Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عالیشاه با ابراز گله مندی از طولانی شدن روند صدور پروانه ساختمان مددجویان، گفت: چهار هزار مددجوی فاقد مسکن در مازندران وجود دارد و با تسهیل روند صدور پروانه ساختمان می شود با همکاری سپاه کربلا ۲هزار نفر از این تعداد خانه دار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام « بشیر عالیشاه » امروز(۶آذر) در حاشیه آئین بهره برداری از یک واحد مسکونی مددجویی و کلنگ زنی 10 خانه مددجویی در شهرستان سیمرغ ضمن گرامیداشت ساروز وفات شهادت گونه کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س)، بیان کرد: یکی از کارهایی که با مشارکت بسیج سپاه در حال انجام است بحث احداث مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران افزود: امروز در شهرستان ولایت مدار و شهید پرور سیمرغ با حضور خیران  و مسئولان حضور یافتیم تا با کمک سپاه یک واحد مسکونی ویژه خانواده امداد افتتاح شود، همچنین کلنگ احداث 10واحد مددجویی دیگر به زمین زده شود. خانه مددجویی که کمیته امداد احداث می کند به مساحت ۵۰  متراست که با مشارکت خیران و سپاه کربلا مازندران در قالب تفاهم نامه ای درحال انجام است.

حجت الاسلام عالیشاه خاطرنشان کرد: امروز احداث مسکن هر متر حدود ۲ میلیون تومان هزینه بر می دارد، ۵۰ متری  حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که بخشی توسط کمیته امداد و بخشی از هزینه های ساخت خانه مددجویان به همت مجمع خیرین مسکن ساز و محرومیت‌زدایی تامین می‌شود. 

 

وی گفت: در مازندران ۴ هزار نیازمند مسکن وجود دارد که ۳ هزار نفرد فاقد زمین بوده و هزار نفر زمین دارند امسال امیدواریم بتوانیم هزار مسکن در پی تفاهم نامه با سپاه پاسداران احداث کنیم، تا به امروز هزار و 580 نفر به بنیاد مسکن و دهیاری و بخشداری‌ها برای اخذ پروانه مسکن معرفی شدند.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: پس از صدور پروانه ساختمانی،  ثبت سامانه بنیاد مسکن می شود تا با استفاده از تسهیلات این بنیاد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن و پیمانکاری سپاه تا پایان سال این هزار مسکن را تحویل خانواده‌های نیازمند دهیم.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران ضمن ابراز نگرانی از کندی روند صدور پروانه ساختمان برای مددجویان استان، تصریح کرد: روند صدور پروانه ساختمانی برای مددجویان بسیار ضعیف است. تسریع این امر یک اقدام بسیجی و جهادی را می خواهد؛ می طلبد استاندار محترم مازندران یک دستور ویژه بدهد مثل ایام سیل یک سری از فرآیند هایی حذف شوند و بعضی از استعلام هایی که نیاز نیست را از خانواده های امداد گرفته نشود.

 

وی اذعان کرد: کمیته امداد استان نیز براین عقیده استوار است که خانه مددجویان باید به صورت کاملا فنی و مهندسی احداث شود. همچنین در جمع کاربری روستا قرار بگیرد و خارج از بافت نباشد. که تحقق این مهم نیازمند این است یک اتحاد و همدلی در استان ایجاد شود تا با تسریع امور صدور پروانه ساختمان بیشتر از هزار مسکن مددجویی احداث و تحویل خانواده های امداد شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه تاکید کرد: روند صدور پروانه ساختمان   برای مددجویان فاقد مسکن بسیار ضعیف است و حق مددجویان درحال تضییع  است باید مجمع نمایندگان استان و استاندار مازندران به صورت ویژه برای تسهیل این امر وارد میدان عمل شوند. تا به راحتی پروانه ساختمان صادر و ثبت سامانه بنیاد مسکن شود و سپس کمیته امداد مددجو را معرفی به بانک کند. همچنین در تضمین وام ها باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مددجویان به صورت زنجیره ای از وام بهره مند شوند و حق خانواده ها ضایع نشود.

 

وی با بیان اینکه زمانی که برای مددجویان سرپناه ایجاد شود معنی واقعی لذت لبخند بروز و ظهور می کند، گفت: اصحاب رسانه و خبر، صدا و سیمای مرکز استان مازندران برای تسهیل امور مرتبط با مددجویان آگاهی رسانی و اطلاع رسانی نمایند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مددجویان سیمرغ تسهیل روند اداری سپاه کربلا صدور پروانه ساختمانی مدیرکل کمیته امداد مازندران احداث خانه مددجویی افتتاح خانه مددجویی روند صدور پروانه ساختمان حجت الاسلام عالیشاه برای مددجویان میلیون تومان کمیته امداد بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه