Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌از ظهر امروز در سومین نهضت سراسری کمک مومنانه که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا لطمه‌هایی را به هم وطنان ما وارد کرد، اما ثمراتی نیز داشت که باعث به‌وجود آمدن رویش‌هایی مانند نهضت کمک مومنانه در کشور و استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با شیوع ویروس کرونا به اقشار ضعیف جامعه صدمه‌هایی وارد شد که باید به گونه‌ای به معیشت این قشر ضعیف کمک می‌شد و آغاز نهضت کمک مومنانه یکی از این فعالیت‌ها بود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: نهضت کمک مومنانه برای کمک به قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه در استان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: اگر مردم استان به صورت میانگین حتی مبلغ بسیار ناچیزی را برای کمک به نیازمندان جامعه کنار بگذارند با توجه به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان مبلغ بسیار بالایی برای کمک به قشر ضعیف جامعه جمع‌آوری می‌شود.

توزیع ۷۵۰ بسته لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان کم برخوردار کردستان

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای کمک به آموزش دانش‌آموزان گفت: با کمک بسیج فرهنگیان مجموعه سواد رسانه برای دانش‌آموزان تهیه شده که در شبکه شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار داده خواهد شد.

او افزود: در کنار کمک‌های مومنانه سپاه بیت‌المقدس، ۷۵۰ بسته لوازم‌التحریر و بسته‌های آموزشی نیز توسط آموزش و پرورش و خیرین استان تهیه و در اختیار دانش‌آموزان کردستان قرار داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری سپاه و خیرین کمک‌های مومنانه همچنان تداوم داشته باشد، تا در این روز‌های سخت کرونایی، باری از دوش خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمندان برداشته شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ولی فقیه شیوع ویروس کرونا دانش آموزان کمک مومنانه برای کمک نهضت کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا