Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:38:05 GMT

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۲۹۵

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

روزنامه پیام آشنا مهم ترین تیتر شماره ۱۷۴۰خود را به صادرات از البرز اختصاص داد و نوشت:

رشد ۷۵ درصدی صادرات از البرز

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده برگزار شد، فرآیند هدایت تحصیلی ۳۶ هزار دانش آموز البرز در حال اجرا، قیمت مرغ به ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان می شود؟ روایت داستان حلقه مفقوده سخنرانی ها و مردم سارقان مسلح را شناسایی کنند نیز از جمله مهمترین عناوین صفحه نخست این روزنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در سرمقاله خود نیز مطلبی با عنوان «تروریسم دولتی اسرائیل باید خطر را احساس کند » منتشر کرد.

روزنامه پیام زمان نیز ۲ هزار و ۳۸۲ خود را به اظهارات وزیر دفاع در مراسم تشییع شهید محسن فخری زاده اختصاص داد و نوشت: هیچ جنایتی در نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

وزیر اطلاعات: سرنخ های زیادی از ترور شهید فخری زاده داریم، رییس قوه قضاییه: دعوت به خویشتنداری چراغ سبز به تروریست ها است، نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام ۲۶ آذر برگزار می شود، بالاترین تخمین ۳ درصد مردم درگیر کرونا هستند، چراغ سبز سازمان بورس برای بازگشایی پلایشی یکم، همکاری اروپا با دولت بایدن در راستای احیای برجام نیز از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است. 

خبرگزاری مهر نیز  در گفت وگویی با عنوان استقرار شتاب‌دهنده‌ها در مرکز شهید رهبری کرج به نقل از مدیرکل فنی و حرفه‌ای البرز نوشت: مرکز تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در مرکز شهید رهبری ایجاد شده و شتاب‌دهنده‌ها در این مرکز مستقر شدند.

تقی غیاثی‌تبار با اشاره به پروژه اشتغال مهارت‌محور و نحوه مشارکت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای البرز اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و یکی از رسالت‌ها و وظایف اصلی‌اش ایجاد زمینه و بستر لازم برای اشتغال مهارت‌آموختگان است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم سازمان فنی و حرفه‌ای به جایگاه اصلی برسد و همه مسئولان کشور، جامعه به ویژه کارآفرین احساس کنند این سازمان می‌تواند در اشتغال اثرگذار باشد، ناگزیریم آموزش‌های مهارتی را به سمت اشتغال مهارت‌محور سوق دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز تصریح کرد: تا وقتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها به عنوان یک سازمان آموزشی باشد، شاید بسیاری از برنامه‌ها صرفاً برای افراد جنبه اوقات فراغت داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر آموزش‌ها به نحوی اجرا شود که زمینه اشتغال مهارت‌آموختگان را در بخش‌های مختلف فراهم کند و مسئولان به عینه حس کنند که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نیروی کار تربیت می‌کند که می‌تواند نیروی کار واحدهای صنعتی را تأمین کند و کسب و کارهای زیادی راه‌اندازی و زمینه اشتغال فراهم شود، قطعاً سازمان می‌تواند تحت حمایت و پشتیبانی نهاده‌های مختلف قرار بگیرد و نگاه مردم به آموزش‌های ما تغییر خواهد کرد.

غیاثی‌تبار خاطرنشان کرد: یکی از رویکردها در پروژه اشتغال مهارت‌محور این است که نگاه مردم و مسئولان را به آموزش‌های مهارتی تغییر بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه سه مسیر اشتغال برای کارجویان پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: مسیر اول مسیر استخدام‌محور است در این مسیر نیروی کار مورد نیاز واحدهای صنعتی، صنفی و بنگاه‌های اقتصادی از بین کارجویان تأمین می‌کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز افزود: مسیر دوم مسیر خوداشتغالی است، همان‌طور که می‌دانیم در مسیر استخدام‌محور، ظرفیت استخدام برای واحدهای صنعتی محدود بوده و ممکن است، تعداد محدودی بازنشسته و تعداد محدودی برای خط تولید نیاز باشد، از طرفی واحدهای جدید نیروی کار را به عناوین مختلف تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر سوم در پروژه اشتغال مهارت‌محور، حوزه کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: در حوزه کارآفرینی ظرفیت محدود است، چراکه همه افراد استعداد، جرأت و جسارت کارآفرینی را ندارند اما یکی از مسیرهایی که نامحدود می‌شود در آن شغل و کسب و کار راه‌اندازی کرد، مسیر خوداشتغالی است.

غیاثی‌تبار با تأکید بر اینکه قرار است؛ کسب و کارهای اولویت‌دار استان را شناسایی کنیم، گفت: در این کسب و کارها برنامه آموزشی طراحی می‌شود و فردی که به عنوان کارجو با هدف و انگیزه خوداشتغالی و کسب و کار راه‌اندازی می‌کند، در یک مسیر شغلی از مبتدی تا حرفه‌ای ماهر شود و برای افراد دیگر شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کسب و کارها همانند جوشکاری، نقاشی، نصب دوربین‌های مداربسته، صنایع‌دستی، کشاورزی و شیلات نیاز به سرمایه زیادی ندارد و برای مشاغل با سرمایه کم تنها ابزارآلات و مهارت لازم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز بیان کرد: در بحث خوداشتغالی بسیاری از کارگاه‌های آموزشی که در بخش دولتی می‌توانند افراد را برای خوداشتغالی آماده کنند مشخص کردیم و ورودی این کارگاه‌ها صرفاً باید کارجویانی باشند که به دنبال راه‌اندازی کارگاه خوداشتغالی هستند و از طرف دیگر استعداد لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی عنوان کرد: در مسیر سوم در بحث کارآفرینی افرادی که مستعد کارآفرینی هستند، از طریق استعدادسنجی شناسایی می‌شوند و آموزش‌های تخصصی کارآفرینی مقدماتی و پیشرفته را می‌بینند، طرح و ایده آنها آماده، حتی می‌توانند، جهت تولید محصول از کارگاه‌های آموزشی ما در قالب طرح کارآفرین مهارت بنیان استفاده کنند.

غیاثی تبار با اشاره به اینکه کارآفرینان بعد از آمادشدن طرح و ایده به شتاب‌دهنده و برای شتاب‌دهی معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: وظیفه شتاب‌دهنده‌ها این است که افراد را زیر پوشش خود قرار بدهند و در دوره شتاب‌دهی با کارآفرینان موفق آشنا و از تجربیات آنها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا مرکز تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در مرکز شهید رهبری ایجاد شده و شتاب‌دهنده‌ها در این مرکز مستقر شدند و آمادگی لازم برای پذیرش افراد وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای باید در حوزه اشتغال اثرگذار باشد، تصریح کرد: در این خصوص دبیرخانه اشتغال مهارت‌محور در مرکز شهید رهبری ایجاد شده است.

وی متذکر شد: کارجویان در سامانه و سایت اشتغال مهارت محور است، در سه گرده اشتغال‌محور، خوداشتغال‌محور و کارآفرینی ثبت‌نام می‌کنند و این سامانه حلقه‌ای است که کارجویان را به واحدهای صنعتی معرفی می‌کند.

همچنین خبرگزاری ایسنا در گفت وگویی با عنوان "اخاذی از برادر با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی" به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ نوشت:  فردی که با سوء استفاده از تصاویر شخصی و خانوادگی برادرش در فضای مجازی او را با یک صفحه جعلی تهدید کرده و قصد اخاذی از او را داشت، توسط پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ دستگیر شد.

سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در توضیح این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی توسط یک شناسه تلگرامی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام بررسی‌های کارشناسی و به کارگیری اقدامات پلیسی متوجه شدند شناسه‌ای که شاکی را تهدید به انتشار تصاویر شخصی‌اش می کند، متعلق به برادر نامبرده است و بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه متهم در منطقه حصارک کرج شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه اقدام مجرمانه بود، اما با مشاهده مستندات پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و بیان کرد که با همدستی همسرش تصاویر شخصی و خانوادگی برادر خود را جمع آوری کرده و قصد داشتند در شبکه اجتماعی با تهدید از نامبرده اخاذی کنند که توسط ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به دستگیری همسر و همدست متهم، خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

از مجموع ۱۸۱ رسانه‌ دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۹۷ رسانه شامل هفت روزنامه، ۱۶ هفته‌نامه، پنج دوهفته نامه، ۲۵ ماهنامه، پنج  دوماهنامه، ۳۴ فصلنامه و چهار دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شود.

استان البرز همچنین دارای ۶۶ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه  هفته نامه، ۶ ماهنامه، هفت فصلنامه و یک مورد ۲فصلنامه و یک مورد سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند..

.

برچسب‌ها برجام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تروریسم قوه قضاییه استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تروریسم قوه قضاییه استان البرز برجام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تروریسم قوه قضاییه استان البرز اخبار کنکور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای البرز مرکز شهید رهبری اشتغال مهارت محور شهرستان ساوجبلاغ واحدهای صنعتی شتاب دهنده ها سازمان آموزش استان البرز تصاویر شخصی راه اندازی نیروی کار کسب و کار آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل، یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز