Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اریا- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، دولت برای حمایت از طرح زراعت چوب علاوه بر توزیع نهال رایگان، به ازای هر هکتار 70 تا 80 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: دولت برای حمایت از طرح زراعت چوب علاوه بر توزیع نهال رایگان به ازای هر هکتار 70 تا 80 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود منصور در رامسر افزود: بازپرداخت این تسهیلات پس از چهار سال تنفس، 10 ساله است.

وی گفت: همچنین بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، کارخانه های صنایع چوبی و سلولزی برای خرید تضمینی و تدریجی چوب حاصل از طرح زراعت با کشاورزان قرارداد خرید منعقد می کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: پس از مصوبه قانون تنفس جنگل های هیرکانی، زراعت چوب در استان های شمالی می تواند علاوه تامین نیازهای صنایع تبدیلی نظیر کارخانجات نئوپان و صنایع چوب، به اقتصاد کشاورزان منطقه نیز کمک می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان در ارتباط با کوهخواری و جنگل خواری چه برنامه ای دارد، گفت: سازمان جنگل ها برای جلوگیری از پدیده کوه و جنگل خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز سه برنامه را به موازات یکدیگر در دستور کار قرار داده است که شامل فرهنگ سازی، تقویت اقدامات حفاظت فیزیکی نظیر تقویت گشت شبانه روزی و واگذاری بخشی از منابع طبیعی به مردم و جوامع محلی برای جنگل کاری، کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب است.

منصور افزود: جوامع محلی پس از تحویل بخشی از منابع طبیعی بر اساس قرارداد و قانون، می توانند در این عرصه با کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب علاوه بر کسب درآمد و تقویت معیشت خانواده ها، حافظان منابع طبیعی در منطقه باشند.

وی ادامه داد: زمانی که مجری طرح مشخص باشد و با آنان قرارداد منعقد شود، برای حفظ و حراست از جنگل ها و منابع طبیعی دغدغه‌مند می شوند و در راستای حفاظت این منابع گام بر می دارند.

رییس سازمان جنگل ها همچنین درخصوص ساماندهی دکه ها و رستوران های محورهای جنگلی گفت: این دکه ها و رستوران ها عموما بدون قرارداد دایر شده که به محل کسب و کار عده ای از افراد و خانواده تبدیل شده است ولی مسوولان استانی مکلف شدند تا طرح ساماندهی این دکه ها را هرچه زودتر اجرایی کنند تا از این وضعیت غیرقانونی به یک مدل حقوقی صحیح تبدیل شود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیلات 80 میلیونی زراعت چوب توزیع نهال رایگان سازمان جنگل ها منابع طبیعی زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جنتی مقدم در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: وام ازدواج برای کسانی که تاریخ ازدواج آنان بعد از اول فروردین ۱۳۹۹ باشد، ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله است و اگر زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال باشد، این مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان است.

وی درباره وام فرزندآوری اظهار داشت: برای فرزندانی که بعد از اول فروردین ۱۴۰۰ متولد شده باشد، برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت سه ساله، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان بازپرداخت چهار ساله، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان پنج ساله، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان ۶ ساله و فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون تومان هفت ساله تعلق می‌گیرد.

سخنگوی شورای هماهنگی بانک‌های استان ادامه داد: در پرداخت تسهیلات فرزندآوری هیچ مشکلی وجود ندارد و هنگامی که به بانک معرفی می‌شوند ظرف دو هفته پرداخت انجام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی