Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال نیا گفت:اولین کمپ ترک اعتیاد اجباری معتادان متجاهر در تربت حیدریه به دنبال تفاهم‌ نامه‌ مسئولان چهار دستگاه مرتبط با موضوع اعتیاد طی یکی دو ماه آینده کار خود را آغاز می ‌کند.

«زهرا اقبال نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه با بیان اینکه اولین کمپ ترک اعتیاد اجباری معتادان متجاهر در این شهرستان، طی یکی دو ماه آینده کار خود را آغاز می‌کند، گفت:ا این کمپ به دنبال تفاهم نامه‌ مسئولان چهار دستگاه مرتبط با موضوع اعتیاد که برای سه شهرستان بزرگ استان تصمیم تأسیس این نوع مرکز ترک اعتیاد را اتخاذ کرده‌اند تأسیس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بهزیستی تربت حیدریه افزود:بررسی‌ها حاکی است مرکز ماده ۱۶ در شهرستان سبزوار تأسیس شده و در حال حاضر فعال است، در نیشابور، موضوع از طرف بهزیستی در دست پیگیری است اما به گفته‌ معاون بهزیستی نیشابور، به جهت اینکه مدیریت مرکز ماده ۱۶ نیاز به توانمندی‌های ویژه‌ای دارد و امکانات خاصی می‌طلبد، این شهرستان به دنبال گزینش افراد توانمند است که مرکز پس از تأسیس و فعالیت، دچار مشکل مدیریتی نشود.

 

وی ادامه داد: شخص متقاضی دریافت مجوز این مرکز، در حال حاضر در بخش کمپ‌های ماده ۱۵ که به ترک اختیاری اختصاص دارد فعال است و سابقه‌ عملکردی قابل قبولی در این زمینه دارد.

 

اقبال نیا افزود: در حال بررسی ‌های نهایی هستیم و ساختمانی که این متقاضی معرفی کرده، یک سری اشکالاتی دارد که در دست مرمت و بهسازی است و سپس نوبت به کارهای اداری و گزینش صلاحیت دریافت مجوز می‌رسد که چون ایشان قبلا مرکز داشته، مسیر کوتاه‌تری برای این کار در پیش دارد.

 

رئیس بهزیستی تربت حیدریه اظهارکرد: آمار دقیق و قابل اتکایی در زمینه‌ شیوع ‌شناسی اعتیاد در این شهرستان وجود ندارد اما در خصوص تعداد کارتن‌خواب‌ها، آن طور که به صورت غیر رسمی و بر اساس تخمین‌های میدانی اعلام شده، باید چیزی حدود ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر یا بی‌خانمان در تربت حیدریه وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه برای ساماندهی و کاهش آسیب اعتیاد در این شهرستان، نیاز ضروری به مراکز گذری داریم گفت: امیدواریم که مسؤولان شهرستان و استان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند که بتوانیم مراکز گذری را که هزینه‌ی کمتری دارند و در کوتاه‌مدت، به کاهش آسیب کارتن‌خواب‌ها کمک خوبی می‌کنند تأسیس کنیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترک اعتیاد کمپ ترک اعتیاد تربت حیدریه اعتیاد تربت حیدریه ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛ سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: این حریق بامداد امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در ساعت ۵:۲۲ دقیقه  روی داد که با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ تیم های اطفاء حریق ایستگاه مرکزی بلافاصله به محل حادثه در خیابان ابوذر اعزام شدند.

حسین صادقی افزود: پس از حضور تیم های اطفاء حریق و بررسی صحنه، حریق به صورت کامل اطفاء شد.

 وی گفت: بررسی علت بروز حادثه به واحد کارشناسی سازمان ارجاع شد.

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه