Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ایمنی و حفاطت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی LRIT ناشی از سیاست گذاری مناسب سازمان بنادر و دریانوردی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی بوده است.

خبرگزاری ميزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده درباره ممیزی مرکز ملی داده ایران، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در ممیزی صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای (IMSO)، با رسیدن به آمار دسترسی پذیری تحسین برانگیز ۹۹/۹۳ درصد، تطابق بالای خود با استاندارد‌های بین‌المللی را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تمام فرآیند ثبت، ممیزی و آمار اعلامی به صورت رسمی و توسط سازمان بین‌الملی ماهواره‌ای منتشر می‌شود که نشان دهنده انطباق جمهوری اسلامی ایران با تعهدات بین‌المللی با بالاترین استاندارد‌های لازم است.

پسنده افزود: سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای هر ساله، به منظور اطمینان از عملکرد اجرایی فرآیند شناسایی و ردگیری شناور‌ها بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، ممیزی نظارتی بسیار دقیقی از مراکز داده ملی کشور‌های عضو به عمل می‌آورد و گزارش آن در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ثبت بالاترین آمار انطباق و دسترسی پذیری، در حالی صورت گرفت که کشور با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی صنعت دریانوردی مواجه است.

پسنده موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی LRIT را ناشی از سیاست گذاری مناسب سازمان بنادر و دریانوردی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برشمرد.

لازم به ذکر است که بر اساس کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا، کشور‌های متعاهد باید نسبت به راه‌اندازی سامانه‌های شناسایی و ردگیری شناور‌ها مبتنی بر اطلاعات ماهوراه‌ای (LRIT) اقدام کنند.

بيشتر بخوانيد: تخلیه ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از بنادر

انتهای پيام/

برچسب ها: اخبار اقتصادي بنادر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادي بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ماهواره ای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد