960 دوره های سواد رسانه ای را شروع کرد و این دوره ها را از مقطع دانش آموزان آغاز نمود و به گونه ای برنامه ریزی کرد که نوجوان با ورود به دوره جوانی با داشتن آگاهی در این فضا وارد شود .

این کارشناس تصریح کرد: شما اگر سواد رسانه ای داشته باشد دیگر زمان خود را برای تفریح و لایک و ... در این فضا نمی گذارید بلکه سعی می کنید با محتوای غنی در این محیط تاثیرگذار باشید.

آل داوود افزود: چرا سطح مطالعه این قدر در کشور فاجعه است و همین دور شدن از کتاب باعث افزایش بسیاری از آسیب ها در جامعه شده است و این آسیب هایی را هم که در فضای مجازی شاهد هستیم به دلیل نداشتن سواد رسانه ای است که کار را بی ارزش و فایده می کند.

وی با بیان اینکه سلبریتی ها خیلی راحت در فضای مجازی الگو می شوند، این خودش زنگ خطر است، گفت: مهناز افشار از سیستم امنیتی آمریکا برای محتوا در اینستاگرام حقوق می گیرد.

کارشناس فضای مجازی گفت: دشمن درصدد تخریب زبان و خط فارسی در فضای مجازی برآمده و می خواهد ارزش تاریخی فرهنگ خط و زبان فارسی را تضعیف کنند، اگر مخاطب دانش رسانه ای داشته باشد جلوی حرکت دشمن را با پخش نسخ خطی، قدمت تاریخی خط، خط نوشت های نستعلیق بزرگان خط ایران و ... بر می آید.

وی برای جلوگیری مخاطبان به اعتیاد اینترنتی رژیم مصرف رسانه ای را پیشنهاد داد و گفت: رژیم مصرف رسانه ای مثل رژیم مصرف مواد غذایی است با دو شرط؛ مشروط به سالم بودن، مشروط به مواد مورد نیاز باشد تا بتواند هوشمندانه در زیست مجازی فعالیت کند.

این کارشناس در خاتمه با بیان اینکه جریان تحریف به دلیل متضرر شدن سود خود مانع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می شود، خاطر نشان کرد: عده ای در کشور برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات سنگ اندازی می کنند و این مهم هم عامدانه است زیرا نان برخی از این افراد از پهنای باند است و چون سودشان به خطر می افتد جلوی راه اندازی اینترنت ملی را می گیرند و درصد هستند تا با فتنه اقتصادی، فتنه سیاسی، تخریب اذعان عمومی و ... جلوی راه اندازی شبکه ملی را بگیرند درصورتی که زیرساختهای این اصل در کشور فراهم است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه اندازی شبکه ملی سواد رسانه ای فضای مجازی گروه سنی آل داوود تا 15 سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد، هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست.

محجوبی بیان کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانش آموزی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد هستند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

کد خبر 6097629

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی