Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «رن وو چیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه در پکن گفت: چین با هر گونه مبادله رسمی و ارتباط نظامی بین آمریکا و تایوان قاطعانه مخالفت است و هرگز اجازه تجاوز هیچ نیرویی را به خاک خود نخواهد داد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین روز چهارشنبه در جلسه کمیته مرکزی نظامی چین به نیروهای مسلح دستور داد تمرینات خود را در شرایط واقعی جنگ و توانایی خود را برای پیروزی در جنگهای احتمالی تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه گفت: چین قاطعانه با هر نوع مبادله رسمی و روابط نظامی بین آمریکا و تایوان مخالف است رستاخیز ملی و اتحاد کشور بخشی از روند ضروری برقراری عدالت و خواسته تمام مردم چین است.

وی تاکید کرد: ما هرگز اجازه نمی دهیم هیچ فرد و یا نیرویی به خاک مقدس سرزمین‌مان تجاوز و یا بخشی از آن را تجزیه کند در صورت مواجهه چنین وضعیت جدی، ارتش آزادیبخش خلق چین قطعاً با آن مقابله و به طور قاطعانه از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کند.

وو چیانگ در مورد تنش های مرزی هند و چین هم گفت که در حال حاضر، اوضاع کلی در مناطق مرزی بین چین و هند باثبات است و امید است که هند  با برخورد صادقانه و  اقدامات مثبت برای حفظ  صلح و ثبات مناطق هم مرزی با چین مشترک تلاش کند.

منبع: روزنامه چاینا دیلی برچسب‌ها وزارت دفاع چین شی جین پینگ تایوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دفاع چین شی جین پینگ تایوان وزارت دفاع چین شی جین پینگ تایوان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا