Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:16:20 GMT

آغاز خرید توافقی محصول انار در فارس

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۰۲۰۶

آغاز خرید توافقی محصول انار در فارس

ایسنا/فارس مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: برای ساماندهی و ایجاد ارزش افزوده محصول انار برای باغداران شهرستان ارسنجان، خرید توافقی انار در دستور کار قرار گرفته است.

هدایت‌الله رحیمی خاطر نشان کرد: شهرستان ارسنجان، هرسال میزان قابل توجهی انار، به عنوان محصول پاییزه، تولید و روانه بازار می‌کند که به دلیل مرغوبیت محصول بسیاری از نقاط کشور از آن استقبال کرده‌اند اما بیشتر سود نصیب دلالان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی فارس، رحیمی با بیان اینکه ورود اتحادیه تعاون روستایی ارسنجان در خصوص خرید توافقی محصول انار کمک زیادی در افزایش درآمد باغداران این شهرستان کرده است، افزود: ارسنجان با دارا بودن ۱۷۰۰ هکتار باغ انار از نظر سطح و میزان تولید مقام دوم تولید انار استان را به خود اختصاص داده  و هرساله بخش قابل توجهی از بازار انار کشور و استان را به خود اختصاص می‌دهد. 

رحیمی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود صنایع تبدیلی محصول انار در شهرستان و عدم خرید توسط شبکه تعاون روستایی در سنوات قبل دست دلالان و واسطه‌گران جهت پایمال کردن دسترنج باغداران باز بود اما امسال با تغییر رویکرد در بازار خرید انار توسط مجموعه سازمان تعاون روستایی قیمت انار درجه یک از کیلویی ۶ هزار تومان به ۹ هزار تومان، انار درجه دو بین ۴ تا ۵ هزار تومان و انار درجه سه به ۲ هزار تومان رسید.

این مقام مسئول افزود: با توجه به پیش‌بینی تولید ۲۷هزار تنی انار در این شهرستان که از این مقدار حدود ۷۰ درصد آن به عنوان انار درجه یک به بازار عرضه می‌شود ( حدود ۱۸۹۰۰ تن )  بیش از  ۱۷۰میلیون  تومان سود برای باغداران به دنبال خواهد داشت.

براساس این گزارش، اتحادیه تعاونی روستایی ارسنجان انار درجه یک خریداری شده را برای عرضه در بازار خارج از فصل ( شب یلدا ) و همچنین صادرات در سردخانه نگهداری می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها برداشت انار خريد توافقي تعاون روستایی فارس ارسنجان تعاون روستایی هزار تومان محصول انار انار درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی‌های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

وی افزود: خدمات شبکه تعاون روستایی ضمن کمک به بهبود معیشت زندگی روستائیان، یکی از راهکار‌های مهم در ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها محسوب می‌شود.

رحمانی، هدف از توزیع سوخت را حمایت از تولید کننده روستایی، استقرار و توسعه روستا‌ها و سهولت در رفت و آمد روستائیان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا