Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:58:31 GMT

۱۰۰ تن مرغ منجمد در استان سمنان توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۰۲۳

۱۰۰ تن مرغ منجمد در استان سمنان توزیع می‌شود

علیرضا شریفی نژاد بابیان اینکه تخصیص ۱۰۰ تن مرغ منجمد برای استان محقق شد، گفت: برای تامین مرغ گرم نیز اقدامات و رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان  صبح امروز در جلسه بررسی و رسیدگی به مباحث و مسائل پیرامون توزیع مرغ و تخم مرغ در استان سمنان به میزبانی استانداری درباره علت تلاطم بازار مرغ در سطح استان توضیح داد: علت اصلی کاهش مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان افزایش تقاضای کاذب از سوی مردم و مراجعه برای خرید مرغ با قیمت ارزان‌تر از استان‌های همجوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: امروز مدیریت بازار باید از حالت متمرکز خارج شده و با مدیریت غیرمتمرکز و با حضور مؤثر فرمانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گیرد تا شیب قیمتی ایجاد شده با تأمین بیش از نیاز و تقاضا در استان از بین رفته و طی روزهای آتی شاهد ثبات در بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان باشیم.

توزیع مرغ گرم

معاون استاندار سمنان از تخصیص ۱۰۰ تن مرغ منجمد برای استان و عدم وجود مشکل در تأمین مرغ منجمد در استان خبر داد و تصریح کرد: در بحث مرغ گرم نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و گَلّه‌های ۵۷ تا ۶۰ روزه شناسایی شدند که با همراهی و مساعدت همیشگی که از سوی مرغداران شاهد بودیم، مشکلات در این بخش نیز برطرف خواهد شد.

شریفی نژاد عدم توزیع مناسب نهاده‌ها را یکی دیگر از علل تعویق در جوجه‌ریزی، کشتار و عرضه مرغ عنوان کرد و بیان داشت: سهمیه ۲۰ درصدی تحویل مرغ از سوی مرغداران وجاهت نداشته و نیاز است تا در این حوزه افزایش داشته باشیم و لذا با همراهی فعالان این صنعت، در آینده بر اساس ظرفیت و متناسب با تخصیص نهاده به مرغداری‌ها، تخصیص سهمیه الزامی تحویل مرغ از سوی مرغداری‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی موظف است تا از خروج محموله‌های مرغ و تخم مرغ بدون هماهنگی و مجوز سازمان جهاد کشاورزی از استان در برهه کنونی جلوگیری کند، از پیگیری برای تأمین مرغ مورد نیاز در شرق استان از استان‌های همجوار خبر داد.

تأمین مرغ مورد نیاز مردم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: شهرستان‌های استان نیاز است تا در برهه کنونی و تأمین مرغ مورد نیاز شهروندان به صورت پشتیبان یکدیگر وارد عمل شده و شهرستان‌هایی که مازاد سهمیه دارند نسبت به تحویل این سهمیه به شهرستان‌های متقاضی اقدام کنند تا به زودی شاهد تعادل در عرضه و تقاضا و ثبات در بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان باشیم.

مهدی سلامتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان هم در این نشست با بیان اینکه جلسه‌ای به منظور اقدامات فوری و مؤثر در این حوزه با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی برگزار و مصوبات ویژه اتخاذ شد، گفت: در این نشست مقرر شده تا تأمین تخم‌مرغ به قیمت مصوب توسط سازمان جهاد کشاورزی و بر اساس اعلام نیاز از سوی سازمان صمت انجام شود.

وی با بیان اینکه خروج تخم مرغ بدون مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و نیروی انتظامی باید از خروج مرغ بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی جلوگیری کند، تاکید کرد: نیاز است تا در این برهه شهرستان‌های استان به صورت پشتیبان در بحث تأمین مرغ مورد نیاز شهروندان اقدام‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تأمین مرغ مورد نیاز شهرستان های استان مرغ و تخم مرغ جهاد کشاورزی مرغ منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها