Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:19:31 GMT

گلستان یک هفته پس از محدودیت کرونا

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۹۴۶۷

گلستان یک هفته پس از محدودیت کرونا

به گزارش ایرنا؛ مردم گلستان با آغاز اجرای این طرح با محدودیت ها همراهی کردند اما قانون گریزی برخی افراد خطر جدی برای مهار کامل کرونا به شمار رفته و ضرورت نظارت جدی بر عملکرد گروه های مختلف را افزایش می‌دهد.

گرگان یکی از چهار شهر قرمز کرونایی استان گلستان است که اعمال محدودیت های اخیر چهره جدیدی به این شهر بخشید و خیابان های همیشه شلوغ این شهر را خالی از خودروهای شخصی و شهروندان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه دیروز شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که در هفته گذشته تردد بین شهری و داخل شهرهای قرمز استان نسبت به هفته ماقبل آن ۴۰ درصد کمتر شد.

مشاغل ضروری طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا به فعالیت خود ادامه می دهد اما برخی مغازه ها که در فهرست مجاز فعالیت قرار ندارند راه دیگری را برای کاسبی پیدا کرده اند.

برخی ها کرکره مغازه را نصفه و نیمه بسته اند تا هم به کار و کاسبی بپردازند و هم در صورت مشاهده بازرسان، به سرعت تعطیل کرده و از دست جریمه و احتمالا پلمب خلاص شوند.

برخی ها هم مغازه را در ظاهر بسته اند اما جلو واحد صنفی خود ایستاده و به محض مشاهده مشتری، مغازه را باز کرده و کالای خود را عرضه می کنند.

تعدادی از مغازه داران که اغلب در زمینه فروش موبایل فعالیت می کردند برای دور زدن قانون راه دیگری در پیش گرفته و با تغییر تابلوی مغازه و اضافه کردن کلمه " تعمیر" آزادانه به فعالیت ادامه می دهند.

کمبود برخی کالاهای اساسی و مورد نیاز مانند مرغ، بر خلاف برنامه مسوولان استانی موجب ایجاد صف در مراکز عرضه دولتی این محصول شد و خطر انتقال کرونا در گرگان را با وضعیت قرمز شیوع کرونا افزایش داد.

طولانی صف خرید نان دیگر مورد قابل توجه شهرهای گلستان در هفته اول اجرای طرح محدودیت کرونا بود.

برخی نانواها مدعی هستند که سهمیه آرد آن ها در هفته های اخیر کاهش یافته و به همین دلیل نانوایی ها روزهای شلوغی را تجربه می کنند.

افزایش تقاضا برای خرید نان و تشکیل صف، تعدادی از شهروندان را به فکر پخت نان خانگی انداخته که با زیاد شدن تقاضا برای خرید آرد، قیمت این محصول هم ناگهان بیشتر شده و و بازار سیاه برای خرید و فروش آن شکل گرفت.

همزمانی اجرای طرح محدودیت کرونا با زمان کاشت گندم و جو و وجود برخی کمبود ها در حوزه تامین بذر گندم و یا کود شیمیایی سبب تجمع کشاورزان در مراکز خدمات کشاورزی گلستان به ویژه شهرهای غربی شد.

از دست دادن فرصت شخم و شیار و کاشت بذر در هفته‌های اخیر ممکن است به قیمت چشم پوشی اجباری از کشت در فصل زراعی جاری منجر شده و خسارت زیادی را به بهره برداران تحمیل کند.

کشاورزان گلستان به ویژه در کردکوی و بندرگز که بیشتر از بقیه نقاط استان با مشکل کمبود بذر مواجهند با وجود اطلاع از خطر تجمع در روزهای کرونایی، ساعت ها در مراکز خرید به انتظار دریافت بذر و کود ایستاده و خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به جان می خرند.

سخت گیری در اجرای کامل طرح محدودیت کرونا، خیابان و معابر شهرهای قرمز را خالی از جمعیت کرده اما در شهرهای نارنجی و زرد، مجوز فعالیت به اصناف بیشتری داده شده و همین عامل موجب تردد بیشتر در خیابان ها، ازدحام در مراکز خرید و در نتیجه نگرانی از تبدیل وضعیت کرونای این شهرها به قرمز شده است.

دکتر عبدالرضا فاضل ریس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که با اجرای طرح محدودیت کرونا تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرهای قرمز گلستان ثابت ماند اما شمار بیماران کرونایی گمیشان، بندرگز، علی‌آباد، کلاله و مراوه تپه نسبت به هفته ماقبل بیشتر شد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان چهار شهر گرگان، بندرترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و باقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

از شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا اخبار کنکور طرح محدودیت کرونا شهرهای قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است

اقدس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار بر منطقه، تا اواسط هفته در اغلب نقاط استان شاهد جوی آرام، پایدار و بدون بارش خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در طی این مدت از نظر دمایی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: از روز چهارشنبه به تدریج تا اوایل هفته آینده، با توجه به شرایط فصلی و گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در برخی نواحی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمالاً رگبارهای پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۰ درجه ثبت شد و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز این شهرستان به ۲۸ درجه برسد.

کد خبر 6089611

دیگر خبرها

  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران