Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلیم اله وثوقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه عمر ماشین آلات راهداری استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر رفته و باید نوسازی شود اظهار کرد: شرایط اقلیمی و جاده‌های استان اردبیل ایجاب می‌کند تا توجه ویژه ای به تأمین و تجهیز ماشین آلات راهداری در ایام زمستان و بارش برف داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ماشین آلات این اداره کل از نظر تعداد کم و از نظر عمر بالا است، افزود: در حال حاضر بخشی از ماشین آلات مورد نیاز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از طریق بخش خصوصی و استیجاری تأمین می‌شود که البته در استان‌های دیگر نیز رایج بوده ولی استان اردبیل نیازمند نوسازی و جایگزین ماشین آلات فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از پایین بودن تنوع ماشین آلات مورد نیاز این اداره کل خبر داد و گفت: تنوع ماشین آلات به بولدوزر، لودر، گریدر، برف خور و جرثقیل برای امدادرسانی و خودروهای سبک است که باید از طریق واردات تأمین شود که در حال حاضر ۳۰ درصد با کمبود ماشین آلات مواجه هستیم.

وثوقی با بیان اینکه کمبود ماشین آلات و نیروی انسانی موجب می‌شود تا کارکنان این اداره کل بیش از ساعات موظف در خدمت هم استانی‌ها باشند اظهار کرد: در چند روز گذشته همکاران بنده با ایثارگری جاده‌های استان را برای تردد باز کرده و در این مدت کمتر از چهار ساعت در شبانه روز استراحت داشته اند.

وی به بارش برف در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: استان اردبیل زودتر از موعد و سنوات گذشته ظاهر زمستانی به خود گرفت که البته قبلاً در نقشه‌های هواشناسی پیش بینی شده بود و اکیپ‌های راهداری از ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه هفته گذشته در جاده‌ها آماده باش بودند تا به محض بارش برف بازگشایی و برف روبی محورهای مواصلاتی استان اردبیل را پاکسازی کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بارش برف روزهای اخیر ارتفاع برف در جنوب استان به ۴۰ سانتی متر رسیده بود که خوشبختانه با همکاری و تلاش اکیپ‌های راهداری محورهای اصلی در همان روز بازگشایی شده و شاهد مسدودی جاده اصلی نبودیم.

اعزام ۸۰ اکیپ راهداری به محورهای مواصلاتی و گردنه‌های استان اردبیل

وثوقی با بیان اینکه ۵۲۰ جاده روستایی نیز در این مدت بازگشایی شده است افزود: تعداد کمی از جاده‌های روستایی در شهرستان‌های خلخال و نیر باقی مانده بود که در روز گذشته و امروز عملیات بازگشایی در حال انجام است.

وی به اعزام تعداد ماشین آلات و نیروی انسانی به جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰ اکیپ راهداری شامل ۴۲۰ نفر پرسنل عملیاتی، ۲۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان اردبیل مستقر شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از وجود ۱۹ پایگاه راهداری در استان اردبیل خبر داد و گفت: ادارات شهرستان‌ها نیز در قالب پایگاه‌های راهداری انجام وظیفه می‌کنند که در صدد افزایش تعداد پایگاه‌ها در استان هستیم.

وثوقی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی احداث راهدارخانه آلوارس خبر داد و گفت: راهدارخانه جنب پلیس راه اردبیل - سراب نیز با پنج درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: جنب پلیس راه اردبیل - مغان نیز همکاران این اداره کل در محل استیجاری مستقر هستند که طبق برنامه ریزی های انجام شده سال آینده راهدارخانه ای را در این مکان و نیز در محور مشگین شهر روستای ارباب کندی احداث خواهیم کرد.

وی به توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: همزمان با این عملیات ضرورت دارد توسعه راهدارخانه‌ها نیز در برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شود تا شاهد خدمت رسانی بهتر از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل باشیم.

وثوقی در پایان از وجود سه دستگاه ماشین برف خور در استان اردبیل خبر داد و گفت: ماشین‌های برف خور زمانی که ارتفاع برف در نقاط برف گیر به ۶۰ الی ۷۰ سانتی متر برسد کاربرد دارد که در حال حاضر یک دستگاه در پیست اسکی آلوارس و یک دستگاه نیز در حوزه شهرستان خلخال مستقر بوده و دستگاه دیگر نیز در اردبیل برای اعزام به نقاط خاص نگهداری می‌شود.

کد خبر 5085061

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل بارش برف محورهای مواصلاتی ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا ترور دانشمندان هسته ای بوشهر گرگان عکس استانها تعطیلی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل استان اردبیل خبر داد و گفت اداره کل حال حاضر ماشین آلات بارش برف جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم دیدار کرد.

در این دیدار، مطالبات و خواسته های مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان جم مطرح و استاندار نیز به این مطالبات پاسخ داد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت های مختلف اهتمام دارد.

احمد محمدی زاده با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه های جنوب استان بوشهر ابراز داشت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می شود و بهره وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می یابد و تلاش می شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است