Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق نوآوری برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در رویداد نقش موثر زنان در مدیریت مصرف آب، برق و انرژی (شکوفا) فراخوان داد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، زیست بوم نوآوری صنعت آب، برق و انرژی و توجه به محصولات فناورانه در مدیریت بهینه مصرف و همچنین نقش زنان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و توان‌افزایی زنان، رفع چالش‌های پیش‌روی آنان در تولید محصولات و فناوری‌های نوین، در نظر دارد اولین رویداد «شکوفا» را در حوزه آب، برق و انرژی برگزار کند.   رویداد نقش موثر زنان در مدیریت مصرف آب، برق و انرژی (شکوفا) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه زنان، مالکیت فکری، زیست بوم نوآوری ۱۴ و ۱۵ دی ماه جاری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
در این رویداد سه نشست‌ تخصصی با عنوان نشست بین‌المللی «نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف و زیست بوم نوآوری»، نشست «چالش‌ها و راهکار‌های توان‌افزایی زنان در مدیریت فناوری» و نشست «نقش زنان در مدیریت مالکیت فکری با رویکرد تجاری‌سازی محصولات فناورانه» برگزار خواهد شد. انتقال تجربیات موفق زنان در تولید محصولات فناورانه و چالش‌های پیش‌روی آن‌ها نشست دیگری است که زنان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در این رویداد، تجربیات و درس‌آموخته‌های خود و همچنین چالش‌های پیش‌روی خود در مسیر توسعه فناوری، مدیریت دارایی‌های فکری و تجاری‌سازی آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
بر اساس این گزارش از طرح‌های برگزیده زنان پس از داوری، در روز رویداد تجلیل خواهد شد به همین منظور زنان مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که فناوری، محصول یا خدمت قابل ارائه دارند، می‌توانند طرح‌های خود را در قالب این فراخوان ارسال کنند.
مهمترین دستاورد‌های این رویداد شامل شناسایی زنان توانمند در تولید محصولات فناورانه، ایفای نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف آب، برق و انرژی و توسعه فناوری، شناسایی چالش‌های پیش‌روی زنان در تولید صنعتی محصولات، بسترسازی برای تجاری‌سازی محصولات فناورانه و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران و در نهایت توان‌افزایی زنان در مدیریت دارایی‌های فکری است
ارائه نیاز فناورانه و جذب سرمایه گذار خطرپذیر
علاوه بر برنامه‌های نشست، به منظور آشنایی هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با نیاز‌های فناورانه صنعت آب و برق و مشارکت در تولید محصولات، نیاز‌های فناورانه مؤثر در حوزه مدیریت بهینه مصرف معرفی خواهد شد. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران حاضر در این رویداد امکان برگزاری جلسات مذاکره مستقیم با سازمان‌های فعال در صنعت آب و برق را نیز خواهند داشت. در مقابل طرح‌های سرمایه‌پذیر منتخب شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور زنان که به دنبال جذب سرمایه‌گذار جسورانه (VC) هستند، در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی در حضور سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی معرفی خواهد شد. نمایشگاه مجازی محصولات فناورانه برای نمایش توانمندی‌های فناورانه زنان نیز در حاشیه این رویداد برپا خواهد شد.
این رویداد فرصتی است تا شرکت‌کنندگان، با خدمات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و پژوهشگاه نیرو در راستای کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات در تولید محصولات فناورانه مؤثر در مدیریت مصرف آشنا شوند.
تور مجازی بازدید از شتابدهنده زنان «مانا» از برنامه دیگر این رویداد دو روزه است. مرکز نوآوری مانا، فضایی برای زنان خلاق، نوآور و متخصص است تا در این فضا فرصتی برای عملی کردن ایده‌های خود به‌صورت حرفه‌ای به دست آورند. با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، متأسفانه امکان بازدید حضوری از این مرکز وجود ندارد و در این رویداد، تور مجازی بازدید از این شتابدهنده برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است که حضور در این رویداد، پس از ثبت‌نام، رایگان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان نقش زنان در مدیریت مصرف آب شرکت های دانش بنیان و فناور صندوق نوآوری و شکوفایی نقش زنان در مدیریت مدیریت بهینه مصرف محصولات فناورانه تولید محصولات چالش های پیش روی مدیریت مصرف برق و انرژی تجاری سازی خواهد شد مصرف آب چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌