Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نرگس عبیدی در حاشیه راه اندازی واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری کرونا پایگاه انتقال خون استان بوشهر اظهار داشت: از امروز همه افرادی که بیش از ۲۸ روز گذشته به ویروس کرونا آلوده ‌شده‌اند و اکنون در شرایط بهبودی و سلامت کامل هستند در صورتی که بدن آنها توانایی لازم را داشته باشد می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون خود به پایگاه انتقال خون شهرستان بوشهر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر این امکان تنها در پایگاه انتقال خون مرکز استان فراهم‌ شده است اما شرایط پایگاه‌های اقماری بررسی در صورت راه‌اندازی، به هم استانی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره دیگر شرایط لازم برای اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: افرادی که در طیف سنی اهدا ۱۸ تا ۶۰ یا ۶۵ سال و دارای وزن بالای ۵۰ کیلوگرم باشند، می‌توانند به شکرانه سلامتی خود پلاسمای خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

عبیدی ادامه داد: همچنین ترجیح بر این است که اهداکننده مرد باشد و در مرحله بعد زنانی که زایمان و سقط‌جنین نداشته باشند می‌توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر پذیرش برای اهدای این فرآورده خونی همه‌روزه است و بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ می‌توانند با ارائه مدارکی که نشان‌دهنده ابتلای آنها به ویروس کرونا باشد و ۲۸ روز از بهبودی کامل آنان گذشته است، در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: سیستم نوبت دهی اینترنتی اهدای پلاسما نیز راه‌اندازی شده است و اهداکنندگان می‌توانند بعد از دریافت کد رهگیری و زمان مراجعه در مرکز انتقال خون حضور یابند.

عبیدی عنوان کرد: جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان در قالب پویش شکرانه سلامت صورت می‌گیرد و اهداکنندگان به درمان بیماران بستری در بیمارستان کمک می‌کنند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: راه‌اندازی بخش اهدای پلاسما در بسیاری از استان‌های کشور از فروردین‌ماه آغاز شد اما بوشهر در آن زمان در وضعیت سفید قرار داشت و این امر سبب شد به این حوزه ورود نشود، اما اکنون با افزایش چشمگیر مبتلایان به این ویروس در دو ماه گذشته تلاش بسیاری صورت گرفت که به راه‌اندازی این واحد انجامید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: این امکان به همت سازمان انتقال خون فراهم ‌شده است و در قالب آن پلاسمای خون افراد درمان شده از بیماری کووید ۱۹ که حاوی آنتی‌بادی ویروس کرونا است جمع‌آوری و به بیماران تزریق می‌شود.

 جعفر زارع زاده افزود: آنتی‌بادی موجود در پلاسمای خون افرادی که این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند نقش مؤثری در درمان کووید ۱۹ داشته است.

وی اضافه کرد: با این حال پلاسما درمانی هنوز جزو درمان‌های اصلی کووید ۱۹ نیست و کماکان در مرحله تحقیقات قرار دارد که اگر نتایج به‌طور قطع تأیید شود، می‌توانیم از آن به عنوان راه درمانی موفق استفاده کنیم که اکنون زمینه آن در بوشهر فراهم‌شده است.

در اولین روز فعالیت این بخش در پایگاه انتقال خون بوشهر در نوبت صبح چهار نفر بهبودیافته از بیماری کووید ۱۹ پلاسمای خون خود را اهدا کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر انتقال خون بیماری بیماران پایگاه انتقال خون استان بوشهر اهدای پلاسمای خون بیماری کووید ۱۹ راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در متن اطلاعیه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام آمده است:   فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در سال 2023، می بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در تمامی رده های سنی میزبانی می کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی فدراسیون ایران برای سهولت رفت و آمد تیم های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی پروازی را به صورت چارتر اختصاص داده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.   در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.   پس از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط میزبانی متحمل هزینه های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.   متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.   گفتنی است؛ فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در نخستین نشست کمیته فنی مچ اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم گیری خواهد کرد. ­

دیگر خبرها

  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران