Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به نابه‌سامانی این روزهای بازار محصولات لبنی، مرغ و تخم‌مرغ، گفت: ما امروز به اشتباه چند نهاد و دستگاه را متولی آشفتگی بازار می‌دانیم درحالی که تنها جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختیاراتی که در سال 98 از وزارت جهادکشاورزی گرفته شده و به صمت داده شده باید به این وزارتخانه برگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور پاسخگوی وضع فعلی باشد

وی افزود: در جلسات گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس با وزرای جهادکشاورزی و صمت توافق شد که اختیارات بازار محصولات دامی و نهاده‌ها به جهادکشاورزی واگذار شود که وزرا نیز این را پذیرفتند اما متاسفانه شخص رئیس‌جمهور نپذیرفته است و در شرایط فعلی ایشان باید پاسخگو باشند.

جعفری با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی بازار علاوه بر مردم تولیدکننده هم ضرر می‌کند، اضافه کرد: حدود سه ماه پیش در کمیسیون کشاورزی کاملا وضعیت امروز روشن و بهم‌ریختگی بازار در قیمت نهاده‌ها و محصولات لبنی و گوشتی کاملا قابل پیش‌بینی بود.

وی توضیح داد: تا زمانی‌ که یک ارز 4 هزار و 200 تومانی، ارز نیمایی و یک ارز آزاد داریم مشکلات پابرجاست و باید نرخ ارز آزاد شود تا این اقدام صورت نگیرد فساد موجود در بازار محصولات دامی از بین نمی‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت آزادسازی ارز، دولت باید از مردم به عنوان مصرف‌کننده حمایت کند و ده‌ها راه برای حمایت وجود دارد اما در حال حاضر ما یارانه را به کسانی می‌دهیم که مصرف‌کننده نیستند و اکثر نهاده‌ با ارز 4 هزار 200 تومانی وارد کشور می‌شود اما با قیمت آزاد در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.

وی گفت: عامل دوم که باعث این آشفته بازار و فساد شده است نرخ ارز است که باید حتما آزادسازی صورت گیرد.

جعفری با بیان اینکه عامل سوم آشفتگی بازار محصولات دامی قیمت‌گذاری غیرواقعی است، افزود: آقایان در این دو ماه چندین بار قیمت اعلام کردند اما نه دامداری‌ها و نه بازار این قیمت‌ها را قبول نکرده است چون قیمت‌گذاری واقعی نیست و ما چند نوع ارز داریم تا زمانی که قیمت ارز سروسامان پیدا نکند و آزادسازی نشود در مورد نهاده‌ها ما شاهد نابه‌سامانی بازار هستیم.

واردات و قیمت نهاده‌های دامی باید در اختیار جهاد کشاورزی قرار بگیرید

وی توضیح داد: این سه عامل باعث بهم‌ریختگی بازار شده است و شخص رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا نمی‌پذیرد اختیارات به جهادکشاورزی واگذار شود در صورتی که در همه دنیا واردات و قیمت نهاده‌ها و همچنین صادرات محصولات دامی در اختیار وزارت کشاورزی است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت نابه‌سامان معلول این است که کسی پاسخگو نیست چرا چون دستگاه‌های مختلفی در این موضوع دخیل هستند.

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون برگشت اختیارات به جهادکشاورزی بوده اما پذیرفته نشده و این نابه‌سامانی نتیجه تقسیم اختیارات است و کسی هم پاسخگو نیست.

انتهای پیام/68024/م/ق

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی قیمت مرغ تخم مرغ نهاده های دامی ارز کمیسیون کشاورزی بازار محصولات محصولات دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز گذشته و کارخانجات اقدام به خرید و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی دانند به چه قیمت محصول خود را به بازار عرضه کنند. - اخبار اقتصادی -

بهرام رمضانی مدیر عامل شرکت قند بیستون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات شکر اختصاص داده شده است که عمده این محصولات نیز توسط بخش خصوصی وارد می شود.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر داخلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره نرخ جدید فروش این محصول را با تاخیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند به چه قیمت محصول خود را عرضه کنند.

رمضانی گفت: تعلل در عرضه شکر به بازار شوک وارد می کند و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از 2 هزار 800 تومان به 3 هزار و 330 تومان تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل 25 هزار و 550 تومان تومان درب کارخانه بوده است اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومان وارد شود اما عوارض گمرکی بیشتری برای آن اعمال نشود، نرخ آن از شکر داخلی ارزان تر می‌شود و با توجه اینکه با محصول داخلی قابل تفکیک نیست، امکان اختلاط وجود دارد؛ راهکار دیگر تغییر نرخ ارز واردات شکر از تالار اول به تالار دوم  یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی با وارداتی به کارخانجات است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات به کارخانه‌های تولید شکر، پیشنهاد می‌شود که دولت از از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود