Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:58:12 GMT

واکسن کرونای مدرنا برای استفاده اضطراری مجوز خواست

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۰۴۵

واکسن کرونای مدرنا برای استفاده اضطراری مجوز خواست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، مدرنا درخواست استفاده اضطراری از واکسن توسعه یافته برای مقابله با کووید۱۹ را به مقامات بهداشت اروپا و آمریکا ارائه کرده است.

قانونگذاران اطلاعات آزمایش های بالینی این واکسن بالقوه توسعه یافته با فناوریmRNA را بررسی و درباره تاثیرگذاری آن برای واکسیناسیون تصمیم گیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش های بالینی نشان دادند کارآمدی این واکسن برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بیش از ۹۴ درصد است.

از سوی دیگر شرکت «بیوان تک» و فایزر نیز واکسنی با فناوری مشابه توسعه داده اند که هم اکنون درخواست استفاده اضطراری را به مقامات آمریکا ارائه کرده است.

مدرنا امیدوار است قانونگذاران انگلیس این واکسن را به زودی تایید کنند.

در حال حاضر کارشناسان به ۳ واکسن  توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد، بیوان تک و مدرنا امید بسیار زیادی دارند.

کد خبر 5085013 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان محسن فخری زاده تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی امنیت اطلاعات ماهواره فیس بوک آمازون ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • دلم می خواست شاه ایران شوم (فیلم)
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد