Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:12:39 GMT

نسخه‌هایی پیگیری نشد/ دیار میرزا منتظر تحقق وعده ها

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۵۳۶۶

نسخه‌هایی پیگیری نشد/ دیار میرزا منتظر تحقق وعده ها

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- رضا اکبری: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که خود را از ابتدا انقلابی نامیده بود با مراسم تحلیف منتخبان مردم هفتم خرداد ماه امسال با بیانیه‌ای که پرداختن به مسائل اقتصادی و فرهنگی را مهم‌ترین اولویت‌های کشور و مجلس اعلام کرده بود، آغاز به کار کرد. مردم گیلان با حضور پرشور خود در انتخابات دوم اسفند سال گذشته ۱۳ نماینده را به بهارستان معرفی کردند که دو نماینده از دوره گذشته با رأی اعتماد مردم بار دیگر به مجلس نشین شدند و متأسفانه محمد علی رمضانی منتخب مردم آستانه اشرفیه پایش به بهارستان نرسید و به دلیل ابتلاء به کرونا جان باخت و امورات مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر تا انتخابات میاندوره مجلس در سال ۱۴۰۰ به رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل به عنوان نماینده معین این دو شهر واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخبان گیلان در مجلس طی شش ماهه گذشته از عمر مجلس یازدهم، ۱۵ تذکر کتبی، ۱۲ تذکر شفاهی، ۱۴ نطق میان دستور و سخنرانی در صحن و یک اخطار قانون اساسی را به مجلس تقدیم کردند و تنها دو تن از نمایندگان جز چند گفتگو خبری، فعالیتی در صحن مجلس از آنها منتشر نشده است.

رفع معضل پسماند، بیکاری جوانان، احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های آلوده، تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و ورزشی و ده‌ها موضوع دیگر از مهم ترین وعده های انتخاباتی نماینده گیلانی بود اما در این مدت، نمایندگان عمل به این وعده‌ها تنها به برگزاری جلسات و مصاحبه‌های مطبوعاتی و عزل و نصب مدیران ادارات شهرستان مطبوعه خود بسنده کرده اند این در حالی است که اکثر نمایندگان، صنعت گیلان را بیمار دانسته و در خصوص واگذاری غیر قانونی و غیر اصولی کارخانجات گیلان گله مند بوده و وعده بهبود وضعیت بیمارگونه گیلان را داده بودند اما تا کنون با تجویز چند نسخه از نامه نگاری‌های خود به پایتخت، به تسکین زخم کهنه گیلان پرداخته و تنها به تیمار گیلان بیمار بسنده کرده اند.

سید علی آقازاده و محمد رضا احمدی نمایندگان جدید و جبار کوچکی نژاد نماینده دو دوره گذشته مردم رشت در مجلس هستند.

کوچکی نژاد نماینده رشت: دولت در مدیریت نقدینگی بازار ناتوان است

کوچکی نژاد تنها نماینده گیلان بود که خطاب به رئیس مجلس با اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی گفت که براساس این اصل نمایندگان در مورد مسائل مختلف حق اظهار نظر دارند و مشکلاتی که در بحث کنکور پیش آمد و اظهارنظرهای متناقض که در دولت و مجلس به جامعه منتقل شد، سردرگمی بسیاری از داوطلبان را در پی داشت و این در حالی است که امروز هم همین اتفاق در آموزش و پرورش در حال رخ دادن است و خواستار برگزاری نشست ویژه ای در مجلس برای رفع مشکلات آموزش و پرورش شده بود.

وی همچنین در این مدت دو تذکر شفاهی را در صحن علنی مجلس مطرح کرده و در یکی از تذکرهای خود به اوضاع به هم ریخته اقتصاد کشور اشاره و عنوان کر که دولت تدبیر و امید توجهی به آن ندارد.

کوچکی نژاد با ارائه چهار تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزاری دادگستری و اقتصاد، علت تنزل نیروهای قراردادی صدا و سیما و تبدیل وضعیت آنها به شرکتی، علت تبعیض در نحوه افزایش حقوق کارکنان دولت، علت عدم برخورد با عاملان جنایت دختر تالشی و علت کاهش درآمد مردم و افزایش فقر را متذکر شد.

آقازاده نماینده رشت: تاکید بر حمایت از کشاورزان و جلوگیری از واردات برنج خارجی

سید علی آقازاده دافساری» دیگر نماینده رشت نیز یک تذکر شفاهی و ۲ نطق میان دستور را در کارنامه فعالیت شش ماهه خود دارد و در تذکر شفاهی بر ضرورت جلوگیری از نابسامانی بازار برنج و چپاول واسطه گران و رانت خواران تاکید کرده و حمایت بیمه‌ای از کشاورزان را به دلیل بارندگی‌های شدید و وارد آمدن خسارات زیاد به آنان در فصل برداشت محصول امری ضروری دانسته بود.

وی در نطق میان دستور خود با تاکید بر ضرورت جلوگیری از واردات و توزیع برنج خارجی در فصل برداشت محصول کشاورزان، ناقص بودن طرح تجهیز، افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، ضعف بیمه، عدم توجه به صنایع تبدیلی و بازرگانی محصولات و بی‌توجهی به سازماندهی بازار، واردات بی‌رویه و بی‌موقع، ورود رانت‌خواران و دلالان مزاحم، فروش زمین زراعی، ویلا سازی و عدم احساس مسئولیت مسئولان را مهمترین مشکلات کشاورزی گیان مطرح کرد.

احمدی نماینده رشت: جلوگیری از افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها

اما «محمدرضا احمدی» سومین نماینده‌ای است که با رأی اعتماد مردم رشت به بهارستان راه یافت و در مدت شش ماهه حضورش در مجلس شورای اسلامی دو تذکر شفاهی را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرده است.

وی در تذکرهای شفاهی خود در صحن علنی مجلس به دولت برای جلوگیری از افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها انتقاد کرده و خواستار اجرا و اتمام پروژه زباله سایت سراوان و کود آلی لاکان و همچنین همت مسئولان برای افزایش اشتغال و فراهم سازی زمینه‌های ازدواج جوانان تاکید و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر وزارت نیرو به وضعیت برق گیلان شد.

احمد دنیا مالی نماینده انزلی: لزوم ارتقا ظرفیت بندرگاه انزلی به ۱۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا

«احمد دنیاما لی» نماینده مردم انزلی در مجلس که با شعار «تغییر برای تحول» پا به عرصه انتخابات گذاشت در اولین گام در نخستین روزهای تیرماه امسال با رأی اکثریت نمایندگان گیلان به مدت شش ماه به عنوان رئیس دوره‌ای مجمع نمایندگان استان گیلان انتخاب شد. اما دنیامالی در خبرگزاری خانه ملت به عنوان رسمی‌ترین منبع اخبار مجلس شورای اسلامی هیچ گونه خبری مبنی بر تذکر شفاهی یا نطق پیش از دستور و یا سخنرانی در صحن علنی مجلس ثبت نشده و وی در این مدت تنها به مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت و احضور در شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران اکتفا کرده است.

از موضوعاتی که وی در این مدت تنها در سخن بر آن تأکید کرده ارتقا ظرفیت بندرگاه انزلی به ۱۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا، ایجاد اسکله‌های سرپوشیده برای تخلیه و بارگیری کالا در روزهای بارندگی بوده است.

رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل

در کارنامه شش ماهه منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ارائه شش تذکر کتبی به چشم می خورد که از آنها مربوط به تذکر کتبی وی به وزیر راه و شهرسازی در زمینه تسریع در تکمیل پروژه‌های لاهیجان و راهسازی شهرستان سیاهکل خصوصاً منطقه دیلمان بوده است.

تخصیص سهمیه آرد کافی به بخش دیلمان و روستاها و مناطق اشکورات و رفع جعل نام حیران اردبیل به جای حیران گیلان در کتب درسی، تذکر کتبی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وجود نواقص در ارتباطات شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل از دیگر فعالیت‌های شش ماهه فرخی بوده است.

غلامرضا مرحبا آستارا: گرانی، تورم، رکود و بیکاری مهم مشکلات کشور

و اما «غلامرضا مرحبا» نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مدت یک نطق میان دستوری در صحن علنی مجلس داشته و دو تذکر به وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش را در کارنامه فعالیت شش ماه خود دارد.

مرحبا در نطق میان دستورش در صحن علنی بر ضرورت حفظ آرامش، همدلی و تعاون بین دولت و مجلس برای رفع هرگونه تنش و تقابل تأکید و معتقد است بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی نماینده حق دارد در تمامی مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند و در تذکری به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، در خصوص رسیدگی به وضعیت اخراج پرستاران در دوران کرونا و همچنین تلاش برای حفظ سلامت دانش‌آموزان در اماکن آموزشی تذکر داد.

صفری نماینده مردم رودسر و املش: گیلان رتبه اول را در فساد اداری دارد

حجت الاسلام محمد صفری منتخب مردم رودسر و املش در مجلس که پیش از این در سمت امام جمعه فعالیت داشت تنها نماینده گیلان است که هیچ خبری از فعالیت وی در خبرگزاری خانه ملت ثبت نشده است. وی اما در جلسات شورای اداری واردات بی‌رویه را مشکل اصلی بر سر راه تولید چای و برنج دانسته و معتقد است در صنعت چای علی رغم ظرفیت‌های فراوان موجود در زمینه تولید و اشتغال، واردات بی‌رویه تولید داخلی را با چالش مواجه کرده است.

حجت الاسلام صفری با اشاره به عقب ماندگی رودسر از نظر توسعه‌های عمرانی و غیر عمرانی، گیلان را دارای رتبه اول فساد اداری می‌داند و می‌گوید در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی کم‌کاری صورت گرفته، لازم است برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی رونق بیشتری داشته باشند.

محمد نژاد نماینده لنگرود: منابع تولید ثروت در بخش کشاورزی شناخته نشده است

«پر ویز محمدنژاد» نماینده لنگرود در مجلس نیز در شش ماهه گذشته دو بار نطق میان دستوری در صحن علنی مجلس ارائه کرده و وزیر جهاد کشاورزی را نیز با تذکری شفاهی مورد خطاب قرار داده و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به مشکلات کشاورزان خصوصاً شالیکاران و چایکاران شده است.

محمدنژاد معتقد است با وجود هکتارها ساحل دریای کاسپین و هکتارها اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، مردم شهرستان لنگرود به دلیل عدم سرمایه گذاری دولتی و خصوصی مناسب و عدم توزیع مناسب امکانات و سو مدیریت از حقوق خود محروم شده اند.

بهروزی فر نماینده فومن و شفت: عملیات پروژه عمرانی سد مخزنی لاسک اجرایی شود

منتخب مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در یکی از نطق‌های خود گفته در سال جهش تولید به ویژه در اقتصاد و فرهنگ و عدالت اجتماعی که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است باید با مدیریت علمی و جهادی مبتنی بر نظر کارشناسی و نگرش مردمی و اجتناب از مدیریت سلیقه‌ای به فکر پیشبرد اهداف کشور بود.

وی در نطق دیگری در صحن علنی مجلس خواستار اجرای عملیات پروژه عمرانی سد مخزنی لاسک شد و تقویت شبکه برق و آب شرب در شهرها و روستای های فومن و شفت را امری ضروری دانسته و در تذکر کتبی به وزیر راه و شهرسازی خواستار لزوم تسریع در ساخت پل ورودی شهر فومن شد.

محمدیاری نماینده مردم تالش: ضرورت نظارت بر رفتار متولیان حفظ انفال و منابع طبیعی

و اما نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس تا کنون یک نطق میان دستور و یک تذکر کتبی داشته و به عنوان عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خواستار آن شده که در مبارزه با فساد و اعمال قانون، ضمن حمایت از پروژه‌های ملی و در دست اقدام و حمایت از حفظ انفال، نظارت بر اعمال و رفتار متولیان شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه منابع طبیعی و پروژه‌های ملی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی تقویت شود.

گودرزوند چگینی نماینده رودبار: تمرکز مجلس بر تغییر ساختار بودجه

نماینده رودبار در مجلس نیز در شش ماه گذشته دو نطق میان دستوری در صحن علنی مجلس و سه تذکر کتبی را در کارنامه فعالیت‌های خود در این مدت دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی در یکی از نطق‌های میان دستور خود با اشاره به اینکه مجلس باید بتواند ساختار بودجه را به سمت ظرفیت‌ها و منابع داخلی متمرکز کند معتقد است باید استفاده از صنایع تبدیلی نفت و گاز و سایر منابع حاصلخیز کشاورزی و فراهم آوردن زمینه‌های بوم گردی در دستور کار قرار گیرد.

وی در نطق دیگری به وضعیت اسفناک آب شرب روستاها و شهرهای رودبار اشاره و خواستار رسیدگی وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور برای رفع مشکلات آب و فاضلاب گیلان شد و در تذکری خطاب به وزرای ارتباطات، اقتصاد و صمت، ضعف و نبود شبکه اینترنت در اکثر مناطق روستایی رودبار، استفاده از کارخانجات مصادره امیرمنصور آریا برای تولید و لزوم تعیین تکلیف معدن سنگرود شهرستان رودبار تذکر داد.

دلخوش نماینده مردم صومعه سرا: برای آباد کردن کشور باید جرأت را به مدیران بازگردانیم

اما «سیدکاظم دلخوش» نماینده صومعه سرا که بلبل خوش الحان مجلس معروف است علاوه بر دو نطق میان دستوری، یک تذکر کتبی، ۲ تذکر شفاهی، یک تذکر به رئیس مجلس شورای اسلامی و یک سخنرانی در صحن علنی مجلس را در شش ماهه گذشته در کارنامه خود دارد.

وی در یکی از نطق‌های میان دستوری خود خواستار چاره اندیشی برای حل مشکلات عدیده اقتصادی کشور با استفاده از ظرفیت‌های داخلی شد و معتقد بود جرأت، از مدیران کشور گرفته شده و آباد کردن کشور با بازگرداندن جرأت به مدیران محقق می‌شود. وی مجلس را دچار روزمرگی توصیف کرد و خواستار اهتمام جدی مجلس یازدهم در حوزه اشتغال و معیشت مردم شد.

یکی از تذاکرات مهم نمایندهصومعه سرا به رئیس مجلس بود که گفت منزلت مجلس توسط هیأت رئیسه به ویژه رئیس مجلس پایین آورده شده و در شرایط کرونایی که مشکلات مردم در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می‌شود هیچکدام از اعضای هیأت رئیسه در ترکیب آن عضو نیستند.

با بررسی همه این تذاکرات کتبی و شفاهی آنچه که مشخص است این بوده طی شش ماهه گذشته هیچ گام مثبتی و اساسی برای تیمار دردهای پنهان شده گیلان زیر پوشش سر سبز آن برداشته نشده است.

کد خبر 5083957

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجمع نمایندگان گیلان ارزیابی عملکرد ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف بارش باران محدودیت های کرونایی کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا ترور دانشمندان هسته ای هفته بسیج کمک مومنانه بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی لاهیجان و سیاهکل صحن علنی مجلس نطق میان دستور شش ماهه گذشته آموزش و پرورش نماینده مردم صنایع تبدیلی تذکر کتبی نماینده رشت قانون اساسی منتخب مردم تذکر شفاهی کوچکی نژاد رئیس مجلس یک تذکر شش ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران