Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:49:06 GMT

تبادل یک جاسوس صهیونیستی با سه تاجر ایرانی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۷۰۸۲

تبادل یک جاسوس صهیونیستی با سه تاجر ایرانی

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، دوره آموزش اختصاصی «کایلی مور گیلبرت» تبعه استرالیا - انگلیس و جاسوس رژیم صهیونیستی برای ماموریت ایران دو سال زمان برد و او در این مدت کاملا به زبان فارسی مسلط می‌شود.

کایلی که به لحاظ تئوری، آمادگی لازم جهت اقدامات اطلاعاتی در جغرافیای جمهوری  اسلامی ایران را پیدا کرده، با استفاده از پوشش پژوهشی و دانشگاهی، با ایجاد یک فرصت مطالعاتی برای شرکت در دانشگاه ادیان و مذاهب، به ایران می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر اول وی به ایران، دست به هیچ اقدامی نمی‌زند و پس از مدت کوتاهی از کشور خارج می‌شود. در سفر دوم، به توصیه سرویس رژیم صهیونیستی در ایام محرم وارد ایران می‌شود.

کایلی با حضور در شهرهای مختلف که در راستای مأموریتش بود، اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌ کند. او که از اشراف اطلاعاتی ایران بر خود بی اطلاع است به منظور عادی سازی حضور خود در ایران به اماکن مذهبی، هیئت ها و اماکن توریستی می‌رود تا کسی نسبت به این سفر شک نکند.

اینبار کایلی برای ارتباط گیری با برخی شخصیت‌ها و اهداف، اقدام و سعی می‌کند به اطلاعات اقتصادی و نظامی ایران و جبهه مقاومت دست پیدا کند، که مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفته دستگیر می‌شود.

وی پس از طی مراحل قانونی و قضایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی به ۱۰ سال حبس محکوم شد و پس از ۲ سال از محکومیت خود، در نهایت نظام جمهوری اسلامی تصمیم می‌گیرد وی را با سه فعال اقتصادی ایرانی که به قصد دور زدن تحریم بازداشت شده بودند تبادل کند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران استرالیا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران استرالیا رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران استرالیا رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!

به گزارش خبرآنلاین برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در حال حاضر در منگنه گیر کرده، از یک طرف جنبش حماس برای تحقق خواسته‌های خود از جمله توقف جنگ فشار می‌آورد و از طرف دیگر دولت بایدن به نتانیاهو برای نشان دادن انعطاف بیشتر و تلاش جهت رسیدن به یک قرارداد تبادل اسرا فشار وارد می‌کند.

به نقل از ایسنا این رسانه‌ها در ادامه تاکید کردند شدت فشار آمریکا تعیین خواهد کرد که آیا نتانیاهو به تلاش‌های واشنگتن پاسخ خواهد داد یا نه.

به نوشته روزنامه عبری زبان «هاآرتص»، اقدامات آمریکا تاثیر جدی بر تداوم تحولات خواهد داشت، همینطور واشنگتن پیشنهاد داد امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در راس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سرپوش گذاشته شود.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت در صورتی که نتانیاهو از عملیات رفح امتناع نکند، این به معنای اعمال محدودیت‌هایی بر تسلیحات آمریکایی برای ارتش اسرائیل در کنار تشدید محاصره بین‌المللی آن است.

همچنین این روزنامه نوشت تحریم اقتصادی که ترکیه اعلام کرده، تنها آغاز خبرهای بد است و احتمالا در ادامه تحریم‌های دیگری نیز اعلام شود.

هاآرتص در ادامه افزود تهدید صدور حکم‌های بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مسؤولان اسرائیلی از سوی دادگاه لاهه، خواب را به ویژه از چشمان نتانیاهو ربوده چرا که او مستقیماً هدف این حکم‌ها قرار دارد.

تظاهرات برای امضای یک قرارداد تبادل فوری، برکناری کابینه نتانیاهو و آغاز انتخابات زود هنگام شهر تل‌آویو را در برگرفته و خانواده‌های اسرای صهیونیست در آنها مشارکت دارند.

این خانواده‌ها با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص جان فرزندانشان وجود دارد و پس از آنکه تعدادی از آنها در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نوار غزه کشته شدند، کابینه نتانیاهو را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا قرارداد تبادل جدیدی را با گروه‌های مقاومت فلسطین امضا کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903412

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم