Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل شامگاه دوشنبه در نشستی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات مرغ به واسطه جوجه‌ریزی و دوره ۴۰ الی ۵۰ روزه تبدیل آنان به مرغ معمولاً ریشه در اتفاقات و رویدادهای ۵۰ روز گذشته دارد، بیان کرد: کمبود جوجه‌ریزی در فرایند مرغ معمولاً خود را در ۵۰ روز آتی نشان می‌دهد در نتیجه نوسانات کنونی بازار مرغ نتیجه کاهش جوجه‌ریزی شهریورماه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهریور ماه به دلیل مشکلاتی که تولید کنندگان مرغ استان با آن روبرو بودند، شاهد کاهش قابل توجه جوجه‌ریزی در استان بودیم، افزود: نوسانات بازار مرغ به دلیل این کاهش جوجه‌ریزی بود که امروز البته شاهد هستیم که مشکلات کاهش یافته و برای مثال در بازاری مانند تهران شاهد بازگشت آرامش و کاهش قیمت‌ها هستیم.

دبیر تنظیم بازار استان سمنان با بیان اینکه تولید کنندگان مرغ استان دارای مشکلات زیادی برای تولید هستند که از جمله آنها می‌توان به دشواری در تولید نهاده اشاره کرد، بیان داشت: از سوی دیگر باید در نظر داشت که ۹۰ درصد مرغ تولیدی استان به خارج از استان سمنان منتقل می‌شود.

تشنه دل با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تن مرغ در نزدیک به ۳۵۰ واحد تولیدی مرغ گوشتی استان تولید می‌شود، گفت: ۱۰ درصد این میزان یعنی معادل ۳۰ تن در روز مصرف درون استان است و مابقی آن به استان‌های مجاور به خصوص تهران صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از مازاد مصرف تولید مرغ گوشتی استان سمنان به تهران صادر می‌شود، ابراز داشت: تولیدکنندگان به ارسال مرغ تولیدی شأن به تهران رغبت دارند زیرا می‌توانند به قیمت بالاتری مرغ تولیدی شأن را بفروشند.

رئیس صمت استان سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره قیمت مصوب مرغ در سطح استان توضیح داد: هم اکنون قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم است و افزون بر این میزان تخلف محسوب می‌شود لذا از اصناف می‌خواهیم به این رقم پایبند باشند همچنین مردم نیز می‌توانند مراتب تخلفات از جمله گران فروشی و کم فروشی را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند. از سوی دیگر از تولید کنندگان نیز می‌خواهیم تا میزان مرغ تعهد شده را در اختیار ما قرار دهند تا با همکاری هم سعی در رفع مشکلات داشته باشیم.

تشنه دل درباره کمبود مرغ نیز، گفت: در برهه‌ای از زمان که مرغ در بازار کم شده بود بجز دو روز شاهد توزیع تمام سهمیه شهرهای استان سمنان بودیم برای مثال روزانه بین ۱۰ الی ۱۲ تن گوشت مرغ در سطح شهر سمنان توزیع می‌شود که در آن روزهای التهاب بازار نیز همین میزان مرغ و حتی در پنج شنبه هفته گذشته ۱۷ تن مرغ در یک روز در سطح شهر سمنان توزیع شد لذا مشکل ما تأمین و توزیع نبود بلکه کمبودها به دلیل احتکارهای خانگی رخ داد.

وی افزود: مردم وقتی التهاب بازارهای مرغ را در رسانه‌ها و به خصوص از استان‌های مجاور مانند تهران می‌شنوند ناخواسته به خرید بیش از نیاز دست زده و احتکار خانگی کردند برای مثال خانواده‌ای که همیشه دو مرغ می‌خرید در آن هفته به خصوص نسبت به خریدن چهار مرغ اقدام کرد در نتیجه علی رغم توزیع تمام سهمیه بازهم در بازارها شاهد کاهش و کمبود مرغ بودیم که امروز شرایط بهتر است و مرغ به قیمت مصوب در استان توزیع شده و شاهد کاهش التهاب خواهیم بود.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ما با دو مقوله گرانی و گران فروشی روبرو هستیم. با افزایش نهاده‌های دامی فاکتورهای تولید مرغ نیز به طبع آن افزایش می‌باید که این امر طبیعی است، ابراز کرد: پس از قیمت مصوب مرغ با توان حداکثری از نیروهای بازرسی سازمان و با همکاری خود اصناف با هرگونه گران فروشی برخورد قاطع شده است و نظارت در بازار مرغ تشدید شده است.

کد خبر 5084891

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان مرغ ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا ترور دانشمندان هسته ای بوشهر گرگان عکس استانها تعطیلی ادارات استان سمنان جوجه ریزی قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد