Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه کشت پاییزه امسال در محصول گندم 32 هزار و 300 هکتار کشت آبی و 558 هزار هکتار کشت دیم بود که در پایان آبان ماه که زمان کشت پاییزه برای محصول گندم به پایان رسید، 32 هزار و 500 هکتار کشت آبی و 573 هزار هکتار نیز کشت دیم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با این حجم از کشت برنامه ابلاغی در کشت گندم 103 درصد تحقق یافت، افزود: امیدواریم با بارش‌های مناسبی که از همین الان مشاهده می‌کنیم در زمان برداشت محصول عملکرد قابل قبولی را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: همچنین برنامه ابلاغی برای کشت جو نیز 6 هزار هکتار کشت آبی و 30 هزار هکتار کشت دیم بود که 100 درصد این برنامه نیز تحقق یافت.

مرادی یادآور شد: در کشت خلر و ماشک نیز با وجود اینکه در سال زراعی گذشته تنها 900 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصولات رفت، امال امسال تا امروز هزار و 950 هکتار از دیم‌زارهای استان زیر کشت این محصولات رفته است.

وی بیان کرد: برنامه کشت انتظاری دانه‌های روغنی و حبوبات نیز در دست اقدام است که با توجه به بارش باران و برف فعلا امکان تحقق این برنامه وجود ندارد و منتظر مساعد بودن شرایط جوی برای تحقق این برنامه نیز هستیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 25 تن بذر گلرنگ تهیه و وارد استان شده که برای زیر کشت بردن هزار هکتار از اراضی کشت استان این مقدار بذر کافی است و به محض مساعد بودن شرایط جوی، کشت آن آغاز می‌شود.

مرادی اظهار کرد: بذور حبوبات مورد نیاز نیز خریداری شده و در حال انتقال به استان است که طی چند هفته آینده کشت آنها نیز آغاز می‌شود تا تمامی برنامه ابلاغی کشت استان تحقق یابد.

انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم کردستان کشاورزی کشت پاییزه هزار هکتار هکتار کشت زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری