Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه با اشاره به نحوه فعالیت پزشکان نظامی برای مقابله با ویروس کرونا در داخل و خارج از کشور، گفت: واکسیناسیون پرسنل نیروهای مسلح علیه کرونا آغاز شده و بطور کلی بیش از ۴۰۰ هزار نیروی نظامی واکسینه خواهند ‌شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه روز جمعه در نشستی با مقامات این وزارتخانه اعلام کرد که بیش از 400 هزار نیروی نظامی در فدراسیون روسیه علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شایگو گفت: «مطابق با دستورالعمل‌های رئیس جمهور، واکسیناسیون پرسنل نیروهای مسلح در برابر عفونت ویروس کرونا از هم اکنون آغاز شده است.  در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 سرباز واکسینه شده و تا پایان سال جاری تعداد افراد واکسینه شده به 80 هزار نفر افزایش می یابد و در کل برنامه ریزی شده تا بیش از 400 هزار پرسنل نظامی واکسیناسیون شوند.

وزیر دفاع روسیه وضعیت اپیدمیولوژیکی در میان نیروهای مسلح  این کشور را کاملاً کنترل شده ارزیابی کرده و گفت که طی دو هفته گذشته روند کاهش تعداد پرسنل ارتش آلوده به ویروس کرونا، نسبت به تعداد افراد بهبود یافته ثابت بوده و بارز است. ضمن اینکه هر روز حدود 2 هزار نیروی نظامی مورد معاینه قرار می‌گیرند تا از عدم آلودگی آنها به ویروس کرونا، اطمینان حاصل شود. تاکنون بیش از دو میلیون و 500 آزمایش در میان نیروهای مسلح انجام شده است.

شایگو همچنین یادآور شد که بیش از 8 هزار تخت برای درمان مبتلایان به این عفونت در بیمارستان‌های نظامی روسیه مستقر شده که نیمی از آنها به نفع مردم غیرنظامی استفاده می‌شود.

به گفته وی، یک بیمارستان نظامی در منطقه سه‌وردلوفسک ایجاد شده، ساخت هفدهمین مرکز درمانی چندمنظوره ارتش نیز در 19 منطقه کشور در حال اتمام است و ساخت سه مرکز دیگر در حال بررسی است.

این مقام نظامی ادامه داد، حدود 2 هزار متخصص پزشکی وزارت دفاع در دو بیمارستان سیار چند رشته‌ای در مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا و همچنین در بیمارستان‌های برخی مناطق دورافتاده کشور فعالیت دارند و تا به امروز، بیش از 11 هزار غیرنظامی کمک پزشکی دریافت کرده‌اند.

وزیر دفاع روسیه همچنین یادور شد که پزشکان نظامی این کشور در 9 منطقه کشور و شش کشور خارجی به فعالیت کمک رسان خود ادامه می‌دهند.

وضعیت شیوع ویروس کرونا میان نیروهای مسلح روسیهکرونا در بین نیروهای مسلح روسیه/ وضعیت جسمانی داوطلبان واکسیناسیونارسال کمک‌های ارتش چین برای نیروهای مسلح روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای مسلح روسیه وزیر دفاع روسیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد