Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن یازدهم آذر سالروز شهادت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفته افزوده شد: میرزا کوچک خان جنگلی در آن برهه حساس تاریخی به ملت مظلوم و تحت سیطره رژیم ستمشاهی ایران، درس آرمان خواهی و آزادگی، مبارزه با رژیم دیکتاتوری، مستبد و ایستادگی در برابر تجاوز و نفوذ بیگانگان آموخت و مقدمه‌ای برای آغاز مبارزات انقلابی ملت شریف ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی "رحمت الله علیه" شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است : یازدهم آذر یادآور رشادت و ایثار روحانی شهیدی است که با توکل به خداوند و تاسی به بزرگ آزاد مرد جهان حضرت سیدالشهدا (ع )  گام در مسیر عدالت خواهی، ظلم ستیزی و شهادت طلبی نهاد و نهضت پرشکوه جنگل را در سایه احکام مترقی دین مبین اسلام به ظهور رساند تا خشم و انزجار مردم مسلمان ایران را از تجاوز، نفوذ و دخالت های بیگانگان و دشمنان زیاده خواه به نمایش گذارد.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزوده شد: نهضت اسلامی جنگل نه تنها با به شهادت رسیدن سردار جنگل به پایان نرسید بلکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و در تاریخ معاصر ایران اسلامی به عنوان سند آزادی خواهی، استکبار ستیزی و پیشتازی گیلانیان سرافراز به ثبت رسید.

میرزا یونس مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را با هدف کسب استقلال، آزادی و سربلندی ایران ایجاد کرد.

میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه نظام مستبد شاهنشاهی و ایادی بیگانه اش، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه های تالش در برف و بوران گرفتار و به شهادت رسید. با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی (سوم ربیع الثانی ۱۳۴۰ ق) نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید.

برچسب‌ها رشت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان رشت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اخبار کنکور میرزا کوچک کوچک خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد پاکمهر در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی مشکل و ضعف در این زمینه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

وی در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

نایب اول رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است.

پاکمهر خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

کد خبر 6095084

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا