Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:06:36 GMT

درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۳۵۲۲

درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا

رئیس جمهوری ارمنستان گفت، دولت باید استعفا دهد، انتخابات جدید حداکثر ظرف مدت یک سال باید برگزار شود و یک دولت موقت توافق ملی، ترجیحا یک دولت تکنوکرات تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان همچنین دولت این کشور را در جریان نشست با نمایندگانی از جامعه ارامنه در روسیه مورد انتقاد قرار داد و امضای توافق آتش بس نیکول پاشینیان با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان را درباره مساله قره باغ و خروج نیروهای کشورش از این منطقه مورد مناقشه را یک "تراژدی بزرگ" خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک راه حل در هر کشوری وقتی که چنین تراژدی بزرگی رخ می‌دهد، وجود دارد و آن، استعفای دولت است.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین به این نکته اشاره کرد که اوضاع در ارمنستان از دو سال قبل وقتی انتخابات برگزار شد، خیلی فرق کرده و تشکیل یک دولت موقت متحد ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام را پیشنهاد کرد.

وی با بیان اینکه یک دولت تکنوکرات که همگی احزاب با آن موافق باشند، تشکیل شود، ادامه داد: این دولت می‌تواند برای شش ماه یا برای یک بازه یک ساله رهبری کشور را تا برگزاری انتخابات زودهنگام بر عهده داشته باشد.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین گفت، یک همه پرسی برای قانون اساسی نیز پیش از برگزاری انتخابات جدید نیاز است تا اصلاحاتی را در قانون اساسی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری یا نخست وزیری نباید تصمیمات مهم را به تنهایی برای کشور اتخاذ کنند، گفت: قانون اساسی در کشور ما متوازن نیست. باید بین پارلمان، دولت و ریاست جمهوری توازن ایجاد شود. رئیس جمهوری در ارمنستان باید با آرای مردمی انتخاب شود نه با  رای پارلمانی که اکنون وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قره باغ رئیس جمهوری ارمنستان یک دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند چند روز پس از پایان دادن به توافقنامه ائتلاف دولتی بین حزب ملی اسکاتلند که او رهبری می‌کند و حزب سبزها، قصد استعفا از سمت خود را در سایه رای عدم اعتماد احتمالی دارد. 

براساس گزارش النشره، فروپاشی این توافق پس از آن صورت گرفت که دولت اسکاتلند در ۱۸ آوریل اعلام کرد که هدف خود را برای کاهش ۷۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ لغو می‌کند. پس از پایان ائتلاف، هر دو حزب مخالف محافظه کار و  حزب کارگر به یوسف پیشنهاد عدم اعتماد دادند و قرار است رای گیری برای این هفته برگزار شود.

حزب سبزها روز پنجشنبه تایید کردند که با احزاب اصلی اپوزیسیون از جمله حزب محافظه‌کاران و حزب کارگر همراه خواهند شد و علیه حمزه یوسف رای خواهند داد. لورنا اسلیتر از حزب سبز و قائم مقام وزیر اول گفت: «ما دیگر به دولت مترقی اسکاتلند که کار صحیح را برای تغییرات اقلیمی و طبیعت انجام دهد، اعتماد نداریم.»

شایان ذکر است که یوسف (۳۹ ساله) که در مارس ۲۰۲۳ پس از نیکولا استورجن به قدرت رسید، اولین رهبر مسلمان یک دولت در اروپای غربی است.  در صورت استعفا، پارلمان ۲۸ روز فرصت دارد تا نخست وزیر جدید را تعیین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد