Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، گفت: پس از ورود جدی مجلس برای ساماندهی بازار آشفته فولاد و ارائه پیشنهادهای تخصصی و راهگشا، بالاخره پس از گذشت 7 سال دولت به فکر افتاده و با تهیه« شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد» شاید بتواند از فساد جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس با اطلاع از نقاط قوت و ضعف این شیوه نامه، با محوریت کمیسیون صنایع و معادن حتما طرح خود را در صحن علنی به تصویب خواهد رساند تا با قانون جدید، یک بار برای همیشه بازار فولاد را از دست دلالان و رانت‌بازان مصون کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با نظارت مستمر مجلس بر شفافیت فرآیند عرضه و توزیع که در شیوه‌نامه جدید دولت اشاره شده است، رانت‌های مافوق نجومی بازار فولاد و صنایع فلزی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: طرح مجلس قطعا منافع عده‌ای را به خطر خواهد انداخت، صداهای مخالف را دقیق گوش کنید تا ویژه خواران شناسایی شوند.

به گزارش نماینده بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در دستورکار  صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و براساس آن تمامی محصولات فولادی در بورس عرضه خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: طرح توسعه و تولید پایدار فولاد زنجیره فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار