Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:54:32 GMT

آموزش واقعی می خواهیم نه آموزش نمایشی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۸۲۲۸

آموزش واقعی می خواهیم نه آموزش نمایشی

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدیریت ویترینی و نمایشی در آموزش و پرورش نمی‌خواهیم، گفت: به هیچ عنوان در آموزش و پرورش به دنبال آمارسازی و کارهای ویترینی و نمایشی نیستیم و به طور جدی از معاونت‌ها می‌خواهم در این حوزه مراقب باشند تا مدیریت‌شان به مدیریت نمایشی تبدیل نشود.

علیرضا سعدی پور در دیدار با معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت باید طرح و برنامه داشته باشیم و آموزش واقعی را دنبال کنیم نه آموزش نمایشی،مدیریت آموزشی ویترینی به دنبال آمارسازی و کارهای نمایشی است؛ به هیچ عنوان گزارش‌های انشایی مورد قبول نیست و از همه واحدها گزارش‌های تحلیلی و واقعی می‌خواهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ارائه گزارش‌ها و جمع‌آوری آمارها بسیار دقت شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مدیریت نمایشی برجستگی کار انفرادی است؛ در این مدل مدیریتی افراد می‌خواهند خود را معروف و مشهور کرده و با آمارسازی های غیرواقعی در صدر اخبار قرار گیرند. اما این از نظر ما مورد قبول نیست. "من"ها باید به "ما" تبدیل شود و کار انفرادی و فردمحور جایش را به کار تیمی و خرد جمعی دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تربیت را امری پیوسته دانسته و گفت: آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه باید یک بدنه واحد را تشکیل دهند و در برنامه‌ریزی‌ها با هم هماهنگ باشند؛ تربیت یک جریان فرهنگی از بالاترین سطح تا پایین‌ترین سطح است که باید به تغییر رفتار بیانجامد، این در صورتی رخ می‌دهد که یادگیری سطحی نباشد و رشد متعادل و متوازن در دستور کار قرار گیرد. باید رشد و هدایت دانش‌آموزان را مورد مراقبت قرار دهیم.

سعدی پور ادامه داد: دانش‌آموزان در متوسطه اول که هدایت تحصیلی نقش برجسته‌ای در آن دارد برای نقش‌آفرینی و برعهده گرفتن مسئولیت‌ها و مشاغل آینده آماده می‌شوند،این فرایند تا متوسطه دوم و ورود به دانشگاه و بازار کار ادامه می‌یابد که باید آن را به طور جدی مراقبت کنیم؛با رشد و پرورش استعدادهای نوجوانان در متوسطه اول مسیر آینده آن ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش مازندران آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری