Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: چند روز پیش خبرگزاری رویترز با انتشار خبری مدعی شد که دولت امارات صدور ویزای جدید برای شهروندان ۱۳ کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران، مالی، الجزایر، کنیا، عراق، لبنان، پاکستان، تونس و ترکیه را به حالت تعلیق درآورده است.

مقامات رسمی امارات درباره دلیل اعمال این محدودیت موضعی اتخاذ نکرده‌اند اما رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت که این وضعیت به دلیل ملاحظات امنیتی است و انتظار می‌رود کوتاه مدت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوسف الراشد» نویسنده عراقی در یادداشتی با تیتر«عمق عربی مانع ورود عراقی‌ها به سرزمینهایش می‌شود؟» به انتقاد از این امر می‌پردازد و رفتار کشورهای عربی با عراق را با رفتار جمهوری اسلامی ایران با این کشور مقایسه می‌کند.

وی در این یادداشت که در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، نوشت: «در اقدامی بی‌سابقه، غیرقابل توجیه و خطرناک، مقامات اماراتی تصمیم می‌گیرند که از ورود اتباع 12 کشور خارجی و عربی از جمله لبنان، الجزائر، یمن و عراق به ابوظبی یا امارات با توقف صدور ویزا برای آنها و افراد مشکوک دیگر، جلوگیری کنند. این امر به همین‌جا ختم نمی‌شود و حتی آنها اقدام به دستگیری شماری از عراقی‌ها به دلایلی نامشخص می‌کنند.

عراق از این عمق عربی متحمل رنج زیادی شده است. در گذشته نزدیک این عربها بودند که به نیروهای خارجی اجازه دادند که به عراق حمله کنند و از طریق اراضی آنها، ارتش نیروهای خارجی وارد عراق شدند، این عرب‌ها مرزهایشان را بستند و محاصره تحمیلی و گرسنه نگه داشتن ملت عراق را پیش گرفتند، آنها کسانی بودند که به هزاران تروریست اجازه دادند تا روانه عراق شوند و با انفجار خود، هزاران بی‌گناه عراقی را به خاک و خون بکشند.

اراضی اردن، عربستان سعودی، قطر، سوریه و حتی ترکیه، صحنه آموزش داعش و آغاز عملیات بود.عربستان تامین مالی و لجستیکی و ارائه مشاوره و برنامه‌ریزی و طراحی نقشه را برعهده داشت و در زمینه اطلاعات، ایجاد هرج و مرج و فتنه و حمایت از شبکه‌های اجتماعی امارات گوی سبقت را از ریاض بوده بود.

در چنین شرایطی، مواضع ایران اسلامی که منحرفان و عناصر جوکری علیه آن شعار می‌دهند که باید از عراق برود، صادقانه‌تر، شرافتمندانه‌تر و نجیبانه‌تر از برخی از این کشورهای عربی بود. ایران در سال 1991 و در دوران محاصره ظالمانه آمریکا علیه ملت عراق و شرایطی که ملت عراق گرسنه نگه داشته شده‌بودند و کشورهای عربی مرزهایشان را بر روی او بسته بودند، ریه و دریچه تنفسی عراق بود...ایران این محاصره را در هم شکست و کالاها و مواد غذایی در اختیار عراقی‌ها گذاشت و حتی نفت عراق از طریق اراضی ایرانی انتقال می‌یافت.

امروز نیز بقایای تروریست‌ها از طریق اراضی عربی وارد عراق می‌شوند و با پول‌ عرب‌ها در کشتار عراقی‌ها مشارکت کی‌کنند. حتی یک شهروند یا شخصیت عربی در پاسخ به فتوای جهاد کفایی [مرجعیت] دوشادوش مردم عراق نایستاد و نجنگید اما مردم جمهوری اسلامی ایران به این فراخوان جهاد کفایی لبیک گفتند، دوشادوش مردم ما جنگیدند، شهید دادند و خونشان در کنار خون‌ عراقی‌های بر زمین ریخته شد.

آیا نیکی را با چیزی جز نیکی جواب می‌دهند؟ اما این جوکرها، همپیمانان و دنباله‌های آمریکا هستند که با نفوذ به صفوف تظاهرات‌کنندگان شعار «ایران برود» را سر می‌دهند تا بذر فتنه را میان دو دولت همسایه و مسلمان بکارند. میان موضع کشورهای عربی تا ایران فاصله زیادی است.

لذا دیپلماسی عراق باید هرچه سریع‌تر، نقش خود را از طریق وزارت خارجه عراق ایفا کند و باید با فراخواندن کاردار یا سفیر امارات، اعتراض خود را به پیامدهای تصمیم اخیر امارات ابلاغ کند. پارلمان عراق نیز به عنوان نماینده ملت عراق باید این اقدام را محکوم کند و برای عزت و کرامت کشور کاری کند. مذاکره‌کننده عراقی نیز باید مسئولیت‌پذیر باشد و بر میزان ارزش و جایگاه تاثیر کشوری که نماینده آن است در میان کشورهای عربی، منطقه و جامعه بین‌الملل واقف باشد. همچنین از توانمندی‌ اقتصادی و اجتماعی و تاثیر سیاسی آگاه باشد و بداند که عزت و اعتبار هر شهروند و تبعه‌ای که خارج از این کشور زندگی می‌کند، همان عزت و اعتبار دولت است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: وبگاه عراقی ایران عراق کشورهای عربی عراقی ها ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد

در نشست مشترک هیات رسانه‌ای ایران و عراق در بغداد بر لزوم اهمیت مسئله فلسطین و دفاع از ملت مظلوم تا پیروزی نهایی تاکید شد. در این نشست اعلام شد که استفاده از «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شده و آن‌ها باید از رژیم صهیونیستی به جای این واژه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، در نشست هیات رسانه‌ای بازدید کننده ایران به ریاست فرشاد مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با هیات کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق به ریاست علی الموید که در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری های دوجانبه رسانه‌ای، مدیریت تولید محتوا، جلوگیری از اخبار جعلی و تشکیل اتاق فکر مشترک و همچنین بازتاب جهانی مراسم اربعین رایزنی و تبادل نظر کردند.

 در این نشست فرشاد مهدی پور با تاکید بر اولویت دادن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام، پیشنهاد کرد رویداد بزرگی با حضور فعالان رسانه‌ای حامی فلسطین در کشور عراق برگزار شود تا از ظرفیتهای آحاد و افکار عمومی کشورهای اسلامی استفاده شود. 

همچنین علی الموید، رئیس کمیسون رسانه و ارتباطات عراق نیز در این نشست ضمن تاکید بر گسترش روابط رسانه‌ای دو کشور ایران و عراق، پرداختن به اهمیت مسئله فلسطین را ضروری دانست و گفت: اربعین همیشه استمرار داشته است و دارد و مسئله فلسطین نیز تا پیروزی کامل امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت‌.

وی افزود: استفاده از کلمه اسرائیل در رسانه‌های عراق ممنوع شده است و بجای آن از رژیم صهیونیستی یا رژیم غاصب صهیونیستی استفاده می‌شود. فشارهایی از سوی آمریکا و برخی کشورها برای جلوگیری از اجرای آن وارد شد اما این مسئله قانونی و اجرایی شده است. 

رئیس کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق در ادامه گفت: روز جمعه همه دانشگاه‌های عراق شاهد برپایی تظاهرات در حمایت و همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که مورد سرکوب و ضرب و شتم قرار گرفتند بود.

وی همچنین درباره موضع دولت عراق بیان کرد: نخست وزیر در نشست سازمان ملل و همچنین گفت‌وگو با بایدن، دفاع مقتدرانه‌ای ملت مظلوم فلسطین‌ کرد که بی‌سابقه بود.

الموید در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کشورهای عربی در امارات متحده عربی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: این همایش را به کارزار بزرگ عربی دفاع از ملت فلسطین تبدیل خواهیم کرد و به برخی کشورها اعلام کرده‌ایم و آن‌ها هم استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات