Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@16:29:31 GMT

هند واکسن کرونای روسیه را تولید می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۱۲۹

هند واکسن کرونای روسیه را تولید می‌کند

یکی از توسعه دهندگان واکسن کووید۱۹ روسیه اعلام کرد شرکت داروسازی هندی«هترو» بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را تولید می کند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه»(RFID) در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیترو (Hetero)، یکی از شرکت‌های برتر داروسازی در هند، توافق کرده سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن «اسپوتنیک ۵» برای مقابله با کووید ۱۹ را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پیش بینی‌ها، تولید این واکسن در هند از اوایل ۲۰۲۱ میلادی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: مسکو: تاثیرگذاری واکسن روسی کرونا ۹۵ درصد است

البته طبق اعلام این صندوق، اسپوتنیک۵ در برزیل، چین و کره جنوبی نیز تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واکسن کرونای روسی تایید WHO را می‌گیرد

«کیریل دیمیتریف» مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در این باره می‌گوید: مطمئن هستم «اسپوتنیک ۵» به یک بخش جدانشدنی از سبد واکسن هر کشوری تبدیل می‌شود که تمایل به حفاظت از شهروندانش در برابر ویروس کرونا دارد.

در اوایل هفته گذشته روسیه اعلام کرد نتایج اولیه آزمایش بالینی نشان داده واکسن مذکور در مقابله با ویروس کرونا ۹۵ درصد کارآمد است.

این کشور همچنین اعلام کرد بهای «اسپوتنیک ۵» در بازارهای بین المللی به ازای هر دوز ۱۰ دلار است و به این ترتیب کمتر از قیمت واکسن‌های «بیوان تک» و مدرنا به حساب می‌آید.

در حال حاضر سومین و آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن مذکور با حضور حدود ۴۰ هزار داوطلب در حال انجام است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده ویروس کرونا واکسن کرونا روسیه چین هند کره جنوبی الجزیره برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است

پسکوف با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا در امتناع از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گفت، پارلمان اروپا پر است از تضادهای داخلی و مدت‌هاست که به تولید کننده بیانیه‌های بی حوصله تبدیل شده که اقدامات آن به شدت بر اساس روس هراسی است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در بیانیه خود آورده است: « پارلمان اروپا مدتهاست که موضع روس هراسی شدید و سیستماتیک را اتخاذ کرده است. این اقدامات برخلاف فراخوان اصلی قانونگذاران، یعنی ایجاد و برقراری گفت‌وگو و جست‌وجوی راه های گفت‌وگو است. این پارلمان به ماشینی پر از تضادهای درونی تبدیل شده است که مدام گزاره‌های بی‌رحمانه تولید می‌کند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در قطعنامه پارلمان اروپا که در جلسه عمومی در استراسبورگ تصویب شد، اعضای آن خواستار خودداری از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه شدند و آن را غیردموکراتیک خواندند.

دست اندرکاران این سند همچنین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کردند از آنچه که به عنوان سازمان‌های مستقل جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و مدافعان حقوق بشر توصیف می‌کنند و از مخالفان دموکراتیک روسیه حمایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!