Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:09:50 GMT

بسیج فرهنگ اسلام و انقلاب است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۹۳۸۷

بسیج فرهنگ اسلام و انقلاب است

حجت الاسلام موسوي بسیج فرهنگ اسلام و انقلاب است و در واقع بسیج همانند درخت تنومندی است که از تک تک مردم جامعه تشکیل می شود.

حجت الاسلام «سید علی موسوی»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج  وبا اشاره به اینکه بسیج با گستره فعالیت‌های متعدد و عظیم در عرصه‌های مختلف شکل گرفته و میان همه توده‌ها جایگاه خاصی دارد گفت: بسیج باید تکیه گاه مسئولین نظام برای خدمت بهتر به آحاد جامعه باشد و برای مردم جامعه ارزش فراوانی قائل باشد و امروز نیز شاهد هستیم که بسیج در همه عرصه های خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بسيج را نمونه بزرگي از فرهنگ مواسات و همدلي عنوان کردوافزود: مواسات در واقع به معناي اين است که ما انسان ها تمامي زندگي خود را براي حمايت و کمک رساني به يکديگر هزينه کنيم و لذا بسيج همه هزينه ها را از اول انقلاب تا کنون انجام داده است و نمونه بزرگي از مواسات است.

 

وی با بیان اینکه بسیج در واقع به معنای سازماندهی عمومی همه آحاد جامعه اسلامی برای یاری و کمک رساندن به حاکمیت نظام و مردم است  اضافه کرد: یکی از بهترین و ماندگار ترین هنرهای امام خمینی (ره)معمار کبیر انقلاب اسلامی نهادینه کردن فرهنگ بسیج بوده است که در فرهنگ بسیج همه به یکدیگر توجه دارند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید براینکه نگرش بسیج عجین با عقیده و ایمان است ادامه داد: همین رویکرد اکنون در جای جای فعالیت‌های بسیج در گوشه و کنار نظام اسلامی دیده می‌شودو با عنایت به این مهم امروز باید مدافع بسیج باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به ویژگی های مشترک کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیج  اظهارداشت: هر دو نهاد مولود مسجد هستند و در حقیقت بسیج محورش مسجد است و بسیجیان در مسجد تربیت می شوند و تفکر آنها مسجدمحور است.

 

وی همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با پایگاه‌های مقاومت بسیج را زیبنده و گره‌گشا دانست وافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد و ارتباط فکری با پایگاه های بسیج می توانند یک صف متحد دربرابر آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی باشندو نقش مهمی در تربیت دینی نوجوانان و جوانان ایفا می کنند.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: به نظر می رسد با توجه به اینکه امام (ره) بر سنگر بودن مساجد تاکید دارند و بهترین پایگاه و ظرفیت که می تواند در حوزه های گوناگون راه و خوراک درست را برای جامعه نشان دهد، مسجد است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان خاطرنشان کرد: اعضای این دو گروه (کانون‌های  مساجد و بسیج) باید در انجام برنامه‌ها و تحقق اهداف مسجد، کمک‌کار و بازوی امام جماعت بوده و در مساجد با همکاری همدیگر به نحو مطلوب برنامه‌های مذهبی، علمی، پژوهشی و حتی اجتماعی و سیاسی را پوشش دهند.

 

وی گفت: باید توجه داشته باشیم اگر در مسجد فعالیت داریم آن را گسترش داده و زمینه حضور همه اقشار را فراهم کرده و خود نیز امانت‌دار و الگوی آنها باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی ترویج، تبلیغ، نهادینه‌سازی و بومی‌سازی در برنامه‌ها را نتیجه همکاری بسیج و کانون‌های مساجد عنوان کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان درخاتمه با اشاره به اینکه افتخار اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد این است که بسیجی هستند افزود: امروز کانون‌های مساجد با توکل به خدا و داشتن روحیه جهادی بسیجی در عرصه‌های مختلف انقلابی جریان‌سازی می‌کنند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ بسیجی مقابله با تهاجم فرهنگی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

این مراسم عصر دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 16:30 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.«رضای انقلاب» روایتی خواندنی از سال‌ها مجاهدت و تلاش انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره) در سنگر مسجد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد