Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از بیماران پیوندی کهگیلویه بزرگ که داروی آنها به عنوان بیماران خاص از دهدشت تامین می شود،از کمبود دارو و به خطر افتادن جان خود گلایه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس تعدادی از بیماران پیوندی کهگیلویه بزرگ که داروی آنها به عنوان بیماران خاص از دهدشت تامین می شود،از کمبود دارو و به خطر افتادن جان خود گلایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این بیماران به خبرنگار ما گفت:یک سال و چهارماه است که دیالیزکردم به طوری که  70کیلومتر مسیر رفت و برگشتم بود و هفته ای سه بار این کار را تکرار می کردم.

جم افزود:با توکل به خدا و دعای خیرمردم یک کلیه برای پیوند پیدا کردم و الان چهارماه پیوندزدم .

این بیمار پیوند کلیه ای خاطرنشان کرد:بایدتاآخرعمرقرص پیونداستفاده کنم چون اگه نخورم بدن کلیه را پس می زند و روزازنو وروزی ازنو، دوباره باید سراغ دیالیز و پیوند جدید باشم.

وی با گلایه از کمبود دارو در کهگیلویه بزرگ،گفت:چندروزپیش دکتر شیرازجهت تامین ماییفورتیک ،دارویی که 8روزنخوردم رفتم اما به من ندادند و داروی جایگزین برایم نسخه کرد،آن هم به این دلیل که این دارو سهمیه ای است و باید در شهرستان خودتان تامین کنید،به من نداند.

جم ادامه داد:به دانشگاه علوم پزشکی زنگ زدم، گفتند بروشبکه بهداشت تشکیل پرونده بده بعد از مراجعه به رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه، آقای طیب زادگان که بنظرم درکل بفکر بیماران خاص نیست ، شماره خانم دکترفلسفی رابه من دادند به خانم دکترفلسفی زنگ زدم گفت دارو داریم اما فقط سهمیه 13روزبیشترنمی توانیم بدهیم.

وی گفت:به خانم دکتر عباسی هم زنگ زدم ،به فرماندار(اتابک) و امام جمعه این مشکلات بیماران پیوندی راگفتم قول پیگیری دادند،که فکرنکنم پیگیری وجودداشته باشد.

این بیمار با گلایه از عدم تامین به موقع داروی خود،گفت: چرا ما هرماه بایددربه دردنبال داروی پیوندی که بابدبختی زدیم، باشیم؟ چراهیچ مسئولی دلسوز مشکلات حداقل 300یا400بیمارپیوندی نیست و بیماران خاص هم همین مشکل رادارند.

دیگر بیمار پیوندی با بیان اینکه مردادماه امسال با هزار مشقت و بدبختی پیوند کلیه زدم،گفت:بارها برای تامین دارو خود به دهدشت مراجعه کردم اما گفتند با توجه به سهمیه پایین و تعداد بالای بیماران،دارو به همه نمی رسد.

آذریان ادامه داد:متاسفانه بنده برای تامین داروی یکماه خود با سفر به شیراز و مشقت های فراوان هزینه ای نزدیک به 2 میلیون می کنم .

وی با بیان اینکه باید روزانه حداقل سه قرص مصرف کنم اما فکر کنم هیچ مسئولی برای تامین داروی ما تلاش نمی کند.

دیگر بیمار پیوندی که تعدادی از خانواده وی هم پیوندی هستند،گفت:یکی از اعضای خانواده بنده به دلیل کمبود دارو و کاهش دوز مصرفی روزانه پیوند را پس زد و در معرض خطر مرگ قرار دارد.

این بیمارافزود:از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آمار بخواهید و بپرسید آمار بیماران پیوندی استان چقدر است و به چه میزان دارو برای آنها سهمیه گرفتید و همچنین بپرسید این داروها کجا مصرف شدند که به دست بیماران خاص نمی رسند؟

وی خاطرنشان کرد:برخی مسئولان ما بی خیال هستند، عین مترسک بر روی صندلی های خود نشسته و حقوق می گیرند اما پیگیر سهمیه داروی بیماران پیوندی نیستند.

مسئول تامین داروی بیماران خاص بیمارستان دهدشت در این راستا به خبرنگار ما گفت:تعداد بیماران ثبت شده در سامانه بیماران پیوندی ما برای تامین دارو 63نفر هستند اما سهمیه تخصیص دارویی ما به مراتب پایین تر از این افراد است.

فسلفی تصریح کرد:مدتی است که دسترسی خرید مستقیم دارو را برای ما بستند و معاونت های استانی خرید می کنند اما با وجود اینکه همین داروها در استان های همجوار یافت می شود،سهمیه استان ما ناچیز است که جای تامل دارد.

وی افزود:وقتی بیمار پیوندی به بنده مراجعه می کند اما بنده داریی برای وی ندارم،اظهار شرمندگی می کنم،گاهی سهمیه تخصیصی را بین چند بیمار تقسیم می کنم و به هر کدام 20 عدد قرص می دهم که برای مصرف یک هفته آنها هم کافی نیست؛در چند مورد دیدم که بیماران به دلیل درک شرایط همدیگربه همدیگر قرص قرض می دهند.

فلسفی با انتقاد از عدم پیگیری مسئولان استانی دانشگاه علوم پزشکی برای تامین به موقع و کافی این داروها،گفت:دو داروی سلسپت و ماییفورتیک از نیازهای حیاتی بیماران پیوندی است اما سهمیه تخصیصی استان ما قابل بیان نیست.

وی در رابطه با آخرین سهمیه دریافتی داروهای پیوندی گفت:15 روز پیش بود که 10 بسته قرص ماییفورتیک به ما دادند حال با این تعداد بیمار باید این قرص ها را چگونه تقسیم کنیم؟

فلسفی افزود:در مجموع در یکماه اخیر کل سهمیه تخصیصی 1500 قرص بود و با توجه به تعداد 68 بیمار و اینکه هر بیمار روزانه چند قرص مصرف می کند،بنده برای توزیع شرمنده بیماران می شوم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برای تامین دارو بیماران پیوندی کهگیلویه بزرگ بیماران خاص تامین داروی بیمار پیوند کمبود دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟