Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: تولید سامانه‌های حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری و سازمان‌های وابسته باعث افزایش نظارت، کاهش هزینه‌ها و ارتقای کیفیت عملکرد شهرداری خواهد شد.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تولید شش سامانه معاونت خدمات شهری شهرداری در این سازمان، اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرداری در این حوزه نظارت دقیق و مکانیزه و بر عملکرد پیمانکاران، ثبت جرایم و بازدیدهای میدانی توسط ناظران عالی و مقیم در مدیریت خدمات شهری، سازمان پارک‌ها و نیز مدیریت بهینه‌سازی و تعمیرات و نگهداری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه هوشمند و مکان‌مند معاونت خدمات شهری، این امکان مهیا شده است که برنامه بازدید ناظران مقیم و عالی به صورت خودکار و بر اساس یک الگوریتم منطقی و جامع به صورت روزانه تولید شود و ناظران بر اساس این برنامه از محدوده تحت نظارت خود بازدید کرده و جرایم احتمالی مربوط به عملکرد پیمانکاران را ثبت کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در خصوص عملکرد این سامانه، تصریح کرد: این جرایم به صورت خودکار به سامانه مربوط به صدور صورت وضعیت پیمانکاران ارسال می‌شود تا در محاسبات صورت وضعیت‌های موقت (ماهیانه) و قطعی (سالانه) لحاظ شود، از طرفی مدیران ارشد معاونت خدمات شهری نیز می‌توانند عملکرد ناظران و پیمانکاران را رصد کرده و امتیاز ماهانه ناظران را بر اساس عملکرد آنها در این سامانه محاسبه کنند.

وی با بیان اینکه این سیستم تا کنون در این ابعاد در کشور پیاده سازی نشده است، افزود: در فرآیند سنتی قبلی، این بررسی و رسیدگی به صورت دستی انجام می‌شد و ممکن بود در محاسبه آن مشکلات و کاستی‌هایی وجود داشته باشد، اما در این روش، ناظران مقیم موظف به رسیدگی به وضعیت و نظارت بر محدوده تعیین شده هستند و می‌توانند نتیجه بازدید خود را از طریق تبلت یا تلفن همراه در سامانه ثبت کنند و به این ترتیب با حداقل دخالت نیروی انسانی، نظارت در بالاترین شکل ممکن صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه هوشمند و مکان‌مند معاونت خدمات شهری در مرحله تحویل موقت است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده این سامانه در کشورهای محدود اروپایی استفاده و در کشور نیز برای نخستین بار با همکاری بخش خصوصی در اصفهان راه‌اندازی شده است.

ابطحی با اشاره به سامانه مدیریت ناوگان خدمات شهری(AVL) افزود: این سامانه نیز در حال حاضر به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته و با راه اندازی آن امکان مدیریت و رصد خطوط و مسیر تمامی خودروها در معاونت خدمات شهری اعم از سازمان آتش نشانی، مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری، سازمان خدمات موتوری، خودروهای استیجاری، نظافت و غیره فراهم شده است.

وی از سامانه توزین پسماندهای خشک، تر، سبز و … نیز نام برد و گفت: در شهرداری اصفهان به منظور تعیین میزان و حجم پسماندهای جمع آوری شده در سطح شهر توسط خودروهایی جمع آوری پسماندهای شهری و پیمانکاران، از سیستم توزین استفاده می‌شود که با استفاده از این سامانه به جای برآورد حجمی، میزان دقیق این پسماندها ثبت و مبنای تصمیم گیری آتی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان این سامانه هم اکنون در سه باسکول چهار، شش و ۱۴ به صورت عملیاتی در حال بهره‌برداری است، ادامه داد: در فازهای بعدی توسعه آن، امکان دقیق‌سازی مبالغ قراردادهای پیمانکاران مربوطه بر اساس توزین‌های انجام شده فراهم خواهد شد.

کد خبر 458150

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان فاوا شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهرداری اصفهان شهر هوشمند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با ۱۸ رأی موافق تصویب شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا در جریان بررسی یک فوریت «طرح اصلاحیه ماده های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب» با بیان اینکه ۱۷۲ مخزن آب اضطراری در سطح شهر از محل همین مصوبه ایجاد شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد این مخازن در دوره فعلی مدیریت شهری شکل گرفته است.

او افزود: تصفیه خانه‌های محلی نیز از مسیر همین مصوبه در سطح شهر ایجاد شده تا به شکل بهتری از محیط زیست حفاظت شود.

یک فوریت طرح اصلاحیه ماده های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با ۱۸ رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

کد خبر 849309 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها آب شوراى شهر تهران شهرداری شهردارى تهران شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد