Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:47:09 GMT

غربالگری ۸۱ درصد دانش‌آموزان در طرح کوچ

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۹۱۸۵

غربالگری ۸۱ درصد دانش‌آموزان در طرح کوچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این طرح برای همه‌ دانش‌آموزان استان سیستان‌وبلوچستان در همه دوره‌های تحصیلی و در تمامی شهرستان‌ها و مناطق اجرا می‌شود. غربالگری و تعیین شاخص توده‌ بدنی، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی آنان از اهداف اصلی اجرای طرح «کوچ» است. افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح در سطح مدارس است که حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز در سراسر استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از سنجش اولیه شاخص توده بدنی و شناسایی، دانش آموزان دارای اضافه وزن ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش‌ها، تمرین‌های ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش‌های لازم تغذیه‌ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه‌های آموزشی فعالیت بدنی در منزل را با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت فرا می‌گیرند.

همچنین دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش‌آموزان در اسفند عملیاتی می‌شود و دانش‌آموزانی که موفق به کاهش وزن شده‌اند در ۱۵ اسفند هم زمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می‌کند.

کد خبر 568441 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان دانش آموز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی