Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بازی سنتر،دو سال پیش بود که عرضه بازی Tetris Effect افراد زیادی را غافل‌گیر کرد. این عنوان با ترکیب تجربه تتریس کلاسیک و حس بخشیدن به صدا و تصویر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به طرفداران هدیه داد. Tetris Effect همچنین به‌تازگی تحت ویرایش جدیدی به‌نام Connected همراه با بخش چند نفره راه خود را به خانواده کنسول‌های Xbox باز کرده و حال، به‌نظر می‌رسد پروژه بعدی خالق این بازی استارت خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای Tetsuya Mizuguchi به‌تازگی به‌مناسبت نوزدهمین سالگرد بازی Rez توئیتی را منتشر کرده که در آن، از طرفداران بابت تجربه بازی‌های او تشکر می‌کند. Mizuguchi همچنین در بخشی از توئیت خود تأیید می‌کند که او و استودیو Enhance در حال پیشروی به ساخت پروژه‌ای جدید هستند، یک ماجراجویی جدید همراه با حس‌آمیزی. دیگر ساخته‌های آقای Mizuguchi مانند Rez و Child of Eden نیز تم مشابهی دارند و مطمئنا دیدن پروژه جدید او، جالب خواهد بود.

استودیو Enhance همچنین در سال گذشته بازی دیگری به‌نام Humanity را معرفی کرده بود، اما به‌نظر می‌رسد پروژه جدید ارتباطی با آن بازی ندارد. Mizuguchi پیش‌تر اعلام کرده بود که به‌لحاظ تجاری انتقال از نسل هشتم کنسول‌های خانگی به نسل نهم می‌تواند سخت باشد، اما استودیو Enhance برای بهره‌گیری از قدرت کنسول‌های نسل بعدی در موقعیت خوبی قرار دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بازی بازیRez

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟

 روز‌های گذشته اولین نمونه بومی سازی شده «۶سیلندر بنزینی خورجینی ۴لیتری» در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی رونمایی شد.

بر اساس اعلام مدیران این پروژه، از ۳ پیش با توجه به شناسایی نیاز کشور به خودرو‌هایی همچون آفرود، شاسی بلند و سازمانی که بالغ بر ۱۰ هزار خودرو در سال بود، تصمیم گرفتند به دنبال ساخت نمونه‌ای داخلی باشند.

در این پژوهش بیش از ۱۳۰ موتور بنزینی مختلف در بازه ۳ تا ۵ لیتری با چیدمان خورجینی را بررسی شده است، محصولات به‌روز ۱۳ سازنده نامی دنیا مورد هدف قرار گرفته و ۱۶ پارامتر سنجش عملکرد موتور‌ها بررسی شد که متناسب با خودرو‌های کشور باشد و شماتیکی از پراکندگی و کارآمدی آنها در این حوزه گزارش و در نهایت یک موتور انتخاب و بر روی خودرو هدف تست شد و در نهایت موتور مبنا انتخاب شد.

این موتور ۴ لیتری و ۶ سیلندر، فناوری روز دنیا است که در ساختار صنعت خودروسازی ایران قابل شناسایی بوده و امکان تعمیر و نگهداری آن را در کشور وجود دارد.

گشتاور بالا و قدرت زیاد در دوره‌های نسبتا پایین

علی قاسمیان مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه دلایل به ویژگی‌های این موتور اشاره کرد و گفت: ۲ مشخصه اصلی موتور‌های احتراقی توان و گشتاور است، توان برای ایجاد سرعت بیشینه و گشتاور نیز برای تامین کشش‌مناسب خودرو است، به عبارت دیگر ما آن را به عنوان قدرت موتور برای عبور از سربالایی و حمل بار می‌دانیم.

وی افزود: موتور‌های بنزینی عموما بر مبنای توان بالا طراحی می‌شوند، اما این موتور قابلیت دارد که گشتاور بالا و قدرت زیادی را در دوره‌های نسبتا پایین در اختیار راننده قرار دهد و این یک ویژگی خوب برای خودرو‌های پیکاپ، آفرودی، SUV (خودرو‌های شاسی بلند) و تاکتیکی برای عبور از مناطق شیب‌دار، صعب‌العبور و همچنین حمل بار‌های سنگین به حساب می‌آید. قاسمیان اظهار کرد: از آنجا که این موتور، یک موتور بنزینی است می‌تواند سرعت بالایی داشته و نیاز کاربر خود را رفع کند.

وی درخصوص سایر ویژگی‌های این موتور گفت: دوام بسیار بالا و خوش تعمیری از جمله ویژگی‌های بارز این موتور است، همچنین این موتور قابلیت کسب استاندارد آلایندگی یورو۵ و قابلیت ارتقا استاندارد آلایندگی به یورو۶ را دارد.

قاسمیان به ویژگی دیگر این موتور اشاره و تصریح کرد: با افزودن کیت‌های جانبی به همین موتور بدون هیچ تغییری تا ۲برابر توان و گشتاور فعلی توسط این موتور قابل تامین است که می‌تواند یک ویژگی مهم برای کاربری‌هایی خاص باشد. مدیر واحد تحلیل مهندسی این پروژه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توان این موتور ۲۳۶ اسب و گشتاور آن ۳۶۰ نیوتن‌متر است.

گفتنی است، در گذشته این موتور به ایران فروخته می‌شد، اما به دلیل تحریم‌ها فروش محصول قطع شد و تعمیر و نگهداری آن پشتیبانی نمی‌شد، در نتیجه اولین نمونه از این موتور با رویکرد اثبات توانمندی  ساخته شد، زیرا در حال حاضر مهندسین ایرانی امکان تولید موتور‌های کم حجم با مصرف کمتر را دارند.

نخبگان و متخصصان در این پروژه توانسته‌اند به حدود ۴۵ درصد دانش بومی ساخت موتور دست پیدا کنند که برای فاز اول پروژه بود، بررسی موتور مبنا بر اساس متالوژی با مدل‌های ۲ بعدی، ۳ بعدی و بر مبنای توانمندی داخلی انجام شد، این شبیه سازی بر مبنای ساخت بلوک آلومینیومی بود، اما به ساخت قالب‌های چدنی نیز دست پیدا کردند که در برنامه اولیه نبود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • دستگاه بلوک زنی