Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی به مدت ۵ روز شاهد بارش‌های سنگین در استان هستیم که تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید در حالت آماده باش کامل باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مجید نظری ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران با اشاره به ورود سامانه به استان اظهارداشت: در بارش چند روز گذشته بیشترین بارش‌ها با 131 میلی‌متر بارش بیشترین و بروجن با 4 میلی‌متر کمترین بارش‌ها را داشته که طبق گزارشات واصله از اول سال زراعی میانگین بارش‌ها در کل استان 70 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته اما نسبت به بلندمدت حدود 20 درصد کاهش بارندگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای بوده است، افزود: شهرستان کوهرنگ در فروردین سال گذشته  272 میلی‌متر بارش داشته اما باید این بارش‌ها مدیریت شود و آمادگی کامل در موقع بحران را داشته باشیم که طبق گزارشات آمادگی دستگاه‌ها اعلام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران باید کمبود و کاستی‌ها را اعلام کنند، بیان کرد: کمبود اعتبارات گریبانگیر کل کشور است و بودجه‌ای که به استان‌ها اختصاص می‌یابد توزیع می‌شود اما می‌طلبد همه مسئولان از طریق وزارتخانه‌ها برای جذب اعتبارات تلاش کنند و از طریق مواد 17 و18 و اعتبارات بحران هم کمک خواهیم کرد.

نظری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در این5 روز باید در حالت آماده باش کامل باشند چراکه اوج بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه است و بیشترین بارش‌ها در کوهرنگ می‌باشد و فرمانداران باید در سطح شهرستان اعلام آماده باش کنند و در محل خدمت خودشان حضور داشته و ستاد بحران حتما تشکیل و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت پذیرد.

وی بابیان اینکه اخطاریه و اطلاع‌رسانی‌ها برای مردم مهم است چراکه در کنار حاشیه‌ها و در سطح جاده‌ها تردد نکنند، گفت: اعمال محدودیت‌ها و جریمه‌ها در حال حاضر یک عامل بازدارنده خوب است که مردم از تردد غیرضرروی خودداری کنند. اعمال محدودیت‌ها سبب شده تا ترددهای به ویژه در گردنه‌ها کاهش پیدا کند.

مناطق غرب و جنوب استان اصفهان برفی می‌شوند؛ اوج بارش در روزهای شنبه و یکشنبهبارش برف در محور کرج ـ چالوس/ترافیک پرحجم در آزاد راه کرج ـ قزوینبارش‌های سنگین در راه خوزستان/هواشناسی نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیمانکاران باید مراقب باشند که در هنگام بارندگی چه اقداماتی را باید انجام دهند و در این راستا شیوه‌نامه‌ها و اسناد رسمی ابلاغ می‌شود.

نظری با بیان اینکه سال گذشته شناسایی ماشین‌آلات استان در بخش خصوصی، دولتی و نیمه دولتی شناسایی و چک لیست آن تهیه شد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ماشین‌آلات در شهرستان‌ها مشخص است و بسیاری از پیمانکاران اعلام آمادگی کردند که در مواقع بحرانی از ماشین‌آلات بخش خصوصی استفاده کنند بنابراین فرمانداران باید ماشین‌آلات را در نقاط مختلف مستقر کنند

وی با بیان اینکه 20 نقطه حادثه‌خیز و اضطراری در حاشیه رودخانه‌ها وجود دارد، افزود: این نقاط باید به فرماندار ابلاغ و تاکید شود که نقاط حادثه‌خیز هستند و با حداکثر توان فرمانداران این نقاط را باید مدیریت کنند تا حادثه‌ای پیش نیایید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر حضور تمامی مدیران در محل کار خودشان گفت: لیست شیفت کاری کارکنان دستگاه‌های خدمات اطلاع‌رسانی و با آدرس و شماره تلفن دقیق به مدیریت بحران ارسال شود.

نظری ادامه داد: آمار انبارهای مدیریت بحران  باید مشخص و کمبودها رفع و شهرداری‌های در بحث تهیه شن و نمک به ویژه در گردنه «بابا‌ولی» کمک کنند و برای به حداقل رساندن کاستی‌ها کمک خواهیم کرد.

وی گفت: اگر در این مدت خسارتی به وجود آمد حتما در فرجه زمانی که طبق قانون مدیریت بحران مشخص کرده است فرمت‌های 15 گانه را حداقل 8 ساعت بعد از وقوع حادثه خسارت اعلام شود چراکه اگه در فرجه مشخص وارد سامانه نشود با مشکل مواجه می‌شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: 5 هزار پرونده کشاورزی برای خسارت سیل سال گذشته ارسال و اعتبار لازم جذب شد، اگر جزو استان‌های پیشرو در تکمیل فرم‌ها باشیم می‌توانیم اعتبارات را به موقع جذب کنیم.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ستاد مدیریت بحران ماشین آلات دستگاه ها سال گذشته آماده باش میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل چند روز اخیر باعث خسارت به حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان شد و ۱۷۰ دهانه پل در سراسر استان خسارت دید.

منصور شیشه‌فروش در حاشیه سفر به شهرستان خوروبیابانک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: به لطف خدا بارش‌های خیلی خوبی را در چند روز گذشته از سامانه بارشی مستقر در شمال استان در شرق استان شاهد بودیم.

وی افزود: در شهرستان خوروبیابانک بیشتر مناطق بارش‌های خوبی را دریافت کردند و در بعضی ایستگاه‌های روستایی بین ۴۰ تا ۵۰ میلی‌متر گزارش و سبب شد که روان‌آب جاری شود و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی صورت گیرد، اما خساراتی نیز در مسیر راه‌ها و بخش کشاورزی و قنوات ایجاد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، راهداری و هلال احمر به موقع وارد میدان شدند و آبگرفتگی‌های جزئی رفع و شانه‌سازی راه‌ها انجام شد.

شیشه‌فروش با اشاره به خسارت سیل در خوروبیابانک گفت: ۳۰ کیلومتر از راه‌های این شهرستان دچار آسیب و آب شکستگی شد و ۵۰ دهانه پل نیز خساراتی وارد که امروز از آنها بازدید شد و عوامل راهداری درحال بازسازی دهانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز خساراتی در زمینه زراعی، باغی و قنوات وارد شد که به صورت ویژه قنوات روستای چاه‌ملک، ابراهیم آباد، جعفر آباد و روستاهای اطراف آسیب دیدند که گزارش خسارات جمع‌بندی شده و عوامل جهاد کشاورزی، راهداری و بنیاد مسکن عهده‌دار ارزیابی خسارات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در بخش بیمه، خسارات بخش بیمه کشاورزی طبق تعرفه‌ها جبران خواهد شد و منازل مسکونی که آسیب دیده در بیمه بخش برق از صندوق بیمه خسارات تب ساختمان پرداخت خواهد شد که بنیاد مسکن این مورد را ارزیابی می‌کند.

شیشه فروش تاکید کرد: عملکرد مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک در کنترل حادثه بسیار مثبت بود و امروز از شب گذشته بازدیدهایی از مناطق با موضوع بحث آب، تأمین آب پایدار، رفع مشکلات بهداشت و درمان انجام و جلسه مدیریت بحران تشکیل شد.

وی با اشاره به بخش اول این جلسه ادامه داد: پیش بینی دو مخزن ذخیره آب دو هزار مترمکعبی و ایمن سازی مخزن ذخیره سازی شهرستان، حفر چاه و اجرای شبکه‌های انتقال به روستاها و شهر خور، احداث آب شیرین کن و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده جز برنامه‌هایی است که در ۱۱ مصوبه جلسه امروز، شرکت آب و فاضلاب عهده دار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کمیته تخصصی پایش تنش آبی شهر خور در آب و فاضلاب تشکیل می‌شود، گفت: به صورت مستمر و هفتگی، مشکلات بخش آب با هدف تأمین آب کوتاه مدت و نیز بلند مدت پایدار برای این منطقه به دلیل کمبود آب در مناطق ارزیابی شود.

شیشه فروش اضافه کرد: مقرر شد از شرکت‌های خط انتقال لوله نفت و گاز برای کمک به اجرای طرح‌های تأمین آب و بازسازی اسیب‌های ناشی از سیل چند دستگاه ماشین آلات در مناطق حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و تداوم بارش‌ها خاطرنشان کرد: ماهیت بارش‌های بهاری، رگباری بودن است و در بعدازظهر و شب با بارش شدید تگرگ و باران مواجه بودیم و در چند روز گذشته باعث خساراتی در استان اصفهان شد و حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و حدود ۱۷۰ دهنه پل در سراسر استان آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ماهیت بارش‌ها حالت سیلابی و ناگهانی است و یک مرتبه بارش رخ می‌دهد و بیشتر در اوایل شب و بعدازظهر خواهد بود و در چند روز گذشته، بارش‌ها باعث شد که حجم بسیاری از رسوب داخل دهانه پل‌ها و روخانه‌ها جمع شود و باعث مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها شد.

شیشه فروش اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که در اواخر هفته بارش‌هایی را در مناطق مختلف استان داشته باشیم، اطلاع رسانی لازم به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی صورت گرفت.

وی گفت: به صورت خاص اداره راهداری، شهرداری و دهیاری‌ها مکلف شدند که دهانه‌پل‌ها را از رسوب پاکسازی کنند و مسیر جاده‌های اصلی و فرعی روستایی را بازگشایی کنند، سیل بندها را مقاوم کنند و آب منطقه‌ای و امور آب در شهرستان‌ها موظف شدند که تیم‌های نظارت گشت خود را افزایش و مسیر رودخانه‌ها را لایروبی و ساماندهی و تخلیه نخاله و گل و لای انجام شود که در صورت بارندگی، تبدیل به سیل نشود.

کد خبر 748473

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران