Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:08:23 GMT

آموزش و پرورش حیاط خلوت هیچ حزب و گروهی نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۳۲۰۶

آموزش و پرورش حیاط خلوت هیچ حزب و گروهی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج بیت اللهی یکشنبه شب در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: بدون تردید آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه است و نقش محوری در ارتقاء همه شاخص ها دارد، لذا برای اینکه این مجموعه در مسیر برنامه های خود موفق شود، باید رویکرد برنامه های خود را مبتنی بر خرد جمعی و حضور فکری و اجرایی صاحبنظران و دلسوزان و پیشکسوتان این عرصه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنچه که می تواند تعلیم و تربیت را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهد پرهیز از خودرایی و تفکر سلیقه‌ای و دوری از یک جانبه گرایی و هرگونه تنگ نظری است چرا که آموزش و پرورش حیاط خلوت هیچ حزب و گروهی نیست و متعلق به مردم است.

به گفته وی، قطعاً اگر این مولفه نه در شعار که در عمل سرلوحه کار باشد، در فضای وحدت و همدلی و با کمک همه دلسوزان این عرصه می توان کارهای بزرگی را رقم زد و آموزش و پرورش استان را به جایگاه واقعی و شایسته آن ارتقا داد.

بیت اللهی در ادامه با تاکید بر استفاده از تجارب گذشته در جهت استمرار دستاوردها، خاطرنشان کرد: نباید چشم خود را بر واقعیت ها ببندیم و خدمات گذشته را نادیده بگیریم، چرا که آنچه تاکنون در این مجموعه حاصل شده است سرمایه گرانسنگی است که باید در جهت حفظ و استمرار و ارتقاء آن کوشید.

به گفته مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان؛ برای دستاوردهای آموزش و پرورش در این خطه از میهن اسلامی، زحمات زیادی کشیده شده است و با قدردانی از همه تلاش ها و اقدامات انجام شده در ادوار گذشته، باید بکوشیم در فضای آکنده از وحدت و همدلی، با نگرشی نو و تحول گرا، روند رشد شاخص ها را ادامه دهیم.

این مقام مسئول تلاش در جهت توسعه و تحقق عدالت آموزشی، تکریم شایسته فرهنگیان به ویژه بازنشستگان، مشارکت جدی و اثرگذار معلمان در تصمیم گیری ها، استفاده از ظرفیت همه نیروهای توانمند و ارج نهادن به استعدادها را به عنوان بخشی از برنامه های اصلی خود عنوان کرد و گفت: قطعاً استفاده از نیروهای خلاق و دارای مقبولیت باید بر اساس شایستگی های حرفه ای و تخصصی و پرهیز از ملاحظات سیاسی و جناحی باشد و معتقدم در امور آموزش و پرورش همدلی، همراهی و مشارکت همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی یک اصل راهبردی است که عمل به آن می تواند به نتایج درخشان برسد.

این مسئول همچنین با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها در راستای رشد و موفقیت آموزش و پرورش گفت: برای رفع چالش های فراروی آموزش و پرورش هرمزگان، ارتباط و تعامل مؤثر و سازنده با همه دستگاه های اجرایی و مقامات استان به ویژه با استاندار هرمزگان در جایگاه رییس شورای آموزش و پرورش، مجمع نمایندگان استان، ائمه جمعه و جماعات، علما بزرگوار تشیع و تسنن، مجمع خیرین استان و همه دلسوزان این عرصه سرلوحه کار است و به اطمینان باید گفت آموزش و پرورش یک نهاد عمومی و متکی بر مشارکت جمعی است و نفی این مهم باعث تضعیف این نهاد و عقب ماندگی آن می شود.

بیت اللهی در ادامه با اشاره به اهداف و سیاست های اجرایی خود، یادآور شد: برای نیل به موفقیت و ارتقا جایگاه آموزش و پرورش استان با نگاه برنامه محور و بهره گیری از نگرش تیمی، بر اساس اصل مشورت با نخبگان در چارچوب یک اتاق فکر، بدون کمترین اتلاف وقت، از همین امروز با جدیت کار شروع است و هیچ توجیهی برای فرصت سوزی و اتلاف وقت و منابع قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان خادم مردم و امانتدار این مسئولیت، در مسیر آینده دانش آموزان به عنوان صاحبان اصلی آموزش و پرورش، با هیچ احدی تعارف نخواهم داشت و همه  ظرفیت ها باید در خدمت تامین آینده فرزندان استان باشد.

وی با قدردانی از حسن اعتماد مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین حمایت فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: با وجود شرایط سخت ناشی از همه گیری بیماری کرونا، همه توان و تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا بتوانم در این جایگاه، مسئولیت پذیر باشم و با مشارکت همه همکاران و خدمت شبانه روزی به مردم عزیز استان، منشا تحول و کارآمدی آموزش و پرورش باشم.

کد خبر 5084034

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان حکم انتصاب ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا هفته بسیج ترور دانشمندان هسته ای کمک مومنانه گرگان بوشهر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نادر کریمی بیرانوند پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است به گونه‌ای که دانش‌آموز در پایان دوره تحصیلی خود مهارتی برای ورود به بازار کار را کسب کرده باشد.

وی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری بعد از فارغ‌‌التحصیلی توانایی برقراری ارتباط با بازار کار را ندارند و دلیل آن این است که 6 ساعت آموزشی که در اختیار داریم ساعت اقتصادی برای دانش‌آموز به درستی انجام نشده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر این موضوع با جدیدت پیگیری شده و خوشبختانه روز چهارشنبه هفته گذشته علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه به واسطه برگزاری 2 کار بزرگ در استان کردستان حضور پیداکرده‌ایم، افزود: امسال دوره‌های توانمند‌سازی مدیران مدارس شبانه‌روزی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سه قطب غربی، مرکزی و شرقی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر این اساس این دوره در مدارس شبانه‌روز استان کردستان نیز اجرا خواهد شد.

بیرانوند تصریح کرد: به منظور تحقق ترویج روحیه کار‌آفرینی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با مهارت‌های بومی محلی، نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌‌روزی در سنندج برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار آموزشی دوره متوسطه را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: با تغییر ساختار آموزشی، حدودا 300 ساعات آموزش مهارت‌آموزی در طول سه سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است که بعد از این دوره دانش‌‌آموز مهارت کافی برای ورود به بازار کار را کسب خواهد کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با بیان اینکه مدراس شبانه‌روزی استان ظرفیت مناسبی برای کسب مهارت دانش‌آموزان است، عنوان کرد: باید از فضای این مدارس استفاده و تجربیات به دست آمده را به مدارس کل کشور انتقال داد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هنرستان‌های استان تجهیزات لازم جهت برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را دارند و جدا از این مورد، این ماموریت از طریق استاد شاگردی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: یکی از مشکلات عمده آموزش و پرورش کمبود نیرو است که این مشکل حداقل تا چهار سال آینده نیز تداوم خواهد داشت. بازنشستگی همکاران و پذیرش کم نیروی جدید در سالیان اخیر، ما را با کمبود شدید نیرو مواجه کرد.

بیرانوند با ذکر اینکه خوشبختانه امسال با شناسایی نقاط ضغف این روال تغییر خواهد کرد، اضافه کرد: در استان کردستان نیز با کمبود نیرو  مواجه هستیم و برای جبران از نیروهای بازنشسته استفاده کردیم و 9 هزار ساعت آموزش در حوزه نظری به صورت غیر موظف انجام شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳