Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: خشونت علیه زنان یکی از مسائل مبتلا به در سراسر جهان است و ضرورت پیشگیری و مقابله با آن امری مسلم است. آموزه‌های وحیانی و نگاه ویژه اسلام به کرامت زن، رفتار نیکو و شایسته با زن در محیط خانه را یک وظیفه شرعی تلقی کرده است.

وی افزود: همچنین تاکید اهل بیت علیهم السلام بر تأمین امنیت زنان در محیط اجتماع بر اهمیت این مقوله صحه گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظام بین‌الملل که سال‌ها است داعیه مبارزه با خشونت علیه زنان وجود دارد، همچنان آمارهای انواع چنین خشونت‌هایی بالا است و تعریف گفتمان بین‌الملل از خشونت در مفهوم و مصداق تناقضات بسیاری دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه حسن رفتار با زن در بستر خانواده و جامعه بدون تحول فرهنگی و اصلاح جهان بینی غیر ممکن است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در پیروی از همین مکتب فکری، این مساله را مورد توجه قرار داده است. رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای متعدد از جمله سومین نشست اندیشه‌های راهبردی بر ضرورت تأمین امنیت و آرامش زن به ویژه در محیط خانواده تأکید کردند.

قاسم پور با بیان اینکه رفع ظلم به زن در موازنه با خانواده محوری مهر تأیید گفتمان انقلاب اسلامی در تأمین امنیت زنان است، خاطرنشان کرد: لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» از جمله لوایح مهمی است که مدت‌هاست در دستور کار است. سال گذشته بررسی این لایحه در قوه قضائیه به پایان رسید و به دولت ارسال شد اما پس از گذشت یک سال و سه ماه همچنان به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: هر چند فاصله گفتمانی زیادی میان تعاریف، مصادیق و نحوه عمل در زمینه خشونت علیه زنان در فضای بین‌الملل و آموزه‌های فرهنگی و مذهبی ما وجود دارد اما این موضوع یکی از مسائل مهم، قابل توجه و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

قاسم پور با اشاره بر نقش فراکسیون زنان در این زمینه تصریح کرد: از این جهت فراکسیون زنان و خانواده با توجه به ویژگی‌های فرهنگ دینی، با رویکرد بومی و با لحاظ استقلال فرهنگی از حقوق زنان حمایت کرده و برای تأمین امنیت زنان تمام توجه و اهتمام خود را معطوف خواهد کرد.

کد خبر 5080772

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس زنان خشونت علیه زنان لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه مواد مخدر پلیس راهور هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیمه هفته بسیج سامانه بارشی گردشگری خشونت علیه زنان فراکسیون زنان تأمین امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب