Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:16:42 GMT

واحد تولید لنت ترمز متخلف در خرمدره پلمب شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۷۰۹۹

واحد تولید لنت ترمز متخلف در خرمدره پلمب شد

 امیرحاجی‌قربانی روز شنبه با اشاره به ضرورت استانداردسازی محصولات‌ افزود: به منظور بازرسی و انجام اقدامات اولیه جهت جمع آوری و توقیف فرآورده لنت ترمز خودرو تولید شده، به واحد مذکور مراجعه و علاوه بر محصولات تولید شده، دستگاه ها و ادوات مرتبط با تولید به دلیل تولید انبوه، بدون داشتن مجوز استاندارد و همچنین جعل علامت استاندارد روی بسته بندی محصولات پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: هرگونه تولید و عرضه لنت ترمز فاقد مجوز استاندارد و بی‌کیفیت، نقض حقوق مصرف کنندگان است، که در این راستا، از تولید محصولات بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و بی کیفیت در استان، جلوگیری شده و بازار برای عرضه و فروش این گونه محصولات ناامن خواهد شد.

رییس، اداره استاندارد شهرستان ابهر، با  تاکید بر اینکه، تولید، توزیع و عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد ممنوع است از همشهریان  خواست، در صورت مشاهده مورد مذکور یا موارد مشابه، مراتب را جهت رسیدگی و برخوردهای قانونی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان زنجان یا شهرستان ابهر اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اطلاع از اصالت محصول خریداری شده می توانند کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و با دریافت مشخصات محصول خریداری شده  نسبت به اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

پیش از این نیز مدیرکل استاندارد استان زنجان  اعلام کرده بود که  بیش از ۸۰ درصد از محصولات تولیدی استان زنجان، با استانداردهای ملی مربوطه مطابق و دارای کیفیت مطلوب است که بر این اساس نمونه‌برداری لازم نیز انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها ابهر سازمان ملی استاندارد ایران اداره کل استاندارد استان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر سازمان ملی استاندارد ایران اداره کل استاندارد استان زنجان ابهر سازمان ملی استاندارد ایران اداره کل استاندارد استان زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود

بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، افزود: تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، گفت: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح و مقرر شد ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد. 

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند. 

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان