Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف اوپک پلاس تصمیم داشت از ابتدای سال آینده میلادی ۲ میلیون بشکه معادل ۲ درصد از مصرف جهانی نفت به تولید خود اضافه کند ولی سقوط دوباره تقاضا احتمالا باعث تمدید کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه در روز این ائتلاف می‌شود. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس احتمالاً عرضه نفت را دربحبوحه نگرانی در مورد تقاضا محدود نگه می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران در جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 به نظر میرسد این ائتلاف تمایل دارد کاهش تولید فعلی را که برابر با 7.7 میلیون بشکه در روز است، دو تا سه ماه دیگر تمدید کند.

 انتظار می‌رود این گروه قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد محدودیت‌های تولید در اجلاس وزارتی هفته آینده، مذاکرات غیر رسمی خود را امروز، یکشنبه برگزار کند. این اجلاس مجازی به درخواست عربستان و یکی از اعضای اصلی غیر اوپک یعنی روسیه برگزار می‌شود.

 ائتلاف اوپک پلاس تصمیم داشت از ابتدای سال آینده میلادی 2 میلیون بشکه معادل 2 درصد از مصرف جهانی نفت به تولید خود اضافه کند. برخی از بزرگترین عرضه‌کنندگان نفت جهان از جمله روسیه قبلا اعلام کرده بودند قرارداد کاهش تولید در صورت لزوم تمدید می شود.

 اجلاس غیررسمی اوپک ‌پلاس در شرایطی برگزار می‌شود که قیمت نفت برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافته است. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 8 درصد طی هفته گذشته افزایش یافته و نفت برنت یک افزایش 7 درصدی را تجربه کرده‌است.

مذاکرات غیر رسمی ائتلاف اوپک پلاس تا روز یکشنبه به تعویق افتادمتخصصان اوپک قبل از اجلاس حیاتی هفته آینده دیدار می‌کنند

 شاید یکی از دلایل افزایش قیمت، خوش‌بینی نسبت به ساخت احتمالی واکسن کرونا باشد ولی برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند زیرساخت‌های بازار نفت همچنان ضعیف است و انتظار نمی رود تقاضا یک سال دیگر به سطح قبل از کار بحران کرونا بازگردد.

 آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود اعلام کرد:«هنوز خیلی زود است که بدانیم واکسن کرونا چطور زندگی عادی را به ما باز می گرداند. فعلاً پیش‌بینی می‌کنیم هیچ تاثیر قابل توجهی در نیمه اول 2021 وجود نداشته باشد».

البته تمام اعضای اوپک پلاس موافق تمدید کاهش تولید نیستند. امارات که اخیرا شایعه جدا شدن آن از اوپک مطرح شده، تمایل به افزایش تولید دارد و تقاضای سهمیه‌های بیشتری را کرده است. نیجریه که هیچگاه نتوانسته به قرارداد کاهش تولید پایبند بماند هم سهمیه بیشتری می‌خواهد. عراق هم مدتهاست به دنبال معاف شدن از کاهش تولید در 2021 است.

 انتهای پیام/93

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم ژاوی همه‌گیر شد: تمدید ۳ ساله کونسیسائو

به فاصله چند ساعت بعد از اینکه ژاوی با ‏اینکه گفته بود تابستان امسال بارسا را ترک می‌کند در این تیم ‏ماندگار شد، اتفاق مشابهی در باشگاه پرتغالی پورتو رخ داد. ‏

سرجیو کونسیسائو هم قرار بود امسال تابستان از پورتو جدا شود، ‏درحالی‌که قرارداد او تا تابستان ۲۰۲۵ اعتبار داشت. ولی ساعتی پیش ‏کونسیسائو با حضور در دفتر باشگاه قراردادش را سه ساله تمدید ‏کرد. به این ترتیب او تا تابستان ۲۰۲۸ سرمربی پورتو خواهد بود. ‏

دیروز رسانه‌های پرتغالی گفتند ماندگار شدن یا جدا شدن کونسیسائو ‏به نتیجه انتخابات ریاست باشگاه پورتو بستگی دارد. پینتو داکاستا، ‏رئیس پورتو، گفت اگر او در انتخابات برنده شود کونسیسائو خواهد ‏ماند. ولی امروز درحالی‌که هنوز انتخابات باشگاه برگزار نشده قرارداد ‏این مربی پرتغالی سه ساله تمدید شد. ‏

رئیس باشگاه پورتو بعد از تمدید قرارداد با سرمربی این تیم گفت: "با ‏کونسیسائو تمدید کردیم به‌خاطر همه کار‌هایی که برای پورتو انجام ‏داده و می‌دانم که در آینده انجام خواهد داد. حضور او گارانتی ‏موفقیت و پیروزی‌های بیشتر ما است". ‏

سرجیو کونسیسائو هم بعد از تمدید قراردادش گفت: "می‌خواهم از ‏رئیس باشگاه و اعتمادش تشکر کنم. این تمدید فقط به‌خاطر رابطه ‏دوستانه صمیمی ما که همه از آن خبر دارند انجام نشد بلکه هدفش ‏موفقیت ورزشی پورتو بود. ما در چهار سال گذشته شش جام ‏گرفتیم. می‌دانم که به زودی شاهد انتخابات ریاست باشگاه هستیم. ‏من قراردادم را تمدید کردم ولی همه می‌دانیم که کار کردن در اف‌سی ‏پورتو به قرارداد ربط ندارد و عشق و علاقه می‌خواهد. این باشگاه، ‏باشگاه قلب من است و من این شانس و افتخار را داشته‌ام و دارم ‏که به آن خدمت کنم". ‏

کونسیسائو از سال ۲۰۱۷ هدایت پورتو را بر عهده گرفته و با ‏این تیم سه‌بار قهرمان لیگ پرتغال شده و سه جام دیگر هم به ‏دست آورده است. پورتو در حال حاضر با ۶۲ امتیاز در رتبه سوم ‏جدول لیگ پرتغال قرار دارد.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • کونسیسائو تا ۲۰۲۸ در پورتو ماندنی شد
  • سندروم ژاوی همه‌گیر شد: تمدید ۳ ساله کونسیسائو
  • رسمی؛ قرارداد سرجیو کونسیسائو با پورتو تمدید شد
  • قرارداد ژاوی با بارسلونا تمدید شد
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • تاکید مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت