Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، میرزا کوچک را یک شخصیت ممتاز بین المللی، ملی و محلی دانست و خاطرنشان کرد: کنگره ملی میرزا کوچک خان باید در شان این شخصیت بزرگ برگزار شود.

محمود قاسم نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی، با اشاره به شهادت محسن فخری زاده، ترور مفاخر علمی و پژوهشی کشور به دست دشمنان را اقدامی بزدلانه خواند و افزود: دولت های استکباری علاوه بر تحریم های اقتصادی و اخیرا دارویی، در تلاشند به هر طریقی، به جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، زیرا شاهد تمدن سازی و ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، با تاکید بر لزوم پاسداشت چهره های ارزشی انقلاب اسلامی و تاریخ پرافتخار ایران، به فرارسیدن نودونهمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: میرزا کوچک جنگلی شخصیت ممتاز بین المللی، ملی و محلی است که باید در پاسداشت نام و یاد او تلاش کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با بیان اینکه بزرگان کشور درباره شخصیت برجسته میرزا و نگرش او به سیاست و دیانت سخن گفته اند و اندیشمندان و پژوهشگران فراوانی به تبیین ابعاد نهضت جنگل پرداخته اند، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، یادواره تلویزیونی این روحانی مبارز در استان برگزار می شود.

قاسم نژاد، با اشاره به تقارن سال ۱۴۰۰ با یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی گفت: کنگره ملی میرزا کوچک خان باید در شأن این شخصیت بزرگ برگزار شود و در این راستا تصویب نقشه راه، اهداف و کمیته های علمی و اجرایی کنگره در شورای فرهنگ عمومی استان امری ضروریست.

وی با تاکید بر لزوم مرور و معرفی آثار، خاطرات و تاریخ نهضت جنگل از طریق رسانه ملی، متذکر شد: معرفی شخصیت مبارز میرزا باید متناسب با فرهیختگی گیلان در کنگره مذکور باشد و زمینه پژوهش های آینده درخصوص نهضت جنگل را فراهم آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهید فخری زاده ميرزا كوچك خان جنگلي میرزا کوچک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود