Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بسیج: رئیس بسیج اساتید فارس در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: بیشتر فعالیت‌های بسیج اساتید در حوزه فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی، تحول در علوم انسانی اسلامی‌‌ و ایجاد زمینه برای پاسخگویی به معضلات جامعه و همچنین سیاست‌های کلان حکمرانی است. 

محسن جاجرمی‌زاده افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی برای ایجاد فضایی بازدارنده در مواجهه با تهاجم به اسلام و پیامبر اکرم(ص)، با همکاری نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس "کنگره جهانی محمد رسول الله پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر " در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دنبال این هستیم تا با دستیابی به روش تحقیق در علم و دین، پایگاه روش‌شناسی اسلامی را در دانش تجربی اسلامی ایجاد کنیم 

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری که بیش از دو دهه به موضوع تحول در علوم انسانی اختصاص دارد، گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که به بحث نظریه‌پردازی ورود شود، لذا با همکاری پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی و اجتماعی که در دانشگاه شیراز  راه‌اندازی شده است، دنبال این هستیم تا با دستیابی به روش تحقیق در علم و دین، پایگاه روش‌شناسی اسلامی را در دانش تجربی اسلامی ایجاد کنیم تا زمینه‌ای فراهم شود که با تکیه بر مبانی روش‌شناسی علم دینی، اتفاق های خوبی در تولید علم دینی رقم بخورد.

رئیس بسیج اساتید فارس ادامه داد: همچنین با طراحی نشست‌های علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی به‌دنبال پاسخگویی تئوریک و عملی به مشکلات اقتصادی جامعه هستیم.

مبانی اصلی تربیت مدیران جهادی باید به صورت بنیادین و با رویکرد آکادمیک و علمی باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شیراز  با اشاره به شکل‌گیری مبانی روشنی در بحث مدیریت جهادی در کشور، اظهار داشت: خوشبختانه این روند کم کم دارد شکل آکادمیک خود را پیدا می کند و می‌تواند مبانی اصلی تربیت مدیران جهادی به صورت بنیادین و با رویکرد آکادمیک و علمی باشد. 

جاجرمی زاده در ادامه با نگاهی به فعالیت‌های بسیج اساتید، گفت: نگاه ما به بسیج،  در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی نگاه جامعی است که نشان دهنده توان و پتانسیل نظام است. به این صورت که هرجا به‌دلیل خلاهای موجود ساختاری و مشکلات مدیریتی کاری بر زمین مانده باشد، بسیج با رویکرد مدیریت جهادی وارد عمل می‌شود.

هرجا به‌دلیل خلاهای موجود ساختاری و مشکلات مدیریتی کاری بر زمین مانده باشد، بسیج با رویکرد مدیریت جهادی وارد عمل می‌شود

وی گفت: نکته مهم این است که خلاهای موجود در دانشگاه‌ها سبب شده است سرعت و شتاب لازم برای رویارویی با مشکلات جامعه وجود نداشته باشد؛ لذا بسیج اساتید باید به نحوی عمل کند که خارج از ساختارهای موجود، با رویکردی جهادی و  منعطف، روشن و تسهیل‌گر بتواند به حل این مشکلات کمک کند.

رئیس بسیج اساتید استان فارس با اشاره به اینکه در این حوزه ورود به رشته‌های تخصصی مختلف به‌ویژه در ارتباط با ایفای نقش در صنعت و دستگاه‌های اجرایی نیاز به بسیج کردن نیروها است، اذعان داشت: اکنون شاهدیم که تنها بسیج شدنِ بخش بسیار کوچکی از دانشکده فنی مهندسی کشور منجر به رشد دانش هسته‌ای می‌شود، پس اگر شرایط مشابهی فراهم شود و حرکت‌ها به سمت و سوی حل مشکلات جامعه بروند، قطعا نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت و این مهم در دستور کار اندیشگاه آینده پژوهی و سیاست پژوهی در سطح ملی و استانی در سازمان بسیج اساتید قرار گرفته است.

این پژوهشگر در ادامه اظهار داشت: بدون شک نباید تنها به افزایش آمار چاپ مقالات خارجی اکتفا کنیم و بیشتر در راستای حل مسائل و معضلات جامعه وارد عمل شویم.

مسیری را باز خواهیم کرد که سهم بالایی از توان جامعه علمی در راستای حل مشکلات جامعه قرار گیرد

وی گفت: در این راستا مسیری را باز خواهیم کرد که سهم بالایی از توان جامعه علمی در راستای حل مشکلات جامعه قرار گیرد و مسائلی همچون تعلیم و تربیت، فرهنگ، اقتصاد و مشکلات اجتماعی بر اساس الگوها و راه‌حل‌های اسلامی حل شوند؛ چراکه الگوهای مبتنی بر نگاه‌های لیبرالیستی، نشان داده‌اند که پاسخگوی نیازهای جامعه ما نیست.

این دکترای مدیریت با اشاره به اینکه باید نظریه پردازی‌ها را به این سمت ببریم که ارتباط دانشگاه و معضلات جامعه همسو باشد تاکید کرد: باید پیوند مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان دو بال در خدمت هم، پیشرفت ایران اسلامی را رقم بزنند.

جاجرمی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه در  حوزه حکمرانی و دولت اسلامی مواردی را دنبال کرده‌ایم، افزود: در پاسخ به فراخوان مقام معظم رهبری مبنی بر اظهارنظر در سند پیشنهادی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی، بسیج اساتید فارس نسخه پیشنهادی ارتقاء سند را در یک دوره کاری ۱۸ ماهه تدوین و ارسال کرده است، همچنین با ایفای نقش خود در سایر موضوعات تحول در دانشگاه، نظیر توانمندسازی مدیران و افق‌های جدیدی که باید در دانشگاه شکل بگیرد را با هدف دانشگاه در طراز انقلاب، در دستور کار قرار داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور، در ادامه با اشاره به اینکه همچنان تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، گفت: اگر بخواهیم در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب حرکت کنیم، بدون شک با حضور اساتید جوان دغدغه‌مند و ایجاد شبکه‌ تخصصی اساتید، اقدامات خوبی را می‌توان انجام داد و به این وسیله دانشگاه می‌تواند نقش مهمی را در راستای دستیابی به این مهم ایفا کند.

جاجرمی‌زاده در بخش پایانی این گفتگو هفته بسیج را به مردم و همه بسیجیان کشور تبریک گفت و اظهار داشت: بدون شک همه مردم به اتفاق هم می‌خواهند که کشور با اهداف بلندش به سرانجام برسد. چنانچه امروز شاهد مجاهدت‌های بسیاری از بسیجیان متخصص در حوزه‌های مختلف مبارزه با کرونا همچون درمان بیماران، تهیه کمک‌های مومنانه و دیگر موضوعات در مواقع بحران هستیم.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: علم علوم انسانی مقام معظم رهبری پیوند خدمت بسیج اساتید گروه های جهادی آکادمیک علمی مقام معظم رهبری مشکلات جامعه بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان عیسی بابائی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، گفت: رویکرد کمیته امداد به سمت توانمندسازی، خودکفایی، اشتغال، درآمد با ثبات و پایدار است ، تا عزت و کرامت خانواده ها حفظ شود .

بابائی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد مراکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی ، ادامه داد: با توجه به ماموریت های مهم کمیته امداد در بحث مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و مسائل فرهنگی ، همکاری و تعامل مراکز دانشگاهی ، علمی و پژوهشی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ایجاد مراکز نیکوکاری ،اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ، نگاه پژوهش محور را در این حوزه بسیار مهم خواند و افزود: «دانشگاه‌ها می‌توانند با ابزار علمی و پژوهشی و شناسایی نقاط ضعف و قوت ما را در ارتقا و رسیدن به توسعه پایدار یاری کنند.

وی با اشاره به ۸۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده در سال گذشته ، تصریح کرد: مواردی مثل آموزش، توانمندسازی، مهارت افزایی، بازاریابی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است و در این زمینه از هر ایده‌ای که بتواند مددجویان کمیته امداد را به سمت درآمد پایدار و مکفی هدایت کند، استقبال می‌کنیم.

بابائی حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خواند و یادآور شد: در این حوزه نیز ما آمادگی داریم تا از دانشجویانی که بتوانند با بررسی وضعیت فقر و کمک به بالا بردن وضعیت معیشتی، کارآفرینی و... این عزیزان دخیل باشند، حمایت لازم را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز ضمن تشکر از فعالیت های موثر کمیته امداد ،گفت: «این دانشگاه با کادر هیات علمی مجرب، فارغ التحصیلان کارآزموده و دانشجویانی پویا و نوآور آمادگی دارد تا در حوزه‌های علمی و پژوهشی کمیته امداد امام خمینی (ره) را یاری کند.

سید علی طاهری با اشاره به شعار سال ،افزود:  همه ما وظیفه داریم تا در جهت بالندگی کشور عزیزمان ایران گام‌های استواری برداریم و در تعلیم و تربیت نسل جوان بویژه ولینعمتان جامعه اسلامی در راستای افزایش مهارت های کسب و کار با همت و قدرتی مضاعف  رو به جلو حرکت کنیم.

گفتنی است : مقرر شد این جلسات به طور مستمر و با هماهنگی‌های معاونت‌های ذیربط با یکدیگر برگزار شود و ماحصل آن در نشست‌های بعدی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر