Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:38:41 GMT

کمبود انسولین باید برطرف شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۶۰۴۵

کمبود انسولین باید برطرف شود

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود انسولین برای بیماران معضلی است که باید برطرف شود.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه درمان و در بحث مبارزه با کرونا ویروس مشکل حادی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اما در برخی استان‌ها بویژه استان‌های کمتر برخوردار با کمبود تجهیزات مواجه‌ایم که باید این استان‌ها مورد اهتمام قرار گیرند و ویژه دیده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تامین دارو نیز کمبودی وجود ندارد، ادامه داد: یکی از دلایل کمبود انسولین برای بیماران در کشور این است که ماده و قلم انسولین وارداتی است.

ابراهیمی گفت: البته برای تامین انسولین ارز تخصیص داده شده بود که براساس مقایسه پارسال و امسال این دارو بیشتر تامین شد اما متاسفانه با توجه به ارزانی دارو در کشور نسبت به کشورهای دیگر انسولین قاچاق معکوس می‌شود. 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قاچاق معکوس دارویانسولین سبب کمبود برای بیماران کشور خودمان شده که باید معضل حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی انسولین انسولین قلمی کمبود انسولین بیماران دیابتی درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش مشرق، دکتر فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟