Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به ضرورت مقابله با عوارض زایمان‌های تقویمی و زودرس، گفت: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه‌های زیادی را به سیستم سلامت کشور وارد می‌کند.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان این که متاسفانه بحث پر التهاب زایمان زودهنگام در "روز‌های رند" که با اصرار والدین اتفاق می‌افتد و به نظر می‌رسد اتفاق منحصر به فردی درکشور ماست، تصریح کرد: جلوگیری از زایمان‌های طبیعی و علاقه‌ی والدین بر تولد فرزندشان در تاریخی خاص برخلاف تصور عامه، امری کاملا غیر روشنفکرانه است، لذا نیاز به اصلاح این باور و فعالیت فرهنگی درخصوص تولد ایمن و جلوگیری از عوارض مادری و نوزادی یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی در هر کشور می‌باشد که در اهداف توسعه هزاره نیز بدان اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه‌های زیادی را به سیستم سلامت و درمان و نسل آینده کشور وارد می‌کند و باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد بویژه در بحران کرونا می‌شود و بیشترین ضربه را به نوزاد وارد می‌کند چرا که بیشترین رشد و تکامل مغزی در سه ماهه آخر بارداری صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چند درصد از مبتلایان به کرونا که به ICU می‌روند، بهبود می‌یابند؟

مشاور وزیر در امور مامایی یادآور شد: محروم کردن نوزادان از زندگى کامل رحمى و به خصوص عبور از کانال زایمان، بلایى است که افراد ناآگاه با تعیین زمان تولد نوزادان زودتَر از موعد و بدون درد زایمان مى آورند و این تراژدی دردناک تاریخ تولد لاکچری، می‌تواند خستگی کادر درمان در دوران کرونا را مضاعف کند و بار بزرگی باشد که نتوان آن را جبران کرد.

خسروی ضمن پیشنهاد نام‌گذاری تاریخ ۹ آذر هر سال به عنوان روز فرزند اوری ایمن، تاکید کرد: سیاست‌های اتخاذی وزارت بهداشت و همکاری بین بخشی با ارگان‌های دیگر از جمله ثبت احوال و آگاهی بخشی مادران جامعه می‌تواند نقش پیشگیری بهتر از درمان را به خوبی نمایان سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت زایمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید