Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ایتالیا، آلمان و فرانسه خواستار بسته شدن هماهنگ پیست‌های اسکی در اروپا برای مهار کرونا هستند، اما سوئیس و اتریش که گردشگری اسکی از شاخه‌های مهم اقتصادی آنها محسوب می‌شود با این طرح مخالفت کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا  در اروپا و آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان خواستار تعطیلی پیست های اسکی در اروپا تا اوایل ژانویه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ایتالیا و فرانسه هم با این مسئله موافقند، اما اتریش و سوئیس با این طرح مخالفت می کنند.

بخصوص بین آلمان و اتریش در این باره اختلافات و مناقشات سختی ایجاد شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

صدر اعظم آلمان اخیرا اعلام کرده است که با توجه به آغاز فصل سرما باید تعطیلی مناطق اسکی تا 10 ژانویه در سراسر اروپا برای مهار کرونا در دستور کار قرار گیرد. وی تاکید کرد : سفرهای توریستی نباید انجام شود و از هر گونه ارتباط غیر ضروری باید اجتناب شود.

مرکل از تلاش های هماهنگ در اروپا برای بستن پیست های اسکی سخن گفته و با توجه به مخالفت برخی کشورها با این مسئله از جمله اتریش آن را کار ساده ای ندانست.

کرونا در اروپا| از ابتلای شاهزاده سوئد تا بزرگترین چالش آلمان از جنگ جهانی دومابتلا به کرونا باز هم در روسیه رکورد جدید برجای گذاشت

از آنجا که صنعت گردشگری اسکی یکی از مهم ترین شاخه های اقتصادی در اتریش محسوب می شود این کشور پیش از این با درخواست ایتالیا برای بستن پیست های اسکی خود مخالفت کرده بود.

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش بر این عقیده است که مراحل کاهش محدودیت ها و بازگشایی ها از جمله در زمینه های ورزشی توسط دولت ها به صورت متفاوت تصمیم گیری می شود و این مسئله به شمار مبتلایان در هر کشور بستگی دارد.

اتریش تلاش می کند با راهکار تست گیری های جمعی و قرنطینه آمار کرونا را در ماه دسامبر کاهش دهد. کورتس هماهنگی های بین المللی برای کاهش و یا تشدید محدودیت ها را مسئله ای اغراق آمیز دانست. در حال حاضر به دلیل اعمال قرنطینه سراسری در اتریش برای مهار کرونا کناطق و پیست هی اسکی در این کشور تا 6 دسامبر تعطیل است.

برای سوئیس هم مسئله بستن پیست های اسکی در این زمستان پیش رو مطرح نیست. سخنگوی بخش توریسم سوئیس اعلام کرده که در این کشور شورای فدرال، مقامات و صنعت گردشگری متقاعد شده اند که مسیر سوئیس در حال حاضر مسیر صحیحی است و فصل زمستان و ورزش های این فصل می تواند با خیال راحت انجام شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این میان مارکوس زودر، نخست وزیر ایالات بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم با توریسم اسکی در اروپا در زمستان پیش رو مخالف است. هر ساله از این ایالت آلمان افراد زیادی برای اسکی و استفاده از پیست های اتریش به این کشور سفر می کنند.

زودر در این باره گفته است: من ترجیح می دهم که توافق واحد و هماهنگی در این باره در سطح اروپا شکل گیرد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم اخیرا با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا در کشورش اعلام کرد: این امکان وجود ندارد که اجازه تعطیلات زمستانی را بدهیم، ما توان پرداخت هزینه های آن را نداریم.

سال گذشته و در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، برخی پیست‌های اسکی در اروپا منشا شیوع این ویروس در بین کشورهای مختلف اروپایی بودند.

کونته چندی پیش به یک شبکه تلویزیونی ایتالیا گفت: "در صورتیکه ایتالیا تصمیم به بستن پیست‌ها بگیرد و فرانسه، اتریش و سایر کشورها از این امر حمایت نکنند. آنوقت توریست‌های ایتالیایی به کشورهای دیگر می‌روند و هنگام بازگشت با بیماری برمی‌گردند".

بسیاری از ایتالیایی‌ها در تعطیلات کریسمس و سال نو به سمت دامنه کوهها می‌روند و این امر یکی از عوامل رونق اقتصاد محلی در این مناطق در سراسر اروپاست.

اتریش اعلام کرده که نگران تعطیلی پیست‌های اسکی است، گرنوت بلومل، وزیر اقتصاد اتریش گفته است که اگر اتحادیه اروپا تصمیم به بسته نگهداشتن پیست‌های اسکی دارد "پس باید آنها هزینه آن را نیز بپردازد" و جبران این خسارت می‌تواند میلیاردها یورو باشد.

دولت اتریش در حال حاضر درگیر یک دعوای حقوقی به علت باز بودن یکی از پیست‌های اسکی خودش در ابتدای شیوع کرونا است که در این پیست مردم به کووید 19 مبتلا شدند و سپس با بازگشت، ویروس را در 45 کشور پخش کردند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم با گشایش پیست های اسکی اروپا در زمستان پیش رو مخالفت کرده است.

نخست وزیر فرانسه از تعطیلی پیست های اسکی کشور خبر داده و این را عاقلانه ندانست که با این مناطق شمار زیادی از مردم را در یک جا جمع کنیم. به گفته وی بیمارستان های این مناطق هم نباید تحت فشار بالا قرار گیرند. وی از انجام مذاکراتی برای حمایت از زمینه های ورزشی و نیروهای کار آن سخن گفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا پیست های اسکی برای مهار کرونا اسکی در اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم + ویدئو
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند